Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 tdi 1z] jaką skrzynie zamontowac

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 10 lip 2014, 22:28

Kolego skrzynia dhf jest tak samo zrobiona jak baa. To znaczy te same przełożenia. Skrzynia een ma dłuższe przełożenia i nawet w seri daje radę. Ale plusem skrzyni een jest lepsza kultura pracy niż dhf czy też baa. System linek nie potrzebny więc go nie montowałem. A wracając do tego systemu to w wypadku skrzyni dhf nie da się zamontować tego systemu. Trzeba przełożyć tylną część obudowy by to dało się zrobić.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 11 lip 2014, 10:05

dzięki za odpowiedzi.. <ok> tak jak się przyglądam na zdjęciu, to korpus skrzyni jest podobny, brakuje tylko tej obejmy co trzyma linki, będę kombinował, żeby to jednak założyć, bo to jednak bezpieczeństwo.. Zdam relację :)

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 12 lip 2014, 23:15

mi padła DHL i dziś przytargałem EEN w tym tygodniu wymiana :-D
The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

Rebeca Linares,Asa Akira,Lupe Fuentes,Joanna Angels,Marie Luv,Britney Private,Lucy Belle,Aleska Diamond Jane Kyle,Sophie Lynx :)

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 07 sie 2014, 12:56

Witam ponownie, zdaję relację > skrzynia BAA została zastąpiona DHF, nie wiem czy wierzyc machanikowi, ale wszystko podeszło, nawet bez podkładek pod łapę. Ale za to udało się przełoźyć procon i nawet nie trzeba było nic gwintować. Skrzynia póki co chodzi bardzo ładnie, chociaż przy zmianie z 3 na 4 czuć lekki opór. ALe nie wiem, czy się tym przejmować. Żadnych zgrzytów nie ma :)

[ Dodano: 2014-08-17, 00:05 ]
wiecie co? jedna rzecz tylko mnie zastanawia.. ciut inaczej przez tą "nową skrzynię" pokazuje mi prędkościomierz.. tak pojeździłem trochę, tak ze 1500 km i stwierdzam, że przekłamuje trochę prędkość patrząc po gps. wcześniej też trochę oszukiwał, ale teraz pokazuje mi 90 a naprawdę jadę 83-85 max. w sumie nie narzekam, ale taka ciekawostka :)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 10 wrz 2014, 15:27

Widzę, że DHF ma takie samo przełożenie na 5 biegu jak EEN. Przy której jest więcej roboty przy przekładaniu?
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN

https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 10 wrz 2014, 23:35

Nie ma różnicy. Obie skrzynie są takiej samej konstrukcji. Een jest dłuższą od dhf delikatnie.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 11 wrz 2014, 17:30

W takim razie będę szukał EEN. Powiedzcie da się jakos ocenić stan skrzyni bez jej rozbierania. Bo kupić w ciemno to nie sztuka, a wymiana kosztuje 400 zł w przypadku zlej skrzyni koszt będzie 800...
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN

https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 11 wrz 2014, 20:58

Na sucho to za wiele się nie sprawdzi. Brak obciążeń. Możesz sprawdzić luzza wałku i na przekładni głównej. Ocenić ją wzrokowo i chyba tyle.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 15 wrz 2014, 09:25

Czy orientujecie się, czy można bezproblemowo bez żadnej rzeźby założyć procona na EEN?
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN

https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 15 wrz 2014, 18:47

Bez rzeźby się nie da. Taki minus.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 16 wrz 2014, 09:49

Koledzy podppowiedzcie mi jedną rzecz, założyłem skrzynię DHF w miejsce BAA, wszystko jest super, poza jedną rzeczą, zmiana biegu z 1ki na 2kę, muszę dość precyzyjnie prowadzić dźwignię, to wtedy wskakuje idealnie, ale jak nie to czuję taki zgrzytanie ale przy dzwigni, nie gdzieś w skrzyni, I tu moje pytanie, czy to jest kwestia jakiejś regulacji czy po prostu ktoś tak jeździł i jakieś prowadnice się wyrobiły? ciemny jestem w tym względzie proszę się nie śmiać.. :)
Aha pozostałe biegi wchodzą super, z 3ki na 2kę też nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 16 wrz 2014, 11:14

Ivanezzz, A nie klęka Tobie przypadkiem synchronizator 2-giego biegu? U mnie tez jest podobny efekt, tylko, że dodatkowo mam zgrzyt z 4 na 3. I u mnie właśnie syn. 3 biegu siadł.
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN

https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 16 wrz 2014, 12:04

drivtens pisze:Ivanezzz, A nie klęka Tobie przypadkiem synchronizator 2-giego biegu? U mnie tez jest podobny efekt, tylko, że dodatkowo mam zgrzyt z 4 na 3. I u mnie właśnie syn. 3 biegu siadł.
no właśnie chyba nie.. bo jak zmieniam bieg w "odpowiedniej osi" z jedynki na dwójkę to nic się nie dzieje, podobnie jak zmieniam np. 3 na 2. tylko jak zmieniam tak powiedzmy naginając drążek w stronę nogi to czuć delikatne haczenie :roll:

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 18 wrz 2014, 21:55

Po przeliczeniu i pojawiających się pytaniach powiem, że EEN jest nieco dłuższa od FHN :)
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN

https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens

Awatar użytkownika
YaCooL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:29
Lokalizacja: FG

Post autor: YaCooL » 11 paź 2014, 20:32

drivtens pisze:Po przeliczeniu i pojawiających się pytaniach powiem, że EEN jest nieco dłuższa od FHN :)
chyba jest odwrotnie
FHN był stosowany do 130km a EEN do słabszych
Cabrio 1.9 TDI AHU+
Avant 1.9 TDI 1Z+
Sedan 1.9 TDI 1Z+

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga