[80 B4 2.0 ABK] Sprzęgło
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
I ja dołączam sie do puszukiwania taniego sprzęgła (ABK) czasami, chwilami mi bije z jedynki. Konczy swój żywot widać.
Totalnie masakrycznie droga sprawa jak na taki byle jaki silnik 2.0
Mam w domu nówkę z dociskiem do VW td, tdi, w zasadzie juz wystawilem na Allegro http://allegro.pl/item168066705_sprzegl ... nowe_.html może ktoś się zamieni ? :mrgreen:
Powiedzcie mi, czy to oby czasem nie jest celowe nakręcanie rynku ? ABK jest jak psów. Czym sie niby rozni ten docisk i tarcza od szeregu innych 10 razy tanszych ? Dla mnie to nie zrozumiale.
Totalnie masakrycznie droga sprawa jak na taki byle jaki silnik 2.0
Mam w domu nówkę z dociskiem do VW td, tdi, w zasadzie juz wystawilem na Allegro http://allegro.pl/item168066705_sprzegl ... nowe_.html może ktoś się zamieni ? :mrgreen:
Powiedzcie mi, czy to oby czasem nie jest celowe nakręcanie rynku ? ABK jest jak psów. Czym sie niby rozni ten docisk i tarcza od szeregu innych 10 razy tanszych ? Dla mnie to nie zrozumiale.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Cześć!
Wydaje mi się że u mnie również sprzęgło chciało by iść na emeryturę. Ostatnio po trasie gdy silnik był nagrzany w korku normalnie nie mogłem autem jechać na półsprzęgle bo tak podskakiwało. Moim autem można ruszać bardzo dynamicznie albo bardzo ślamazarnie ale z wyższych obrotów. Poza tym gdy postawi się stopę na pedale sprzęgła to czuć pulsację zależną od obrotów silnika.
Czy to sprzęgło daje o sobie znać?
Jeśli tak to kupie Sachsa i wymienię od razu przy przekładaniu skrzyni biegów. skrzyni biegów.
Wydaje mi się że u mnie również sprzęgło chciało by iść na emeryturę. Ostatnio po trasie gdy silnik był nagrzany w korku normalnie nie mogłem autem jechać na półsprzęgle bo tak podskakiwało. Moim autem można ruszać bardzo dynamicznie albo bardzo ślamazarnie ale z wyższych obrotów. Poza tym gdy postawi się stopę na pedale sprzęgła to czuć pulsację zależną od obrotów silnika.
Czy to sprzęgło daje o sobie znać?
Jeśli tak to kupie Sachsa i wymienię od razu przy przekładaniu skrzyni biegów. skrzyni biegów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 sie 2010, 19:14
- Lokalizacja: Hajnówka/Podlasie
Siema jak ktoś jest zainteresowany to posiadam sprzęgło SACHS do audi NR CZĘŚCI - 3000 181 001 / 3000181001 - KOMPLET SPRZĘGŁA ZAWIERA :
TARCZ SPRZĘGŁA- 1878 030 841 / 1878030841
DOCISK SPRZĘGŁA- 3082 178 132 / 3082178132
ŁOŻYSKO OPOROWE- 3151 271 937 / 3151271937
Miałem montować w swojej niuni ale niestety nie zaszła taka potrzeba i teraz leży bezużyteczne w szafie może komuś się przyda. Cena jaka mnie interesuje to 500 pln.
TARCZ SPRZĘGŁA- 1878 030 841 / 1878030841
DOCISK SPRZĘGŁA- 3082 178 132 / 3082178132
ŁOŻYSKO OPOROWE- 3151 271 937 / 3151271937
Miałem montować w swojej niuni ale niestety nie zaszła taka potrzeba i teraz leży bezużyteczne w szafie może komuś się przyda. Cena jaka mnie interesuje to 500 pln.
Witam,
Przymierzam się powoli do wymiany sprzęgła, bo czuć, że zbliża się jego koniec (szarpnie autem jak nieumiejętnie je puszczę, czasem coś stuknie, szurnie, wsteczny wskakuje kiedy chce, etc, etc...) Wyczaiłem na allegro sprzęgło Sachs za podejrzanie niską cenę 519 zł. http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-a ... 43187.html
Normalnie chodzą za dużo więcej. Gdzieś widziałem nawet za ok 900 zł...
Warto brać od tego sprzedawcy czy można się naciąć? Ktoś ma jakieś info? Komentarze na allegro niby w porządku...
Przymierzam się powoli do wymiany sprzęgła, bo czuć, że zbliża się jego koniec (szarpnie autem jak nieumiejętnie je puszczę, czasem coś stuknie, szurnie, wsteczny wskakuje kiedy chce, etc, etc...) Wyczaiłem na allegro sprzęgło Sachs za podejrzanie niską cenę 519 zł. http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-a ... 43187.html
Normalnie chodzą za dużo więcej. Gdzieś widziałem nawet za ok 900 zł...
Warto brać od tego sprzedawcy czy można się naciąć? Ktoś ma jakieś info? Komentarze na allegro niby w porządku...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ja tez tyle dałem za sachs'a fakt że ponad rok temudex_1985 pisze:Wyczaiłem na allegro sprzęgło Sachs za podejrzanie niską cenę 519 zł. http://allegro.pl/sprzegl...2455443187.html
A po za tym zero negatywnych opini na tysiąc aukcji myślę że o czymś świadczy.
Podepnę pod pytanie, bo też w tym miesiącu mam zamiar zlecić wymianędex_1985 pisze:A że tak zapytam przy okazji... co warto zrobić przy wymianie sprzęgła? Co sprawdzić? Jakieś uszczelki, łożyska? W końcu auto będzie trochę rozgrzebane. Pytam, bo mechanicy nie lubią się przepracowywać i niekoniecznie mi powiedzą o ewentualnych problemach.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Wyjąć trzeba będzie wózek, więc warto od razu sprawdzić tuleje na wózku. Poza tym po wyjęciu skrzyni warto sprawdzić jak wygląda łożysko igiełkowe umiejscowione w wale korbowym (prowadzi ono wałek ze skrzyni). W 80% przypadków wymaga ono wymiany. Jego koszt to coś koło 8-20zł (opakowanie Luk, w środku siedzi łożysko INA). Poza tym jak już wszystko będzie rozebrane to warto skontrolować czy nie ma żadnych wycieków z uszczelnień silnika. Ja u siebie przy okazji wyjętej skrzyni wymieniłem również osłonę na przekładni, było wtedy bardzo dobre dojście. Można też od razu sprawdzić poduszki, choć ich późniejsza wymiana nie wymaga żadnych skomplikowanych operacji.smaqosz pisze:Podepnę pod pytanie, bo też w tym miesiącu mam zamiar zlecić wymianędex_1985 pisze:A że tak zapytam przy okazji... co warto zrobić przy wymianie sprzęgła? Co sprawdzić? Jakieś uszczelki, łożyska? W końcu auto będzie trochę rozgrzebane. Pytam, bo mechanicy nie lubią się przepracowywać i niekoniecznie mi powiedzą o ewentualnych problemach.
[ Dodano: 2013-09-11, 17:54 ]
Ja mam Sachsa od trzech miesięcy i nie narzekam. Co Twoim zdaniem znaczy delikatne sprzęgło? Bierze normalnie, chodzi bardzo lekko i płynnie. Komplet kosztował mnie dokładnie 508zł po mega zniżkach. Luk był tańszy o 30zł, więc wybór był prosty - Sachs.damianek1234561 pisze:ale sie koledzy uparliscie na sachs - pozniej bedziecie sie przyzwyczajac do bardzo delikatnego sprzegla mozna wziac luk-a albo pomieszac zestaw czyli tarcza jednej firmy docisk drugiej a co mozna zmienic? uszczelniac na wale ale jesli nie cieknie i jest ori to bym nie tykal:)
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
wlasnie o lekkosci mowa niektorzy nie moga sie przyzwyczaic :mrgreen: mialem klienta na sprzeglo w A3 i sam zdecydowal sie na tego typu firme i az wrocil bo martwil sie ze cos nie tak ze sprzeglo tak lekko chodzi kwestia gustu nic nie neguje i nic nie faworyzuje, fajna sprawa ja tylko pisze jak bedzie chodzilo po zmianie a co kto zrobi jego gust jego wola. Ja jednak wole czuc sprzeglo ( ze je wciskam )
hmm... ja jeździłem wszelakiej maści autami i w żadnym z nich nie odczułem różnicy w sile wciskania sprzęgła... czy to nowe czy stare to wciskałem sprzęgło z taką samą siłądamianek1234561 pisze:wlasnie o lekkosci mowa niektorzy nie moga sie przyzwyczaic :mrgreen: mialem klienta na sprzeglo w A3 i sam zdecydowal sie na tego typu firme i az wrocil bo martwil sie ze cos nie tak ze sprzeglo tak lekko chodzi kwestia gustu nic nie neguje i nic nie faworyzuje, fajna sprawa ja tylko pisze jak bedzie chodzilo po zmianie a co kto zrobi jego gust jego wola. Ja jednak wole czuc sprzeglo ( ze je wciskam )