Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Sprzęgło

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 24 lut 2007, 19:45

I ja dołączam sie do puszukiwania taniego sprzęgła (ABK) czasami, chwilami mi bije z jedynki. Konczy swój żywot widać.

Totalnie masakrycznie droga sprawa jak na taki byle jaki silnik 2.0
Mam w domu nówkę z dociskiem do VW td, tdi, w zasadzie juz wystawilem na Allegro http://allegro.pl/item168066705_sprzegl ... nowe_.html może ktoś się zamieni ? :mrgreen:

Powiedzcie mi, czy to oby czasem nie jest celowe nakręcanie rynku ? ABK jest jak psów. Czym sie niby rozni ten docisk i tarcza od szeregu innych 10 razy tanszych ? Dla mnie to nie zrozumiale.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 24 lut 2007, 20:41

Doc, ja znalazłem sachsa za 598zł kpl.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 18 lip 2011, 09:56

Cześć!
Wydaje mi się że u mnie również sprzęgło chciało by iść na emeryturę. Ostatnio po trasie gdy silnik był nagrzany w korku normalnie nie mogłem autem jechać na półsprzęgle bo tak podskakiwało. Moim autem można ruszać bardzo dynamicznie albo bardzo ślamazarnie ale z wyższych obrotów. Poza tym gdy postawi się stopę na pedale sprzęgła to czuć pulsację zależną od obrotów silnika.
Czy to sprzęgło daje o sobie znać?
Jeśli tak to kupie Sachsa i wymienię od razu przy przekładaniu skrzyni biegów. skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 30 lis 2011, 20:42

HeavenQueen, mam identyczny problem, w korku na nagrzanym silniku telepie cala buda przy ruszaniu, czy to oznaka konczacego sie sprzegla? Normalnie jak jade, nic sie nie dzieje, zadnego telepania, nawet przy ruszaniu z jedynki, problem pojawia sie tylko w korkach.

Chochlik332
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 03 sie 2010, 19:14
Lokalizacja: Hajnówka/Podlasie

Post autor: Chochlik332 » 12 kwie 2012, 19:00

Siema jak ktoś jest zainteresowany to posiadam sprzęgło SACHS do audi NR CZĘŚCI - 3000 181 001 / 3000181001 - KOMPLET SPRZĘGŁA ZAWIERA :
TARCZ SPRZĘGŁA- 1878 030 841 / 1878030841
DOCISK SPRZĘGŁA- 3082 178 132 / 3082178132
ŁOŻYSKO OPOROWE- 3151 271 937 / 3151271937

Miałem montować w swojej niuni ale niestety nie zaszła taka potrzeba i teraz leży bezużyteczne w szafie może komuś się przyda. Cena jaka mnie interesuje to 500 pln.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 13 kwie 2012, 21:01

Okazalo sie ze u mnie telepalo bo padl niebieski czujnik ktory podaje temp do ECU, po wymianie wszystko dziala jak nalezy, to nie bylo sprzeglo ... jeszcze nie :mrgreen:

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 26 lip 2012, 10:32

Witam,

Przymierzam się powoli do wymiany sprzęgła, bo czuć, że zbliża się jego koniec (szarpnie autem jak nieumiejętnie je puszczę, czasem coś stuknie, szurnie, wsteczny wskakuje kiedy chce, etc, etc...) Wyczaiłem na allegro sprzęgło Sachs za podejrzanie niską cenę 519 zł. http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-a ... 43187.html
Normalnie chodzą za dużo więcej. Gdzieś widziałem nawet za ok 900 zł...
Warto brać od tego sprzedawcy czy można się naciąć? Ktoś ma jakieś info? Komentarze na allegro niby w porządku...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lip 2012, 17:16

dex_1985 pisze:Wyczaiłem na allegro sprzęgło Sachs za podejrzanie niską cenę 519 zł. http://allegro.pl/sprzegl...2455443187.html
ja tez tyle dałem za sachs'a fakt że ponad rok temu
A po za tym zero negatywnych opini na tysiąc aukcji myślę że o czymś świadczy.

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 27 lip 2012, 09:33

A że tak zapytam przy okazji... co warto zrobić przy wymianie sprzęgła? Co sprawdzić? Jakieś uszczelki, łożyska? W końcu auto będzie trochę rozgrzebane. Pytam, bo mechanicy nie lubią się przepracowywać i niekoniecznie mi powiedzą o ewentualnych problemach.

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 11 wrz 2013, 13:37

dex_1985 pisze:A że tak zapytam przy okazji... co warto zrobić przy wymianie sprzęgła? Co sprawdzić? Jakieś uszczelki, łożyska? W końcu auto będzie trochę rozgrzebane. Pytam, bo mechanicy nie lubią się przepracowywać i niekoniecznie mi powiedzą o ewentualnych problemach.
Podepnę pod pytanie, bo też w tym miesiącu mam zamiar zlecić wymianę

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 11 wrz 2013, 17:51

ale sie koledzy uparliscie na sachs - pozniej bedziecie sie przyzwyczajac do bardzo delikatnego sprzegla :) mozna wziac luk-a albo pomieszac zestaw czyli tarcza jednej firmy docisk drugiej a co mozna zmienic? uszczelniac na wale ale jesli nie cieknie i jest ori to bym nie tykal:)

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 11 wrz 2013, 17:51

smaqosz pisze:
dex_1985 pisze:A że tak zapytam przy okazji... co warto zrobić przy wymianie sprzęgła? Co sprawdzić? Jakieś uszczelki, łożyska? W końcu auto będzie trochę rozgrzebane. Pytam, bo mechanicy nie lubią się przepracowywać i niekoniecznie mi powiedzą o ewentualnych problemach.
Podepnę pod pytanie, bo też w tym miesiącu mam zamiar zlecić wymianę
Wyjąć trzeba będzie wózek, więc warto od razu sprawdzić tuleje na wózku. Poza tym po wyjęciu skrzyni warto sprawdzić jak wygląda łożysko igiełkowe umiejscowione w wale korbowym (prowadzi ono wałek ze skrzyni). W 80% przypadków wymaga ono wymiany. Jego koszt to coś koło 8-20zł (opakowanie Luk, w środku siedzi łożysko INA). Poza tym jak już wszystko będzie rozebrane to warto skontrolować czy nie ma żadnych wycieków z uszczelnień silnika. Ja u siebie przy okazji wyjętej skrzyni wymieniłem również osłonę na przekładni, było wtedy bardzo dobre dojście. Można też od razu sprawdzić poduszki, choć ich późniejsza wymiana nie wymaga żadnych skomplikowanych operacji.

[ Dodano: 2013-09-11, 17:54 ]
damianek1234561 pisze:ale sie koledzy uparliscie na sachs - pozniej bedziecie sie przyzwyczajac do bardzo delikatnego sprzegla :) mozna wziac luk-a albo pomieszac zestaw czyli tarcza jednej firmy docisk drugiej a co mozna zmienic? uszczelniac na wale ale jesli nie cieknie i jest ori to bym nie tykal:)
Ja mam Sachsa od trzech miesięcy i nie narzekam. Co Twoim zdaniem znaczy delikatne sprzęgło? Bierze normalnie, chodzi bardzo lekko i płynnie. Komplet kosztował mnie dokładnie 508zł po mega zniżkach. Luk był tańszy o 30zł, więc wybór był prosty - Sachs.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 11 wrz 2013, 21:10

wlasnie o lekkosci mowa niektorzy nie moga sie przyzwyczaic :mrgreen: mialem klienta na sprzeglo w A3 i sam zdecydowal sie na tego typu firme i az wrocil bo martwil sie ze cos nie tak ze sprzeglo tak lekko chodzi kwestia gustu nic nie neguje i nic nie faworyzuje, fajna sprawa ja tylko pisze jak bedzie chodzilo po zmianie a co kto zrobi jego gust jego wola. Ja jednak wole czuc sprzeglo ( ze je wciskam )

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 11 wrz 2013, 21:46

damianek1234561 pisze:wlasnie o lekkosci mowa niektorzy nie moga sie przyzwyczaic :mrgreen: mialem klienta na sprzeglo w A3 i sam zdecydowal sie na tego typu firme i az wrocil bo martwil sie ze cos nie tak ze sprzeglo tak lekko chodzi kwestia gustu nic nie neguje i nic nie faworyzuje, fajna sprawa ja tylko pisze jak bedzie chodzilo po zmianie a co kto zrobi jego gust jego wola. Ja jednak wole czuc sprzeglo ( ze je wciskam )
hmm... ja jeździłem wszelakiej maści autami i w żadnym z nich nie odczułem różnicy w sile wciskania sprzęgła... czy to nowe czy stare to wciskałem sprzęgło z taką samą siłą

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 12 wrz 2013, 10:20

Kamuś, dzięki za info, jak będę dawał do mechanika to powiem, żeby zwrócił na to uwagę i ewentualnie wymienił :mrgreen: . Też właśnie nie wiem jeszcze jakie brać sprzęgło sahsch lub luk zobaczę co mi mechanik powie i co w sklepie które lepsze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl