Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] Cały czas świeci się przycisk awaryjnych

ODPOWIEDZ
jace44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2020, 17:26

[B4 1.6 ADA] Cały czas świeci się przycisk awaryjnych

Post autor: jace44 » 08 lut 2020, 17:39

Cześć

1. Rozładował się akumulator. Po naładowaniu odpalił. Ale dopiero teraz zauważyłem w nocy, że po wyłączeniu samochodu i wyjęciu kluczyka nie gaśnie przycisk awaryjnych. Gdy przycisnę przycisk to normalnie awaryjne działają. Cały czas się świeci nawet po zamknięciu samochodu. Samochód odpala i reszta wydaje się, że jest OK. Co dokładnie może być przyczyną?

2. Czy jeśli na razie wyjmę żarówkę od awaryjnych przestanie rozładowywać akumulator? czy w tym czasie jeszcze coś innego może dodatkowo rozładowywać?

Obrazek

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lut 2020, 17:59

Wyjmij bezpiecznik 2 i zobacz czy zgaśnie a jak nie zgaśnie to sprawdź czy zgaśnie jak wyjmiesz bezpiecznik nr 15.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

jace44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2020, 17:26

Post autor: jace44 » 08 lut 2020, 18:24

Po wyjęciu bezpiecznika nr. 2 nie zgasło. Więc włożyłem. Gdy wyjąłem bezpiecznik nr. 15 zgasło.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lut 2020, 23:06

To 15 to jest plus po zapłonie. A wycieraczki ci nie działają po wyjęciu kluczyka? Bo może przekaźnik odciążający na czas pracy rozrusznika się skleił a jak działają tez światła mijania i drogowe bez kluczyka to też może być problem z kostką stacyjki.
Jeszcze sprawdź czy dmuchawa nawiewu też przypadkiem nie pracuje bez kluczyka.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

jace44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2020, 17:26

Post autor: jace44 » 09 lut 2020, 09:41

Po wyjęciu kluczyka:
- wycieraczki działają
- światła mijania i drogowe działają
- dmuchawa nawiewu działa

Czyli do wymiany kostka stacyjki?
Czy jeśli wyjmę kostkę stacyjki i zgaśnie przycisk awaryjnych to oznacza że na 100% winna jest kostka stacyjki?

Czy jeśli skleił by się przekaźnik rozrusznika to było by słychać że silnik trochę inaczej działa? Tzn jakieś inne odgłosy by było słychać jakby rozrusznik cały czas działał? Mi się wydaje, że słychać chyba normalnie.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lut 2020, 12:32

Jak odłączysz i zgaśnie wszystko to tak na 70% będzie to wina kostki bo jeszcze wkładka stacyjki lubi płatać figle (część która łączy wkładkę z kostką lubi się ułamać i może nie cofać kostki na pozycji 0 ale zwykle wtedy nie da się włączyć rozrusznika).

Mi chodzi o przekaźnik odciążający i on przy pracy rozrusznika rozłącza urządzenia. Bo jak nie masz fabrycznego alarmu ani automatycznej skrzyni biegów to rozrusznik nie ma żadnego przekaźnika po drodze. A nawet w ww. przypadkach uszkodzenie tego przekaźnika objawi się brakiem możliwości odpalenia bo one tylko rozłączają sygnał z kostki aby uniemożliwić odpalenie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 09 lut 2020, 16:16

Jest jeszcze temat mostka prostowniczego w alternatorze. Jeżeli diody siadły to napięcie wraca i wszycho działa. Miałem już taki przypadek. Ale... może i kostka, zaczął bym od tego.

jace44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2020, 17:26

Post autor: jace44 » 14 lut 2020, 12:35

Gdyby ktoś kiedyś miał taki problem to pomogła wymiana kostki stacyjki. Przycisk awaryjnych już nie świeci. Dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 lut 2020, 13:37

pięknie, że się podzieliłeś, dziękujemy!
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga