Witam. Jak w temacie: skrzynia szarpie przy każdej zmianie biegów - na wyższy i na niższy. Przekaźnik nr. 30 wymieniony. Rozrząd według mechanika jest dobrze ustawiony. Zapłon 3 mechaników ustawiało na słuch. Każdemu mówiłem jaka jest procedura, oni na to że p... głupoty. :roll: Do lepszych niestety nie mam dostępu. Chciałem ustawić sam, mam lampę, ale nie mogę znaleźć żadnego wyraźnego znaku na kole zamachowym. Może macie jakiś pomysł?
Dzisiaj podłączyłem VAGa i pokazało takie błędy:
SKRZYNIA:
518 Potencjometr przepustnicy - G 69
529 Nieprawidłowa informacja o prędkości obrotowej
652 Układ kontroli biegu
660 Włącznik Kick-down, potencjometr przepustnicy
SILNIK:
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
525 Sonda Lambda - G39
552 Potencjometr przepływomierza - G19
Będę w Polsce przez 2 tygodnie - bez samochodu, powiedzcie co kupić, bo u mnie nawet części nie ma.
Uszczelka pod głowicą też jest do wymiany. Ale myślałem o wymianie potencjometru przepustnicy i ustawieniu tego zapłonu. Gdyby przestało szarpać wymienię uszczelkę i zobaczę co jeszcze będzie nie tak. Jeżeli nie, to chyba uznam, że skrzynia jest kaput i sprzedam samochód. Czy według tych błędów coś jeszcze jest do wymiany i ile mogą kosztować części?
Dzięki za pomoc.
[B4 2.0 ABK automat] Skrzynia szarpie.
- krzysiek77
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 mar 2011, 22:44
- Lokalizacja: Gdańsk
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
552 Potencjometr przepływomierza - G19
Te błędy sa raczej spowodowane odłączeniem czujnika temp. niebieskiego oraz wtyczki od przepływomierza. Tzw błędy sporadyczne. Z sondą zobacz czy ponownie będzie wyskakiwać po usunięciu. Jesli masz gaz to akurat może być przyczyna błędu sondy. Szarpanie silnika może byc spowodowane uszkodzoną sondą, na próbe można odłączyć wtyczkę i sprawdzić jak auto chodzi.
Co do zapłonu to mało kto ma pojęcie jak ustawić go w abk.
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
552 Potencjometr przepływomierza - G19
Te błędy sa raczej spowodowane odłączeniem czujnika temp. niebieskiego oraz wtyczki od przepływomierza. Tzw błędy sporadyczne. Z sondą zobacz czy ponownie będzie wyskakiwać po usunięciu. Jesli masz gaz to akurat może być przyczyna błędu sondy. Szarpanie silnika może byc spowodowane uszkodzoną sondą, na próbe można odłączyć wtyczkę i sprawdzić jak auto chodzi.
Co do zapłonu to mało kto ma pojęcie jak ustawić go w abk.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Podłączę się do tematu kolegi. U mnie ostatnio skrzynia zaczęła dość mocno szarpać i czasem wręcz wchodzi na obroty a nie zmienia biegu. Miałem błędy 518, 529 oraz 660. Okazało się, że miałem trochę stare przewody do potencjometra przepustnicy. Położyłem nową wiązkę do tej wtyczki. Usunąłem błędy i teraz po przejechaniu paru km pokazuje cały czas jedynie "660 Włącznik Kick-down, potencjometr przepustnicy". Jak to rozumieć i gdzie szukać awarii? Właśnie w momencie kick-downa samochód wyje na obrotach i dopiero po chwili jest szarpnięcie ze zmianą biegu