[B4 1.9 1Z] Rozrusznik nie kręci wcale lub kręci minimalnie
[B4 1.9 1Z] Rozrusznik nie kręci wcale lub kręci minimalnie
Pomocy !
Mam Audi z 1994 rok w automacie.
Od kilku dni mam problem; odpalenie graniczy z cudem.
po przekręceniu stacyjki brak reakcji rozrusznika, bądź rozrusznik kręci ledwo ledwo.
Kilka razy zapalił kilka obrotów ledwo ledwo i zapalił.
Kilka razy odpalił na strzał
Stoi u elektryka;
Akumulator dobry,
Masa dobra,
Rozrusznik na krótko pali na strzał,
Napięcie ze stacyjki 12, na końcu przy rozruszniku 8.
Elektryk sprawdzał przekaźnik nie wiem który ale mówił że sprawdzał i też jest dobry.
Gdzie może gubić prąd ?
Co morzna sprawdzić ?
Nie wiem czy to ma związek, 3 miesiące temu naprawianą miałem skrzynie a mam automat.
Gdzieś słyszałem że jest takie coś jak pozycjoner, ale czy to to ?
Po naprawie wszystko było ok.
Elektryk powiedział że jak nie znajdzie to wstwai przekaźnik który podbije prąd do 12 i będzie ok.
Może tak być ?
Dziękuje za pomoc
Mam Audi z 1994 rok w automacie.
Od kilku dni mam problem; odpalenie graniczy z cudem.
po przekręceniu stacyjki brak reakcji rozrusznika, bądź rozrusznik kręci ledwo ledwo.
Kilka razy zapalił kilka obrotów ledwo ledwo i zapalił.
Kilka razy odpalił na strzał
Stoi u elektryka;
Akumulator dobry,
Masa dobra,
Rozrusznik na krótko pali na strzał,
Napięcie ze stacyjki 12, na końcu przy rozruszniku 8.
Elektryk sprawdzał przekaźnik nie wiem który ale mówił że sprawdzał i też jest dobry.
Gdzie może gubić prąd ?
Co morzna sprawdzić ?
Nie wiem czy to ma związek, 3 miesiące temu naprawianą miałem skrzynie a mam automat.
Gdzieś słyszałem że jest takie coś jak pozycjoner, ale czy to to ?
Po naprawie wszystko było ok.
Elektryk powiedział że jak nie znajdzie to wstwai przekaźnik który podbije prąd do 12 i będzie ok.
Może tak być ?
Dziękuje za pomoc
Przecież w trakcie rozruchu prąd jaki pobiera rozrusznik to parę set amper więc jaki on chce tam dać przekaźnik :shock: Daj mu na krótko + z akumulatora na styk cewki elektromagnesu, jak zakręci bez problemu to albo kostka stacyjki albo kabel gdzieś po drodze... Przy filtrze powietrza masz kostkę 2 pinową czerwoną okrągłą i tam masz kabel niebieski( wzbudzenie alternatora) i czarny właśnie do rozrusznika idący ze stacyjki i tam możesz szukać też przerwy... jak nie zakręci lub zakręci ale marnie to miernik i na głównych zaciskach prądowych rozrusznika sprawdź spadek napięcia. Jeżeli te 8V masz tam to nie ma siły ale leży masa albo główny prądowy idący do klemy + akumulatora... Ten elektryk hmmm.... nie znam nie oceniam ale to podstawy mechaniki samochodowej i powinien się wstydzić
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, 20:26 przez darek90, łącznie zmieniany 1 raz.
Ze schematu: Kostka stacyjki Pin 60 wychodzi czerwono-czarny kabel i idzie do skrzynki bezpieczników na F50Z i w automacie na przekaźnik nr 8 (przekaźnik o numerze 208) ( https://www.google.pl/search?q=audi+80+ ... WxajmPM%3A ) jak zewrze styki 36 i 38 na nim to ominie blokadę skrzyni biegów i będzie jak w manualu. Jeżeli problem ustąpi to przekaźnik pod lupę, a jak nie to kabel gdzieś nie styka...
Taka zworka https://www.google.pl/search?q=audi+80+ ... IIDfbaM%3A
Sterowanie przekaźnika ze schematu: z dźwigni zmiany biegów masa na pin 50A Na pozycji N lub P i dalej kabel czarno-niebieski do skrzynki bezpieczników kostka H styk 50W i na przekaźnik. plus na przekaźnik (pin 39 przekaźnika) idzie z rozruchu (ten sam co pin 38 przekaźnika). Teraz niech się elektryk wykazuje <ok>
Taka zworka https://www.google.pl/search?q=audi+80+ ... IIDfbaM%3A
Sterowanie przekaźnika ze schematu: z dźwigni zmiany biegów masa na pin 50A Na pozycji N lub P i dalej kabel czarno-niebieski do skrzynki bezpieczników kostka H styk 50W i na przekaźnik. plus na przekaźnik (pin 39 przekaźnika) idzie z rozruchu (ten sam co pin 38 przekaźnika). Teraz niech się elektryk wykazuje <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Najpewniej ginie gdzieś na skrzynce bezpieczników. Często na kostkach na przewodzie na którym jest wejście i wyjście załączania rozrusznika. Najprościej jest po prostu ominąć skrzynkę, tylko w automacie trzeba by dać przekaźnik na tym kablu na zewnątrz aby nie dało się odpalić na biegu.
Nie wiem czy w B4 ten przekaźnik nie jest wbudowany w sterownik skrzyni biegów.darek90 pisze:w automacie na przekaźnik nr 8 (przekaźnik o numerze 208)
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Technicznie jest taki przekaźnik nr8. Wiem tylko tyle że mam kabelek doprowadzony pod tylną kanapą i się kończy. A ze schematów widać że to jakiś bubel bo na H50W jak ze schematu czarno-brązowy nie ma prawa odpalić.maciek889 pisze:darek90 napisał/a: w automacie na przekaźnik nr 8 (przekaźnik o numerze 208) Nie wiem czy w B4 ten przekaźnik nie jest wbudowany w sterownik skrzyni biegów.
I teraz pytanie gdzie jest sterownik skrzyni jeżeli pod tylną kanapą to by się zgadzało, jeżeli pod konsolą to widocznie nr8 jest do systemu antykradzieżowego.
Malinka zewrzyj te piny w skrzynce bezpieczników tak jak w linkach które Ci podesłałem wyżej i zostawmy na razie pinologię i kolory kabli. Jarewa jak masz w swoim aucie to nie wiem ale u mnie w manualu mam tam ori zwore i jak ją wyciągnę to auto nie kręci. Faktycznie źle patrzyłem na schematy bo na starszy rocznik i w B4 to przekaźnik do alarmu jest ale nie zmienia to faktu, że tam może być problem...
W B4 sterownik skrzyni jest nad nogami kierowcy.
W B4 sterownik skrzyni jest nad nogami kierowcy.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To mu nic nie da. Gdyby było to powodem to by kręcił albo nie kręcił. A skoro kręci ale słabo lub wcale To Wina głównego plusowego lub masy lub samego rozrusznika. Bo co ma przekaźnik (elektromagnes) do tego ze działa na pół gwizdka lub nie. To tak jak by zwykły przekaźnik moc wyjściowa była by uzależniona od mocy przełączającej to nie "tranzystor" to tylko elektromagnes który działa albo nie działa.darek90 pisze:Malinka zewrzyj te piny w skrzynce bezpieczników tak jak w linkach które Ci podesłałem wyżej
Druga rzecz to przepalone styki elektromagnesu. Bo nie wiesz czy na krótko połączył główne czy podał na plus na rozruchowy.
Pisał, że ma 8V na zasilaniu cewki więc ma znaczenie bo cewka nie dociąga z taką siłą jak powinna... Ma spadek napięcia gdzieś po drodze ale nie na głównych przewodach prądowych tylko na "sterowaniu" rozrusznika. Winą może być upalony styk w przekaźniku lub nawet brak styku na nim czy się mylę? Zwora to eliminuje... Pisał też, że na krótko rozrusznik pali od strzała <ok>
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ale pisałem nie wiesz w jakim systemie krótkim.darek90 pisze:Pisał też, że na krótko rozrusznik pali od strzała
Nie ma znaczenia siła nacisku nie powoduje większego przepływu A skoro zazębił to elektromagnes na maksymalną siłe naciągnięty. Po drugie w elektromagnesie są dwa uzwojenia jedno wspomagające i tu podejrzewam jego winę. Lub jak pisałem wcześniej przepalone styki w samym elektromagnesie rozrusznika wtedy trochę ma.darek90 pisze:więc ma znaczenie bo cewka nie dociąga z taką siłą jak powinna
Po drugie to nie jest wcale spory spadek. Bo przy kręceniu rozrusznikiem na samym aku mamy spadek do 9V wiec 1V to prawie w ogóle. Dlatego nie chce mi się wierzyć w to ze na stacyjce miał 12V tyle jest ale bez obciążenia akumulatora coś te pomiary niedokładne.darek90 pisze:Pisał, że ma 8V
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, 21:50 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
Witajcie koledzy.
Wszystkie czynności o których pisałem wcześniej robił elektryk.
Ale do rzeczy samochód naprawiony.
Wczoraj wysłałem elektrykowi to co napisał kolega Darek90.
Samochód stał u elektryka ponad tydzień, aż tu nagle dziś rano zrobiony zdzwonił..
Nie powiedział mi co było przyczyną, nic nie mówił o tym co mu przesłałem.
Nie mówił też że dołorzył jakiś przekaźnik.
Wymienił szczotki na rozruszniku bo się kończyły powiedział ale to już tydzień temu.
A wiecie co jeszcze powiedział że rozrusznik wyciągnął górą.
Nie wiem czy to możliwe ale dobrze że samochód pali.
Dziękuje wam serdeczni, pozyskałem od was dużo wiedzy.
[ Dodano: 2015-11-27, 12:12 ]
A miałem napisać że mam zdjęcie bezpieczników zrobione po odbiorze auta ale nie wiem jak dodać żebyście zobaczyli.
Temat zakańczam.
Pozdrawiam
Wszystkie czynności o których pisałem wcześniej robił elektryk.
Ale do rzeczy samochód naprawiony.
Wczoraj wysłałem elektrykowi to co napisał kolega Darek90.
Samochód stał u elektryka ponad tydzień, aż tu nagle dziś rano zrobiony zdzwonił..
Nie powiedział mi co było przyczyną, nic nie mówił o tym co mu przesłałem.
Nie mówił też że dołorzył jakiś przekaźnik.
Wymienił szczotki na rozruszniku bo się kończyły powiedział ale to już tydzień temu.
A wiecie co jeszcze powiedział że rozrusznik wyciągnął górą.
Nie wiem czy to możliwe ale dobrze że samochód pali.
Dziękuje wam serdeczni, pozyskałem od was dużo wiedzy.
[ Dodano: 2015-11-27, 12:12 ]
A miałem napisać że mam zdjęcie bezpieczników zrobione po odbiorze auta ale nie wiem jak dodać żebyście zobaczyli.
Temat zakańczam.
Pozdrawiam