Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 tdi 1z] jaką skrzynie zamontowac

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 kwie 2016, 11:44

drivtens pisze:bozmek, masz rację, a tutaj tabela, którą się sugerowałem:

http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

FHN (5) = 0,685
EEN (5) = 0,682

Z czego wynika, że EEN jest trochę dłuższa, gdyż przełożenie obliczamy w sposób następujący:

Przełożenie mówi na o tym w jakiej relacji jest prędkość obrotowa koła w stosunku do silnika, czyli na 5 biegu prędkość obr koła jest większa niż wału silnika. Więc aby uzyskać prędkość koła należy podzielić prędkość obrotową silnika przez przełożenie. Z czego wynika że dla tej samej średnicy koła mamy większą prędkość obrotową kół z EEN jeżeli oczywiście mamy ten sam promień dynamiczny:

prędkość pojazdu = prędkość obrotowa koła * promień dynamiczny
prędkość obrotowa koła = prędkość obrotowa wału silnika / przełożenie

prędkość pojazdu na EEN (5) > prędkości pojazdu FHN (5) 8-)

[ Dodano: 2014-10-18, 14:17 ]
Bieg EEN FHN
1 3,500 3,778
2 1,944 2,176
3 1,226 1,360
4 0,838 0,903
5 0,683 0,686

A więc widzimy gdzie są różnice w skrzyni. FHN jest tak zaprojektowana, aby auto lepiej przyspieszało. FHN ma wszystkie biegi krótsze... Ale auto z pewnością lepiej przyspiesza. <ok>
A o przełożeniu głównym kolega zapomniał :?: Skrzynia FHN jest dłuższa od EEN, obliczenia się robi dla całej skrzyni a nie tylko dla samych biegów.

Wg tabelki na stronie dieselschrauber.de wynika, że skrzynia FHN ma na 5 biegu przełożenie 2.36 a skrzynia EEN i DHF ma 2.52.

Poza tym BAA powinna być taka sama jak EAB, od DHF różni się tylko przełożeniem głównym (biegi mają takie same przełożenia) dlatego DHF jest szybsza.

EEN i DHF są takie same pod względem przełożeń, na FHN będzie szybciej.

Różnica między BAA a DHF jest odczuwalna, teraz zastanawiam się czy FHN zakładać <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
YaCooL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:29
Lokalizacja: FG

Post autor: YaCooL » 18 kwie 2016, 13:23

UKI_XX pisze:A o przełożeniu głównym kolega zapomniał Skrzynia FHN jest dłuższa od EEN, obliczenia się robi dla całej skrzyni a nie tylko dla samych biegów.

Wg tabelki na stronie dieselschrauber.de wynika, że skrzynia FHN ma na 5 biegu przełożenie 2.36 a skrzynia EEN i DHF ma 2.52.

Poza tym BAA powinna być taka sama jak EAB, od DHF różni się tylko przełożeniem głównym (biegi mają takie same przełożenia) dlatego DHF jest szybsza.

EEN i DHF są takie same pod względem przełożeń, na FHN będzie szybciej.

Różnica między BAA a DHF jest odczuwalna, teraz zastanawiam się czy FHN zakładać


No to w końcu wiem czemu u mnie FHN lepiej lata od EEN

A czy zakładać FHN kolego UKI_XX to TAAK <ok>

Po sezonie wkładam taką do Cabrio bo w Avancie sprawdziła się idealnie Sedan na razie zostaje w automacie i czaka aż ten padnie. Potem na pewno dostanie FHN
Cabrio 1.9 TDI AHU+
Avant 1.9 TDI 1Z+
Sedan 1.9 TDI 1Z+

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 kwie 2016, 10:39

Na razie zakupiona skrzynia DHF ale zastanawiam się czy nie lepiej było kawałek dalej jechać po FHN tylko że czasu zabrakło :( może kiedyś się pokuszę o fajniejszą skrzynię ale na razie zostanie ta co jest.

Między BAA a FHN jest spora różnica ale między DHF a FHN już mniejsza.
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 19 kwie 2016, 12:21

FHN, skrzynia godnie długa :-D , roznica miedzy nia, aoryginałem 80 dzisiatki TDi np BAA kolosalna.

Roznica miedzy FHN a EEN - FHN minimalnie tylko dłuzsza od EEN. Jakiejs przepasci nie ma. Porownanie takie troche niebardzo, bo miedzy FHN w 80 a EEN w A4 AFN no ale, wg predkosci i obrotow na poszczegolnych biegach to roznica raczej symboliczna.

Ogolnie FHN w 80 TDI przy jakis modach typu wtryski pompa daje rade...
1Z+ ... na słupku AFN ...
16 bit, wtryski 216, pompka 11mm, FMIC, GT1852v by brabus124 , ssacy Leon BLS, wałek 28E, chips Kostrz, skrzynia FHN...
Ogarniecie klekota do stanu obecnego MUNIOR ;)

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 22 kwie 2016, 21:03

Witam.
od pewnego czasu mam problemy bo ja niemoge znalesc numeru na skrzyni biegow...gdzie szukac i jaki powinine byc numer lub litery aby okreslic ze jest orginalna w tym aucie . mam audi 80 b4 tdi avant na osprzecie BOSCHa...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 kwie 2016, 21:16

Tomcionerwus, na skrzyni pisze, nr jest za silnikiem jakby od góry widoczny

Obrazek
WRC is for boys.
Group B was for men.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 22 kwie 2016, 22:18

PieterB pisze:Tomcionerwus, na skrzyni pisze, nr jest za silnikiem jakby od góry widoczny

Obrazek

ooo to zaraz lece przed bolk i zajrze pod maske bo auto stoi pod blokiem... zaraz napisze co pisze na skrzyni...

juz wiem jakie jest napis na skrzyni. BAA30113 to jest orginalne skrzynia do silnika 1.9 tdi na osprzecie bosch....

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 kwie 2016, 06:37

Tomcionerwus pisze:BAA30113 to jest orginalne skrzynia do silnika 1.9 tdi na osprzecie bosch....
sprawdź na wlepce w miejscu koła zapasowego a będziesz wiedział czy masz skrzynie z którą auto wyszło z fabryki ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 kwie 2016, 07:22

BAA to najdłuższa skrzynia w tdi'ku i najwięcej było ich montowanych.

Awatar użytkownika
YaCooL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:29
Lokalizacja: FG

Post autor: YaCooL » 23 kwie 2016, 07:30

Krzysiek 84 pisze:BAA to najdłuższa skrzynia w tdi'ku i najwięcej było ich montowanych.
Oczywiście fabryczny montaż do A80, bo można założyć jeszcze dłuższe z nowszych (A4 A6)
Cabrio 1.9 TDI AHU+
Avant 1.9 TDI 1Z+
Sedan 1.9 TDI 1Z+

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 10 wrz 2017, 15:13

Witam Posiadacze skrzyni FHN pasuje ona do 80 bez porblemu? czy trzeba pod łape tez coś podklada? Zastanawiam sie nad sprzegłam nic niby sie nie dzeje ma przelotu nie całe 400 tys tylko gdy wcisnę sprzęgło słychać takie coś jak by dzowniło jakas sprezynka luzna itp
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 11 wrz 2017, 01:02

jak takie dzwonienie to szukaj nowej tarczy sprzeglowej zapewne pekni rotfl eta sprezyna w środku jak nie uszkodziła tarczy do uratowania jak uszkodzila do wywalenia mialrm ten sam problemik teraz zakladam skrzynir juz 2 pierwsza była een i bylo optymalnie ale zaklafam dluższa z racji koni i w miare dlugich tras . powiem tak skrzynia een jest idealna . pod skrzynie fhn polecsm miec około 200 ps bo ta skrzynia jest naprawde długa :) rotfl oklasky

ps . pytanko jaki olej do skrzyni fhn ?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 wrz 2017, 09:51

To właśnie tak dzwoni mi na wciśniętym sprzęgle jak by coś latało.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 11 wrz 2017, 19:36

duczus pisze:skrzynia een jest idealna . pod skrzynie fhn polecsm miec około 200 ps bo ta skrzynia jest naprawde długa
Z tego co pamietam,to miedzy tymi skrzyniami (EEN i FHN ) to raptem piaty bieg sie rozni. Dłuzszy w FHN, ale to tak dłuzszy , ze ciezko to zauwazyc na predkosciomierzu w czasie jazdy ...
Roznica praktycznie zadna ;-)
1Z+ ... na słupku AFN ...
16 bit, wtryski 216, pompka 11mm, FMIC, GT1852v by brabus124 , ssacy Leon BLS, wałek 28E, chips Kostrz, skrzynia FHN...
Ogarniecie klekota do stanu obecnego MUNIOR ;)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 wrz 2017, 20:17

W czwartek będę miał wolny kanał i robię akcje cwaniak_
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga