Witam wszystkich serdecznie,
Kupiłem do swojej kolekcji kilka dni temu kolejne audi 80 2.0 benzyna 115KM 1993r., tym razem pierwszy ze skrzynią automatyczną chyba 4 biegową, poprzedni właściciel kupił drugą skrzynię gdzieś w internecie bo ta która była na aucie zrzucała powyżej 80km/h bieg w dół na trójkę. Po zakupie skrzyni postanowił zmienić od razu w niej olej, w sklepie dobrali mu olej syntetyczny, skrzynia ogólnie na biegach od 1 do 3 zmienia biegi w miarę płynnie ale z 3 na 4 czasami zmienia z dużym szarpnięciem aż zatrzęsie całą karoserią, przy delikatnej jeździe zmienia bieg na czwarty przy 60km/h wówczas prawie zawsze szarpnie ale jak przytrzymamy pedał gazu i zmieni bieg przy wyższej prędkości szarpnięcie jest dużo mniejsze.
Dodatkowo w aucie na wstecznym R, słychać szum, drgania auta, na innych biegach tego nie ma, przy sprzedaży sprzedający zasugerował mi że co prawda w sklepie dobrali mu do tej skrzyni olej syntetyczny ale on po rozmowie z jakimś niby mechanikiem usłyszał że ta skrzynia powinna mieć olej Mineralny, czy to prawda? Bo w katalogach różnych producentów olei występują w tym aucie 3 rodzaje olejów do tej skrzyni i nie wiem która jest prawidłowa, bardzo prosiłbym o pomoc, i diagnozę czy to szarpanie może być spowodowane złym doborem oleju, ewentualnie jaki może być powód. Z góry dziękuję za pomoc
[B4 2.0 ABK] Skrzynia automat szarpie
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 2.0 ABK] Skrzynia automat szarpie
Skrzyna ma dwa rodzaje oleju bo ma dwie komory olejowe, jedna komora napędowa druga komora przekładniowa (osiowa)...
Jakie sklepy takie skutki...
Jakie sklepy takie skutki...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: [B4 2.0 ABK] Skrzynia automat szarpie
Syntetyk wypłukał syf z konwertera powodując jego rozszczelnienie. Jeśli masz farta to pompa w skrzyni przeżyła ale konwerter zapewne już ma do zrobienia łopaty rotorów. Rozebrać, posprawdzać i wymienić co trzeba. Albo kupić kolejną skrzynię. 4ki są już dostępne od 300 PLN - pasują też od pierwszych A4 ale musisz zachować swoje półośki.