Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAZ B4 1.9TD] Zmiana biegów

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

[AAZ B4 1.9TD] Zmiana biegów

Post autor: grinch » 21 sie 2007, 13:01

Witam :->

Mam małe pytanko dotyczące zmiany biegów w audi B4 z silnikiem 1.9TD :-D

A mianowicie chodzi mi o to przy jakich prędkościach oraz obrotach jest najlepiej zmieniać
biegi oczywiście chodzi mi o moment najlepszy dla silnika :lol:


Może pytanko może zdawać się dziwne dla niektórych :-o i pomyślicie iż Grinch nie umie

zmieniać biegów i chce się dowiedzie jak to się robi (OD RAZU POWIEM ZE NIE NAJGORZEJ MI Z TYM IDZIE 8-) )

:arrow: Pozdrawiam Michał (Grinch)®

[ Dodano: 2007-08-22, 12:27 ]
No co jest nikt nie wypowie się w tym temacie :cry: ??

Przecież nie tylko ja mam audi AAZ 1.9TD :roll:

:arrow: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 24 sie 2007, 18:02

no w AAZ ja zmnienialem przy 2000 tys ale chyba moment najleprzy jest triche nizej

rafa76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 sie 2007, 17:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: rafa76 » 24 sie 2007, 20:13

Witam no wlasnie poruszyles temat niby prosty ale 1.9TD z 75konikami nie ma lekko u mnie gdy przelacze z 2 na 3bieg kolo 45 km to w kabinie buczy znaczy ze ma za ciezko ale gonic go np.nierozgrzaneo wiecej to chyba niezdrowe? :-|

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 25 sie 2007, 20:54

z reguły to zimnego silnika nie powinno się piłować powyżej 2,5tyś obr/min. Jesli temperatura wskoczy na te umowne 70st to spokojnie możesz go pogonić do 4000. Natomiast moim zdaniem najoszczędniejsze obroty do zmiany to coś w okolicach 3000, tak do 3500max.

Wracając do tematu naszego obrotka z AAZ (co wiąże się też z obecnym tematem), zobacz tutaj: http://allegro.pl/item229161537_zegar_l ... tomie.html :lol: 350zł za licznik...hmmm, ma koleś łeb na karku :mrgreen:

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 26 sie 2007, 19:50

:-D No wreszcie poruszyliście dalej ten temat :mrgreen:

No więc tak wygląda moja zmiana biegów :mrgreen:

1-2 tego nie będę opisywał

2-3 35 km/h :-D

3-4 50 km/h :-D

4-5 65km/h :-D

:arrow: No i Teraz Bardzo ważne pytanie czy taka zmiana biegów jest dobra :?: :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 26 sie 2007, 21:04

moim zdaniem trochę za nisko... warto pociągnąć jeszcze trochę, przynajmniej na 3 i 4...
4 i 5 wrzucasz przy 2000rpm... za mało... bo gdy wrzucasz na wyższy to obroty spadają załóżmy te 500rpm... a na piątym biegu ciągnąć te 60km to masakra

alf

[80 B4 1.9 TDi]

Post autor: alf » 27 sie 2007, 07:48

Witaj grinch
ja u siebie zmieniam biegi j/n:

2-3 = lekko powyżej 40 km/h
3-4 = ok. 65 km/h
4-5 = ok. 90 km/h

Przy takiej opcji płynnie przechodzą biegi, silnik się nie dłwi i nie wkręca na zbyt wysokie obroty (nie szarpie) i przyjemnie mruczy.

Pozdrawiam.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 27 sie 2007, 18:42

3-4 = ok. 65 km/h
4-5 = ok. 90 km/h
No myślę że chyba z 4 na 5 przy 95km/h to lekka przesada :-/

Staram sie zawsze tak od 2 po 3-4-5 zmieniać biegi tak przy 2 tys obrotów :roll: Czy tak powinno to wyglądać przy tym silniku :?: :?: :?: :?: :?: :?:

[ Dodano: 2007-08-28, 15:53 ]
:arrow: Znowu przestój w temacie :?: :?: :?: :?: :?: :?:
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Jakobs20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2008, 09:47

Post autor: Jakobs20 » 26 sie 2008, 10:19

grinch pisze:1-2 tego nie będę opisywał

2-3 35 km/h

3-4 50 km/h

4-5 65km/h
Sory ale przy takiej zmianie biegów to poloneza nie da rady wyprzedzic :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 sie 2008, 10:40

Diesle w przeciwieństwie do benzyniaków mają swoje optimum dość szerokie od 2-3 tyś i tak właśnie staram sie jeździć. Nie ma co auta za bardzo mulić zmianą biegu przy 2 tyś. Dajcie mu sie trochę wkręcić i dojść do 3 tyś. Bo przy takim muleniu spali wam więcej.

Na zimnym silniku to faktycznie nie ma co piłować i delikatnie go kręcić do tych 2,5 tyś ale potem to raczej nie dopuszczam do tego aby obroty spadały poniżej 2tyś.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 26 sie 2008, 12:26

co racja to racja, że nie wolno mulić i nie wolno ciągnąć na zimnym gwałtownie, ale w mieście gdzie są światła to raczej w okolicach 2000-2500 jeździ się najekonomiczniej, a poniżej 2000 na zimnym silniku to taki muł że szkoda gadać

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 sie 2008, 12:45

TD największego muła ma na zimnym silniku w upalny dzień. Bo wtedy występują dwa niekorzystne czynniki - zimny silnik który nie pracuje optymalnie gorące powietrze które ma mniejszą gęstość. Najkorzystniejsze warunki to oczywiście odwrotność - rozgrzany silnik w chłodny poranek :mrgreen:

Awatar użytkownika
B4ME
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 30 cze 2008, 13:02
Lokalizacja: WROCLAW/ZĄBKOWICE

Post autor: B4ME » 26 sie 2008, 15:10

Ja zadzgalem kiedyś tak mojego 1 zetorka w innym aucie przez taka zmiane biegów(chodzi mi o małe obroty) wywalilem poduszki pod silniekiem i panewki :cry: Jak śmigam dość na dość wysokich obrotach i wydaje mi się ze silnik lepiej pracuje przy takim traktowaniu poniżej 2k obrotów to nie zchodze

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 sie 2008, 15:16

A na dodatek nie zaszkodzi jak od czasu do czasu dacie silniczkowi ostro w palnik. Niech wypluje co mu leży na sercu a na pewno będzie chodził lepiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl