[90 2.3 B3] Jaki termostat do 2.3 K-Jet?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
[90 2.3 B3] Jaki termostat do 2.3 K-Jet?
Witam Kolegów Forumowiczów. Przejdę do konkretów. Nie będę się rozpisywał i zawracał każdemu głowy. Zdiagnozowałem usterkę termostatu. Na 1000% zawiesił się w pozycji otwartej. Wąż przy -2st. po pół minuty pracy łapie temperaturę zamiast grzać silnik.
Z tego co się dowiedziałem ludzie posiadający 2.3 na mechanicznym mają problem taki, iż wkładają Wahlera, Behra i inne a termostaty dalej nie robią swojego zadania. Znalazłem nawet przypadek gościa w 100 2.3 AAR który kupił 5 różnych i taki ch....j
I teraz konkret. Jaki termostat kupić, żeby na 100000% działał jak go kupię i założę. Czy jeśli podjadę do ASO i poproszę ori termostat Boscha to będzie ta pewność że będzie jak fabryka nakazała. Jest wogóle taki dostępny w ASO? (w sensie czy Bosch je produkował).
Nie chcę się bujać po zamiennikach wolę przepłacić ale mieć spokój na lata. Proszę o sugestie i porady bo jutro muszę kupić i zrobić - na środę potrzebna mi jest fura.
Z tego co się dowiedziałem ludzie posiadający 2.3 na mechanicznym mają problem taki, iż wkładają Wahlera, Behra i inne a termostaty dalej nie robią swojego zadania. Znalazłem nawet przypadek gościa w 100 2.3 AAR który kupił 5 różnych i taki ch....j
I teraz konkret. Jaki termostat kupić, żeby na 100000% działał jak go kupię i założę. Czy jeśli podjadę do ASO i poproszę ori termostat Boscha to będzie ta pewność że będzie jak fabryka nakazała. Jest wogóle taki dostępny w ASO? (w sensie czy Bosch je produkował).
Nie chcę się bujać po zamiennikach wolę przepłacić ale mieć spokój na lata. Proszę o sugestie i porady bo jutro muszę kupić i zrobić - na środę potrzebna mi jest fura.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
- Lokalizacja: Legionowo
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
oryginał był behr a później zmienili na wahler. Nigdy nie było boscha2.0E ABK Avant pisze:Czy jeśli podjadę do ASO i poproszę ori termostat Boscha to będzie ta pewność że będzie jak fabryka nakazała. Jest wogóle taki dostępny w ASO? (w sensie czy Bosch je produkował).
Jedne i drugie nadal są dostępne behr na aledrogo
Ostatnio zmieniony 23 lis 2015, 12:16 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Dziękuję chłopaki naprawdę za szybką odpowiedź. Dzwoniłem dziś do ASO Lublin. Niemiły facio stwierdził że termostat ma za 208zł i trzeba czekać tydzień. Dlatego że "to nie jest standardowy termostat" - czyli?. Ale jak zapytałem o firmę jaki to że nie ma takich informacji mi udzielić. Skoro nie wie co mi sprzedaje to nic stamtąd nie chcę. Dobre cwaniaczki
[ Dodano: 2015-11-23, 11:57 ]
Świetnie. Behera mają w auto euro za 48zł. Sporo różnica
[ Dodano: 2015-11-23, 11:57 ]
Świetnie. Behera mają w auto euro za 48zł. Sporo różnica
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
- Lokalizacja: Legionowo
Kupiony w Carsach taki:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zacej.html
Mnie kosztował 50zł, zniżki mechanika.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zacej.html
Mnie kosztował 50zł, zniżki mechanika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Uff. Robota skończona. Zacząłem o 18:00, a skończyłem 2:30. Masakra Panowie. Termostat jednak okazało się, że w sklepie mieli Knechta (nie Behra). 48zł jak za Knechta niedużo i jestem z tego powodu zadowolony. Zeszło mi na odkręcaniu plastików, osłony silnika, potem ponownie przykręcić. Dzięki temu obyło się bez ruszania pompy wspomagania. Termostat był taki zabity, że tłukłem go młotkiem, ciagnęłem szczypcami oraz robiłem mu dźwignię z rurek małych aż wkońcu puścił. Ze 50 razy dostał młotem, aż podważyłem go śrubokrętem i odlazł. Nie dziwię się, że to nie chciało zamknąć wody koledzy. Króciec termostatu przy okazji wypolerowałem oraz przepolerowałem jego kraniec, ale tak z głową. Gniazdo termostatu również odchwaściłem.
Następnie zastosowałem się do rad kolegi Lukasika (z tego tematu) http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=8770 - sprawdzałem oraz rozgrzewałem u siebie na kanale i jest jak być powinno. Jak dziś później się przejadę i będzie ok podczas jazdy to dam znać na forum
Tak na koniec wpadło mi do głowy, że awarię termostatu mógł spowodować koncentrat z wodą destylowaną. Zapewne nie był w odpowiedniej proporcji i szlak trafił termostat. Chociaż wygląda na niezużyty. Aale to nie ja tam nalewałem wcześniej jak coś
Następnie zastosowałem się do rad kolegi Lukasika (z tego tematu) http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=8770 - sprawdzałem oraz rozgrzewałem u siebie na kanale i jest jak być powinno. Jak dziś później się przejadę i będzie ok podczas jazdy to dam znać na forum
Tak na koniec wpadło mi do głowy, że awarię termostatu mógł spowodować koncentrat z wodą destylowaną. Zapewne nie był w odpowiedniej proporcji i szlak trafił termostat. Chociaż wygląda na niezużyty. Aale to nie ja tam nalewałem wcześniej jak coś
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Termostat działa tak jak powinien. Dziękuję koledzy za pomoc.
Żeby nie zakładać nowego tematu... Jaki jest całkowicie absolutnie bezkompromisowy płyn do wspomagania układu kierowniczego pod każdym względem?
Wyjaśniając: Wiecie chodzi o to, że jeśli co 3-5tys. km wymieniam olej i płacę za 0W40 + płukanka Liqui Moly + filtr oleju Knechta w granicach 350zł-400zł i (doliczam to do kosztów benzyny) to nie będę również oszczędzał na płynie do wspomagania. Do 0W30 też bym dołożył, jednak to stary konstrukcyjnie silnik i lepiej dać mu pewniejsze smarowanie bez przycinania 0,5l na 100km kosztem cieńszego filmu olejowego. Szkoda mi kasy na tyle oleju, ale co mam zrobić. Na remont kapitalny będzie bardziej szkoda. Niszczyć samochód, który jest ikoną motoryzacji?? Tak wiem, że można nalać 15W40 z Elfa za 39zł w biedronce albo Castrola za 9,99 drożej, ale pozdrawiam takich zbrodniarzy co katują tym lepiuchem klasyczne cudowne NG. Wogóle każdego co to leje i mechaników co to polecają. Echh czasami się nie mogę na to patrzeć, bo ci co uważają, że jak samochód jest niemiecki trwały ze złotego okresu motoryzacji, to zamiast dbać i korzystać z jego niezawodności i przydatności na lata, to korzystają z jego wytrzymałości nic nie dokładając i drutując "bo to nimiecka łosiemdziesiuntko" i 100 lat bez "łoliju i rozrządu bydzie hulało bo nimieckie pancyrne"a ryszta się ni psuje bo to je nimickie wszystko łocynk. I po blocie, kurzy, śnigu i polu mozna smialo hulać. Bo kłatro ma to da rady tyz pancerne to sie nie zepsuje przecież..... A potem kolejny właściciel ma problem bo kupił podpicowanego złoma i się okazuje, że nic się nie opłaca robić, bo auto by było igła to trzeba włożyć 20tys. albo lepiej. i ląduje na złomie albo u kolejnego druciarza który spowoduje wypadek, bo nie ma hamulców, swiateł itp. itd. Moje zdanie jest takie nie stać mnie na syntetyk = nie stać mnie na posiadanie samochodu.
Może niepotrzebnie się rozgadałem, ale samochód jest dla mnie jak dziecko. Trzeba je ubrać nakarmić, z taką różnicą że jak dziecko urośnie to jest samodzielne, a samochód im starszy tym trzeba dbać bardziej. Nieważne wybaczie. Tak więc koledzy jaki to może być płyn? Obecnie jest nalany oryginalny płyn do Audi 90 z ASO, nalany przez poprzedniego właściciela, jednak trochę go uciekło i słychać pompę.
Żeby nie zakładać nowego tematu... Jaki jest całkowicie absolutnie bezkompromisowy płyn do wspomagania układu kierowniczego pod każdym względem?
Wyjaśniając: Wiecie chodzi o to, że jeśli co 3-5tys. km wymieniam olej i płacę za 0W40 + płukanka Liqui Moly + filtr oleju Knechta w granicach 350zł-400zł i (doliczam to do kosztów benzyny) to nie będę również oszczędzał na płynie do wspomagania. Do 0W30 też bym dołożył, jednak to stary konstrukcyjnie silnik i lepiej dać mu pewniejsze smarowanie bez przycinania 0,5l na 100km kosztem cieńszego filmu olejowego. Szkoda mi kasy na tyle oleju, ale co mam zrobić. Na remont kapitalny będzie bardziej szkoda. Niszczyć samochód, który jest ikoną motoryzacji?? Tak wiem, że można nalać 15W40 z Elfa za 39zł w biedronce albo Castrola za 9,99 drożej, ale pozdrawiam takich zbrodniarzy co katują tym lepiuchem klasyczne cudowne NG. Wogóle każdego co to leje i mechaników co to polecają. Echh czasami się nie mogę na to patrzeć, bo ci co uważają, że jak samochód jest niemiecki trwały ze złotego okresu motoryzacji, to zamiast dbać i korzystać z jego niezawodności i przydatności na lata, to korzystają z jego wytrzymałości nic nie dokładając i drutując "bo to nimiecka łosiemdziesiuntko" i 100 lat bez "łoliju i rozrządu bydzie hulało bo nimieckie pancyrne"a ryszta się ni psuje bo to je nimickie wszystko łocynk. I po blocie, kurzy, śnigu i polu mozna smialo hulać. Bo kłatro ma to da rady tyz pancerne to sie nie zepsuje przecież..... A potem kolejny właściciel ma problem bo kupił podpicowanego złoma i się okazuje, że nic się nie opłaca robić, bo auto by było igła to trzeba włożyć 20tys. albo lepiej. i ląduje na złomie albo u kolejnego druciarza który spowoduje wypadek, bo nie ma hamulców, swiateł itp. itd. Moje zdanie jest takie nie stać mnie na syntetyk = nie stać mnie na posiadanie samochodu.
Może niepotrzebnie się rozgadałem, ale samochód jest dla mnie jak dziecko. Trzeba je ubrać nakarmić, z taką różnicą że jak dziecko urośnie to jest samodzielne, a samochód im starszy tym trzeba dbać bardziej. Nieważne wybaczie. Tak więc koledzy jaki to może być płyn? Obecnie jest nalany oryginalny płyn do Audi 90 z ASO, nalany przez poprzedniego właściciela, jednak trochę go uciekło i słychać pompę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Kolego Leo mówisz o czymś takim czy to nie jest to? No i ile potrzeba tego płynu dokładnie?
Proszę zerknij
http://allegro.pl/chf11s-plyn-olej-do-w ... 64620.html
Proszę zerknij
http://allegro.pl/chf11s-plyn-olej-do-w ... 64620.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
- Lokalizacja: Legionowo