Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Rozrusznik nie kręci wcale lub kręci minimalnie

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Malinka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 23 mar 2007, 20:55

[B4 1.9 1Z] Rozrusznik nie kręci wcale lub kręci minimalnie

Post autor: Malinka » 26 lis 2015, 12:05

Pomocy !

Mam Audi z 1994 rok w automacie.
Od kilku dni mam problem; odpalenie graniczy z cudem.
po przekręceniu stacyjki brak reakcji rozrusznika, bądź rozrusznik kręci ledwo ledwo.
Kilka razy zapalił kilka obrotów ledwo ledwo i zapalił.
Kilka razy odpalił na strzał

Stoi u elektryka;

Akumulator dobry,
Masa dobra,
Rozrusznik na krótko pali na strzał,
Napięcie ze stacyjki 12, na końcu przy rozruszniku 8.
Elektryk sprawdzał przekaźnik nie wiem który ale mówił że sprawdzał i też jest dobry.
Gdzie może gubić prąd ?
Co morzna sprawdzić ?

Nie wiem czy to ma związek, 3 miesiące temu naprawianą miałem skrzynie a mam automat.
Gdzieś słyszałem że jest takie coś jak pozycjoner, ale czy to to ?
Po naprawie wszystko było ok.

Elektryk powiedział że jak nie znajdzie to wstwai przekaźnik który podbije prąd do 12 i będzie ok.
Może tak być ?

Dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 26 lis 2015, 12:43

Przecież w trakcie rozruchu prąd jaki pobiera rozrusznik to parę set amper więc jaki on chce tam dać przekaźnik :shock: Daj mu na krótko + z akumulatora na styk cewki elektromagnesu, jak zakręci bez problemu to albo kostka stacyjki albo kabel gdzieś po drodze... Przy filtrze powietrza masz kostkę 2 pinową czerwoną okrągłą i tam masz kabel niebieski( wzbudzenie alternatora) i czarny właśnie do rozrusznika idący ze stacyjki i tam możesz szukać też przerwy... jak nie zakręci lub zakręci ale marnie to miernik i na głównych zaciskach prądowych rozrusznika sprawdź spadek napięcia. Jeżeli te 8V masz tam to nie ma siły ale leży masa albo główny prądowy idący do klemy + akumulatora... Ten elektryk hmmm.... nie znam nie oceniam ale to podstawy mechaniki samochodowej i powinien się wstydzić :-/
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, 20:26 przez darek90, łącznie zmieniany 1 raz.

Malinka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 23 mar 2007, 20:55

Post autor: Malinka » 26 lis 2015, 12:58

Elektryk dał na krótko + i zapalił bez problemu.
Napięcie ze stacyjki prosto jest 12, ale na końcu jest 8
Posprawdzał główny prądowy jest ok powiedział.
Mówi coś o skrzyni że dostaje zezwolenie przed rozruchem ale nie wiem o co chodzi

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 26 lis 2015, 13:20

Ze schematu: Kostka stacyjki Pin 60 wychodzi czerwono-czarny kabel i idzie do skrzynki bezpieczników na F50Z i w automacie na przekaźnik nr 8 (przekaźnik o numerze 208) ( https://www.google.pl/search?q=audi+80+ ... WxajmPM%3A ) jak zewrze styki 36 i 38 na nim to ominie blokadę skrzyni biegów i będzie jak w manualu. Jeżeli problem ustąpi to przekaźnik pod lupę, a jak nie to kabel gdzieś nie styka...
Taka zworka https://www.google.pl/search?q=audi+80+ ... IIDfbaM%3A
Sterowanie przekaźnika ze schematu: z dźwigni zmiany biegów masa na pin 50A Na pozycji N lub P i dalej kabel czarno-niebieski do skrzynki bezpieczników kostka H styk 50W i na przekaźnik. plus na przekaźnik (pin 39 przekaźnika) idzie z rozruchu (ten sam co pin 38 przekaźnika). Teraz niech się elektryk wykazuje <ok>

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 lis 2015, 19:07

Najpewniej ginie gdzieś na skrzynce bezpieczników. Często na kostkach na przewodzie na którym jest wejście i wyjście załączania rozrusznika. Najprościej jest po prostu ominąć skrzynkę, tylko w automacie trzeba by dać przekaźnik na tym kablu na zewnątrz aby nie dało się odpalić na biegu.
darek90 pisze:w automacie na przekaźnik nr 8 (przekaźnik o numerze 208)
Nie wiem czy w B4 ten przekaźnik nie jest wbudowany w sterownik skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 26 lis 2015, 19:22

W manualu jest zwora a w automacie przekaźnik w skrzynce na 100%
Najprościej jest znaleźć i naprawić przerwę w obwodzie to nie Tesla tylko A80, a elektryka na poziomie lampek choinkowych <ok>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lis 2015, 19:34

maciek889 pisze:darek90 napisał/a: w automacie na przekaźnik nr 8 (przekaźnik o numerze 208) Nie wiem czy w B4 ten przekaźnik nie jest wbudowany w sterownik skrzyni biegów.
Technicznie jest taki przekaźnik nr8. Wiem tylko tyle że mam kabelek doprowadzony pod tylną kanapą i się kończy. A ze schematów widać że to jakiś bubel bo na H50W jak ze schematu czarno-brązowy nie ma prawa odpalić.

I teraz pytanie gdzie jest sterownik skrzyni jeżeli pod tylną kanapą to by się zgadzało, jeżeli pod konsolą to widocznie nr8 jest do systemu antykradzieżowego.

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 26 lis 2015, 19:41

H50W jest czarno niebieski... Nic nie pisałem o przekaźniku w sterowniku skrzyni ;-) Zrobiłeś zworę w skrzynce bezpieczników tak jak pisałem wyżej?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lis 2015, 20:10

H50W jest czarno niebieski.
To jest plus po zapłonie ;-)

U mnie to brązowo czarny. Ale ja nie mam automata a kabelek sobie wisi z końcówka pod kanapą

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 26 lis 2015, 20:45

Malinka zewrzyj te piny w skrzynce bezpieczników tak jak w linkach które Ci podesłałem wyżej i zostawmy na razie pinologię i kolory kabli. Jarewa jak masz w swoim aucie to nie wiem ale u mnie w manualu mam tam ori zwore i jak ją wyciągnę to auto nie kręci. Faktycznie źle patrzyłem na schematy bo na starszy rocznik i w B4 to przekaźnik do alarmu jest ale nie zmienia to faktu, że tam może być problem...
W B4 sterownik skrzyni jest nad nogami kierowcy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lis 2015, 21:12

darek90 pisze:Malinka zewrzyj te piny w skrzynce bezpieczników tak jak w linkach które Ci podesłałem wyżej
To mu nic nie da. Gdyby było to powodem to by kręcił albo nie kręcił. A skoro kręci ale słabo lub wcale To Wina głównego plusowego lub masy lub samego rozrusznika. Bo co ma przekaźnik (elektromagnes) do tego ze działa na pół gwizdka lub nie. To tak jak by zwykły przekaźnik moc wyjściowa była by uzależniona od mocy przełączającej to nie "tranzystor" to tylko elektromagnes który działa albo nie działa.

Druga rzecz to przepalone styki elektromagnesu. Bo nie wiesz czy na krótko połączył główne czy podał na plus na rozruchowy.

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 26 lis 2015, 21:24

Pisał, że ma 8V na zasilaniu cewki więc ma znaczenie bo cewka nie dociąga z taką siłą jak powinna... Ma spadek napięcia gdzieś po drodze ale nie na głównych przewodach prądowych tylko na "sterowaniu" rozrusznika. Winą może być upalony styk w przekaźniku lub nawet brak styku na nim czy się mylę? Zwora to eliminuje... Pisał też, że na krótko rozrusznik pali od strzała <ok>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lis 2015, 21:40

darek90 pisze:Pisał też, że na krótko rozrusznik pali od strzała
Ale pisałem nie wiesz w jakim systemie krótkim.
darek90 pisze:więc ma znaczenie bo cewka nie dociąga z taką siłą jak powinna
Nie ma znaczenia siła nacisku nie powoduje większego przepływu A skoro zazębił to elektromagnes na maksymalną siłe naciągnięty. Po drugie w elektromagnesie są dwa uzwojenia jedno wspomagające i tu podejrzewam jego winę. Lub jak pisałem wcześniej przepalone styki w samym elektromagnesie rozrusznika wtedy trochę ma.
darek90 pisze:Pisał, że ma 8V
Po drugie to nie jest wcale spory spadek. Bo przy kręceniu rozrusznikiem na samym aku mamy spadek do 9V wiec 1V to prawie w ogóle. Dlatego nie chce mi się wierzyć w to ze na stacyjce miał 12V tyle jest ale bez obciążenia akumulatora coś te pomiary niedokładne.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, 21:50 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 26 lis 2015, 21:48

Nie będę się siłował na słowa jak naprawi to się pewnie podzieli wiedzą i się dowiemy. Przeczytaj ostatni post Malinki tam masz odpowiedzi jaki plus skąd i co ;-)

Malinka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 23 mar 2007, 20:55

Post autor: Malinka » 27 lis 2015, 12:12

Witajcie koledzy.

Wszystkie czynności o których pisałem wcześniej robił elektryk.
Ale do rzeczy samochód naprawiony.
Wczoraj wysłałem elektrykowi to co napisał kolega Darek90.
Samochód stał u elektryka ponad tydzień, aż tu nagle dziś rano zrobiony zdzwonił..
Nie powiedział mi co było przyczyną, nic nie mówił o tym co mu przesłałem.
Nie mówił też że dołorzył jakiś przekaźnik.
Wymienił szczotki na rozruszniku bo się kończyły powiedział ale to już tydzień temu.
A wiecie co jeszcze powiedział że rozrusznik wyciągnął górą.
Nie wiem czy to możliwe ale dobrze że samochód pali.
Dziękuje wam serdeczni, pozyskałem od was dużo wiedzy.

[ Dodano: 2015-11-27, 12:12 ]
A miałem napisać że mam zdjęcie bezpieczników zrobione po odbiorze auta ale nie wiem jak dodać żebyście zobaczyli.
Temat zakańczam.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl