[all]Oznaczenia skrzyn biegow
Powiem Ci tak wcześniej miałem CCF(tle że licznik oszukiwał) i od 1 do 3 różnicy jakieś wielkiej nie czuje ale potem już czuć auto się dłużej buja.Na starej skrzyni jak wyprzedzałem to na V tylko gazu trochę dałem i poszedł teraz wole zejść do IV żeby nie ryzykować.Moje odczucie jest takie jak bym do skrzyni CCF dorzucił 6 bieg
AKM dobre na trasy na miasto mało wygodna przy 4 tys.(chyba nawet ponad-nie patrzyłem dokładnie) na V mialem 170km/h
Tracisz na przyspieszeniu zyskujesz na prędkości.
Tu link z przełożeniami to można sobie porównać
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
AKM dobre na trasy na miasto mało wygodna przy 4 tys.(chyba nawet ponad-nie patrzyłem dokładnie) na V mialem 170km/h
Tracisz na przyspieszeniu zyskujesz na prędkości.
Tu link z przełożeniami to można sobie porównać
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
Wiem, że trochę po czasie. Ale powiedz, jak wygląda spalanie ABK z tą skrzynką i czy trzeba wymieniać flansze. Miałem W poprzednim audiku (1,8S :mrgreen: ) AKM-a także znam tą skrzynie doskonale. Pytam, bo obecna skrzynia (CCF) już zaczyna niemiłosiernie drzeć pyska a tamta po prostu do mnie pasowała. A co do CCF-a to gdyby miał 6 bieg to byłaby idealna skrzynka - i zrywałoby ancfalt ze skrzyżowań i silnik nie darłby pyska powyżej 100km/h a, że jeżdżę w długie trasy to coś dla mnie <ok>
Flansze ze starej trzeba przełożyć.Spalanie Ciężko mi powiedzieć bo nie mogę dość ładu z regulacja gazu,ale tak w trasie to jest malina bo silnik spokojnie sobie chodzi.Przy mojej nodze(depcze często )wychodzi mi 10.5 l LPG. powiedzmy tak 80km trasa 130-140km/h,20 km miasto.Siostra kiedyś wiozła mnie do Łodzi obcinała jak nie wiem i leciała tak 100-110 i wyszło 9l z kawałkiem.Ja wole spalić te 1.5l więcej i jechać jak Bóg przykazał .Na trasa ta skrzynia jak znalazł, na miasto mało wygodna trzeba wachlować.CCF u mnie też wyła i to niemiłosiernie,ale faktycznie jak by miała VI to super skrzynia.
Ja powiem coś na temat skrzyń do 5-garowóców. Wg. etki moja poprzednia skrzynia ABV i moja obecna skrzynia HD mają takie same przełożenia a ja sam podczas jazdy i testów na GPS-ie zauważyłem różnicę. ABV przy 3 tys obr na 5 biegu miała 100km/h(gps-owe), a HD ma przy 3 tys obr na 5 biegu 106km/h(gps-owe). Ktoś mi jest w stanie wyjaśnić czemu etka podaje takie same przełożenia w przypadku obu skrzyń jak widać że jest różnica?
Bo użytkownicy ABT dzielą się na dwie grupy Na tych co twierdzą że to w ogóle nie jedzie ale oni mają długie skrzynie i na tych co mają skrzynie CGT czyli idzie wytrzymać 90 koni i bardzo elastyczny na piątym biegu z racji krótkiego ze stopniowania skrzyni
A tak na poważnie to jak się domyślam był wybór skrzyni i jedne krótkie a drugie długie w zależności kto po trasach lata:D i w sumie zaczęło się to od modelu b2 gdzie np miałeś skrzynie 4E gdzie teoretycznie była pięcio biegowa ale piąty bieg był tzw nadbiegiem...
A tak na poważnie to jak się domyślam był wybór skrzyni i jedne krótkie a drugie długie w zależności kto po trasach lata:D i w sumie zaczęło się to od modelu b2 gdzie np miałeś skrzynie 4E gdzie teoretycznie była pięcio biegowa ale piąty bieg był tzw nadbiegiem...
Panowie, może głupie pytanie, ale jestem laikiem... Jak rozumiec przełożenia skrzyń biegów, aby wywnioskować, które są krótkie, a które długie? Jak zrozumiec tą tabelkę?
Pytam, bo prawdopodobnie będę musiał w ABK wymienić skrzynie i nie wiem na jaką.
Obecnie przy 3000rpm mam 100km/h. Nie wiem jakie jest oznaczenie tej skrzyni.
Nie chciałbym stracic na przyśpieszeniu, dlatego chciałbym wiedziec, których skrzyń szukać. Dzięki
Pytam, bo prawdopodobnie będę musiał w ABK wymienić skrzynie i nie wiem na jaką.
Obecnie przy 3000rpm mam 100km/h. Nie wiem jakie jest oznaczenie tej skrzyni.
Nie chciałbym stracic na przyśpieszeniu, dlatego chciałbym wiedziec, których skrzyń szukać. Dzięki