Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 2.3 B3] Jaki termostat do 2.3 K-Jet?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

[90 2.3 B3] Jaki termostat do 2.3 K-Jet?

Post autor: 2.0E ABK Avant » 22 lis 2015, 17:34

Witam Kolegów Forumowiczów. Przejdę do konkretów. Nie będę się rozpisywał i zawracał każdemu głowy. Zdiagnozowałem usterkę termostatu. Na 1000% zawiesił się w pozycji otwartej. Wąż przy -2st. po pół minuty pracy łapie temperaturę zamiast grzać silnik.

Z tego co się dowiedziałem ludzie posiadający 2.3 na mechanicznym mają problem taki, iż wkładają Wahlera, Behra i inne a termostaty dalej nie robią swojego zadania. Znalazłem nawet przypadek gościa w 100 2.3 AAR który kupił 5 różnych i taki ch....j

I teraz konkret. Jaki termostat kupić, żeby na 100000% działał jak go kupię i założę. Czy jeśli podjadę do ASO i poproszę ori termostat Boscha to będzie ta pewność że będzie jak fabryka nakazała. Jest wogóle taki dostępny w ASO? (w sensie czy Bosch je produkował).

Nie chcę się bujać po zamiennikach wolę przepłacić ale mieć spokój na lata. Proszę o sugestie i porady bo jutro muszę kupić i zrobić - na środę potrzebna mi jest fura.

ManiekManiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ManiekManiak » 23 lis 2015, 10:03

3 tygodnie temu założyłem Wahlera do NFa, działa jak trzeba. Nagrzewa do 87 i otwiera, w trasie trzyma ładnie 87, nie mam zastrzeżeń.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 23 lis 2015, 10:08

Wahler... właściwie to obojętne który termostat, wszystkie powinny działac bez zastrzeżeń.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lis 2015, 10:39

2.0E ABK Avant pisze:Czy jeśli podjadę do ASO i poproszę ori termostat Boscha to będzie ta pewność że będzie jak fabryka nakazała. Jest wogóle taki dostępny w ASO? (w sensie czy Bosch je produkował).
oryginał był behr a później zmienili na wahler. Nigdy nie było boscha

Jedne i drugie nadal są dostępne behr na aledrogo
Ostatnio zmieniony 23 lis 2015, 12:16 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 23 lis 2015, 11:57

Dziękuję chłopaki naprawdę za szybką odpowiedź. Dzwoniłem dziś do ASO Lublin. Niemiły facio stwierdził że termostat ma za 208zł i trzeba czekać tydzień. Dlatego że "to nie jest standardowy termostat" - czyli?. Ale jak zapytałem o firmę jaki to że nie ma takich informacji mi udzielić. Skoro nie wie co mi sprzedaje to nic stamtąd nie chcę. Dobre cwaniaczki

[ Dodano: 2015-11-23, 11:57 ]
Świetnie. Behera mają w auto euro za 48zł. Sporo różnica :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lis 2015, 12:21

Tylko ze są dwie różnice bo jak ja kupowałem behr kiedys na alledrogo to ze znaczkiem audi i kosztował 90zł. A teraz widzę są dostępne bez znaczka za 40zł. Ciekawe czy to to samo jesli chodzi o jakość.

ManiekManiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ManiekManiak » 23 lis 2015, 14:23

Kupiony w Carsach taki:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zacej.html
Mnie kosztował 50zł, zniżki mechanika.

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 24 lis 2015, 04:18

Uff. Robota skończona. Zacząłem o 18:00, a skończyłem 2:30. Masakra Panowie. Termostat jednak okazało się, że w sklepie mieli Knechta (nie Behra). 48zł jak za Knechta niedużo i jestem z tego powodu zadowolony. Zeszło mi na odkręcaniu plastików, osłony silnika, potem ponownie przykręcić. Dzięki temu obyło się bez ruszania pompy wspomagania. Termostat był taki zabity, że tłukłem go młotkiem, ciagnęłem szczypcami oraz robiłem mu dźwignię z rurek małych aż wkońcu puścił. Ze 50 razy dostał młotem, aż podważyłem go śrubokrętem i odlazł. Nie dziwię się, że to nie chciało zamknąć wody koledzy. Króciec termostatu przy okazji wypolerowałem oraz przepolerowałem jego kraniec, ale tak z głową. Gniazdo termostatu również odchwaściłem.

Następnie zastosowałem się do rad kolegi Lukasika (z tego tematu) http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=8770 - sprawdzałem oraz rozgrzewałem u siebie na kanale i jest jak być powinno. Jak dziś później się przejadę i będzie ok podczas jazdy to dam znać na forum

Tak na koniec wpadło mi do głowy, że awarię termostatu mógł spowodować koncentrat z wodą destylowaną. Zapewne nie był w odpowiedniej proporcji i szlak trafił termostat. Chociaż wygląda na niezużyty. Aale to nie ja tam nalewałem wcześniej jak coś :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lis 2015, 10:45

2.0E ABK Avant pisze:że awarię termostatu mógł spowodować koncentrat z wodą destylowaną. Zapewne nie był w odpowiedniej proporcji i szlak trafił termostat.
Koncentrat tylko sie miesza z woda destylowana a proporcja nie ma tu żadnego wpływu na działanie jedynie na mrozy

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 25 lis 2015, 07:21

Termostat działa tak jak powinien. Dziękuję koledzy za pomoc.

Żeby nie zakładać nowego tematu... Jaki jest całkowicie absolutnie bezkompromisowy płyn do wspomagania układu kierowniczego pod każdym względem?


Wyjaśniając: Wiecie chodzi o to, że jeśli co 3-5tys. km wymieniam olej i płacę za 0W40 + płukanka Liqui Moly + filtr oleju Knechta w granicach 350zł-400zł i (doliczam to do kosztów benzyny) to nie będę również oszczędzał na płynie do wspomagania. Do 0W30 też bym dołożył, jednak to stary konstrukcyjnie silnik i lepiej dać mu pewniejsze smarowanie bez przycinania 0,5l na 100km kosztem cieńszego filmu olejowego. Szkoda mi kasy na tyle oleju, ale co mam zrobić. Na remont kapitalny będzie bardziej szkoda. Niszczyć samochód, który jest ikoną motoryzacji?? Tak wiem, że można nalać 15W40 z Elfa za 39zł w biedronce albo Castrola za 9,99 drożej, ale pozdrawiam takich zbrodniarzy co katują tym lepiuchem klasyczne cudowne NG. Wogóle każdego co to leje i mechaników co to polecają. Echh czasami się nie mogę na to patrzeć, bo ci co uważają, że jak samochód jest niemiecki trwały ze złotego okresu motoryzacji, to zamiast dbać i korzystać z jego niezawodności i przydatności na lata, to korzystają z jego wytrzymałości nic nie dokładając i drutując "bo to nimiecka łosiemdziesiuntko" i 100 lat bez "łoliju i rozrządu bydzie hulało bo nimieckie pancyrne"a ryszta się ni psuje bo to je nimickie wszystko łocynk. I po blocie, kurzy, śnigu i polu mozna smialo hulać. Bo kłatro ma to da rady tyz pancerne to sie nie zepsuje przecież..... A potem kolejny właściciel ma problem bo kupił podpicowanego złoma i się okazuje, że nic się nie opłaca robić, bo auto by było igła to trzeba włożyć 20tys. albo lepiej. i ląduje na złomie albo u kolejnego druciarza który spowoduje wypadek, bo nie ma hamulców, swiateł itp. itd. Moje zdanie jest takie nie stać mnie na syntetyk = nie stać mnie na posiadanie samochodu.

Może niepotrzebnie się rozgadałem, ale samochód jest dla mnie jak dziecko. Trzeba je ubrać nakarmić, z taką różnicą że jak dziecko urośnie to jest samodzielne, a samochód im starszy tym trzeba dbać bardziej. Nieważne wybaczie. Tak więc koledzy jaki to może być płyn? :) Obecnie jest nalany oryginalny płyn do Audi 90 z ASO, nalany przez poprzedniego właściciela, jednak trochę go uciekło i słychać pompę.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 lis 2015, 07:42

G002000 z serwisu. Tylko i wyłącznie. Kosztuje tyle samo prawie co zamienniki Febi a jest o niebo lepszy.

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 25 lis 2015, 13:50

Kolego Leo mówisz o czymś takim czy to nie jest to? No i ile potrzeba tego płynu dokładnie?

Proszę zerknij

http://allegro.pl/chf11s-plyn-olej-do-w ... 64620.html

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 lis 2015, 14:00


Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 lis 2015, 15:12

Obrazek


Najczęsciej to FEBI każdy kupuje

ManiekManiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ManiekManiak » 25 lis 2015, 15:24

Jest problem z dostaniem G002000, w ASO nie mają, zastąpiono go G004000M2, on jest chyba syntetyczny i to robi problem. Febi jest do d... Kto wie gdzie kupić G002000?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl