Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 2.0E 3A ] ponownie stukanie przy ruszaniu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
kudlaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2008, 19:01
Lokalizacja: cz-wa

[ B3 2.0E 3A ] ponownie stukanie przy ruszaniu

Post autor: kudlaty » 17 wrz 2008, 00:33

witam wszystkich
pozwolę sobie ponowić problem stuknięcia przy ruszaniu bo kończą mi się pomysły
wszystko było dobrze i nie było słychać żadnych stuków do momentu gdy jakiś mechanik
będąc pod autem stwierdził że mam do wymiany tulejki wahacza, tulejki oczywiście wymieniłem, zrobiłem geometrię i się zaczęło, pojedyńcze stuknięcie przy ruszaniu, powrót do mechanika, szarpaki, mechanik twierdzi że wszystko w porządku, kolejny mechanik też nie wie co może stukać,
mijają 2-3 tygodnie, szybki start spod świateł i ukręciłem półoś :(
nie jestem mechanikiem ale pierwsze co pomyślałem to że moje stukanie właśnie "wyszło"
2 tygodnie czekania na części i 3500 zł później (wymieniłem 2 półosie wraz z przegubami i sprzęgło komplet przy okazji) odbieram samochód od mechanika i
DALEJ STUKA !!! <buu>
amortyzatory też sprawdzone
ratunku :(
będę wdzięczny za wszelkie pomysły

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 17 wrz 2008, 09:04

może masz luźną poduszke pod skrzynią biegów,chociaż ja mialam ostatnio taki sam problem i była guma od tłumika uszkodzona sprawdź może łączenia.

AdamE

Post autor: AdamE » 17 wrz 2008, 09:10

tam jest taka rama która trzyma cały silnik i część zawieszenia, na niej są 4 tulejki i kiedy one sa wybite to na niczym Ci nie wykaże, a stukanie będzie, miałem taką sytuacje kiedyś, najlepiej jest to sprawdzić jakąś łyżką montażową czy czymś podobnym, wkładając między karoserie a ramę i ruszając tym. chociaż tak jak koleżanka mówi sprawdź rownież poduszki ale nie tylko na skrzyni

kudlaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2008, 19:01
Lokalizacja: cz-wa

Post autor: kudlaty » 18 wrz 2008, 07:15

dzięki bardzo - już się znalazło - luz na sworzniu wahacza - nie wiem czemu nie zauważyli od razu :(

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 18 wrz 2008, 07:52

Dobrze, że tylko luz. Najważniejsze że już nie stuka wiem jakie to denerwujace. Pozdrawiam :-D

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 18 wrz 2008, 10:44

Zostawiłeś 3,5 klocka a pan mechanik wahacza(tulei) nie zauważył?Pomyśl o innym warsztacie ;-)

kudlaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 sie 2008, 19:01
Lokalizacja: cz-wa

Post autor: kudlaty » 18 wrz 2008, 21:39

próbowałem zmieniać warsztat i jak na razie ten wypada przynajmniej najtaniej !!
dzisiaj na ten przykład odebrałem samochód po ustawianiu zbieżności w innym warsztacie:
trwało to półtora dnia i kosztowało mnie 430 zł
- panowie nie mogli rozkręcić końcówki drążka kierowniczego od jakiejś rzymskiej śruby w drążku,
efekt moim zdaniem (nie jestem mechanikiem) był taki że podczas grzania tej śruby palnikiem uszkodzili (przegrzali) końcówkę drążka kierowniczego (w końcu zawiera gumę), a próbując odkręcić tą zapieczoną śrubę żabką tak ją obrobili że musieli ją wymienić
w sumie skończyło się na wymianie całego lewego drążka na nowy (zresztą strasznie drogi bo 190 zł, w inter-cars są po 120 zł) - to jest dopiero lipny warsztat
więc jeśli znacie jakiś warsztat w częstochowie godny polecenia - chętnie przyjmę adres :)
bo tych ludzi z którymi do tej pory miałem do czynienia trudno opisać słowami nie używając wulgaryzmów

Awatar użytkownika
supra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 11 wrz 2008, 22:47
Lokalizacja: szwecja

Post autor: supra » 18 wrz 2008, 22:41

twoje auto ma juz kilka lat i takie sprawy sie zdarzaja nie zawsze z winy mechanikow, jednak przy dobrym sprzecie i podejsciu powinni to szybciej ukrecic :lol: anizeli obrbic,
ps, zawsze gwint od srodka palnikiem a przy koncowce mlotkiem na kowadle, wtedy przezyje :mrgreen:

icemen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: icemen » 19 wrz 2008, 02:14

Zbieżność 430 zł! kosmiczne ceny.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2008, 01:16 przez icemen, łącznie zmieniany 1 raz.

AdamE

Post autor: AdamE » 19 wrz 2008, 08:22

kolego zmień mechanika bo ten Cie robi po rogach... 430 zł kurde masakra jakaś...
a jak się grzeje tą rzymską śrubę w końcówce to trzeba być debilem żeby spalić osłonkę gumową, albo tylko powiedział że założył nowe końcówki a na starych jeździsz...

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 19 wrz 2008, 16:40

To co opowiadasz z rzymską śrubą...masakra.Ja w ASO kasuje 122zł za zbiezność.Druga sprawa jak fachowiec jest tani i ma wolnych terminów to albo wczoraj warsztat otworzył albo jest paproch i tyle.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 19 wrz 2008, 20:32

Nie wszystko można zwalać na mechaników.
Niedawno wyciągałem Mc Persona i trzeba było odpiąć od niego końcówkę drążka kierowniczego.Odpiąć odpiąłem,ale podczas łączenia zerwałem gwint ( nowa nakrętka miała inny skok,albo przez te lata na pewno>10,rdza zrobiła swoje).
Trzeba więc było wymienić tą końcówkę i się zaczęło.Aaaani rusz,ani fte ani wefte-i co robić?
Zaczęło się obstukiwanie,psiukanie W40 i inne r o z m o w y z zasyfiałym żelastwem.Zeszło mi z tym pół dnia-cierpliwy jestem bo to przecie moja n i u n i a .
Jak myślicie?,w którym warsztacie poświęcą tyle czasu na wymianę części której wymiana kosztuje 25 zł. i tyle samo część?---Myślę że w żadnym-z torbami po proszonEm by poszli.
Dlatego kręcą,łamią,upalają i niszczą wszystko co się da po drodze,żeby w y j ś ć na swoje.
Może to i nie uczciwe,ale w miarę normalne.

To samo jest z wieloma innymi naprawami,wspomnę tylko wymianę płynu hamulcowego (raz na 10 lat) i walkę z odpowietrznikami tylnych kół-tam dopiero jest zabawa bo dostęp trudny.
Mamy wybór.Albo koszt 2 razy po pińć złociszy za zaworki,albo 2 razy po pińcet za cylinerki przewody i inne tam takie.
Takie to są sprawy.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 25 wrz 2008, 13:32

Panowie ja nie twierdze że mechanik to musi umieć wszystko ale:jeżeli jest problem z odkręceniem/demontażem to się klienta uprzedza że w najgorszym wypadku elementy x i y będą do wymiany ze względu na brak możliwości demontażu i niech klient decyduje robimy czy nie.A nie że kręcimy, walimy,szarpiemy a na końcu stawiamy klienta przed faktem dokonanym-sie zniszczyło wymienić trzeba.


P.S.Płyn hamulcowy raz na dziesięć lat...a olej co 5-lat :shock:

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 07 paź 2008, 19:44

Nie wiem czy ktoś już tego nie pisał bo nie przeczytałem wszystkiego ale ja osobiście miałem pokrzywione (wgniecioną od uderzenia) siedzisko, czy jak to się nazywa, amortyzatora - to od spodu i dlatego miałem identyczne objawy jak tutaj kolega pisze, tzn. pojedyńcze stuki raz za czas, bez jakiś określonych algorytmów występowania :)

jaacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: jaacek » 17 lis 2008, 16:12

Kolego a kto Ci to robił w Częstochowie?bo jestem ciekaw bardzo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl