[B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
[B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
Witam. Po 3-4 dniowym postoju rozładował się całkowicie akumulator (półroczny). Po naładowaniu samochód normalnie się zamknął i otworzył z pilota. Odpaliłem i awaryjne migały. Zgasiłem samochód i cały czas migały, nawet po wyjęciu kluczyka. Teraz zauważyłem, że wystarczy włączyć zapłon i już awaryjne migają. Trzeba znowu przejść na zapłon i przestaje. Zauważyłem, również że immobilizer przestał reagować na zamknięcie/otworzenie samochodu (nie jest oryginalny, dodatkowy breloczek, ktoś kiedyś wymieniał i na jego płytce pisze że z 2004r.). Wymiana baterii nie pomogła. Samochód można zamknąć kluczykiem ale nie migają światła kierunkowskazów jak zawsze.
Ostatnio mało było nim jeżdżone. Teraz pytanie czy po 5 miesiącach znowu padła by stacyjka?
Widziałem, że za ori kostkę chcą 195zł, średnio chce mi się dać tyle za kostkę stacyjki, a jak znowu się uszkodzi. Czytałem, że niektórym te tanie kostki działają długo tylko nie było napisane jakiej firmy. Bo tu chodzi głównie o odpowiednie dobranie plastików i styków w środku kostki i powinna działać dłużej.
Jakiej firmy kostkę stacyjki 4B0905849 B założyliście, która długo już działa?
Poprawiałem już przewody w lewej wiązce tylnej klapy ponieważ 3 cienkie kable były przerwane, a 3 miały pękniętą izolację. Przepalony był bezpiecznik nr. 16 i 18 ale niestety nic się nie zmieniło.
Znalazłem jeszcze starą kostkę taką, która po odpaleniu samochodu nie wyłączała rozrusznika i na szybko podmieniłem i nadal immobilizer nie działa oraz włączają się awaryjne. Czyli wygląda na to że problem tym razem nie jest chyba z kostką.
W międzyczasie wymieniłem baterię w takim immobilizerze jak na zdjęciu. Po naładowaniu auta jeszcze działał, ale za kolejnym razem przestał działać i myślałem że może baterią ale po wymianie baterii nic się nie zmieniło.
Ostatnio mało było nim jeżdżone. Teraz pytanie czy po 5 miesiącach znowu padła by stacyjka?
Widziałem, że za ori kostkę chcą 195zł, średnio chce mi się dać tyle za kostkę stacyjki, a jak znowu się uszkodzi. Czytałem, że niektórym te tanie kostki działają długo tylko nie było napisane jakiej firmy. Bo tu chodzi głównie o odpowiednie dobranie plastików i styków w środku kostki i powinna działać dłużej.
Jakiej firmy kostkę stacyjki 4B0905849 B założyliście, która długo już działa?
Poprawiałem już przewody w lewej wiązce tylnej klapy ponieważ 3 cienkie kable były przerwane, a 3 miały pękniętą izolację. Przepalony był bezpiecznik nr. 16 i 18 ale niestety nic się nie zmieniło.
Znalazłem jeszcze starą kostkę taką, która po odpaleniu samochodu nie wyłączała rozrusznika i na szybko podmieniłem i nadal immobilizer nie działa oraz włączają się awaryjne. Czyli wygląda na to że problem tym razem nie jest chyba z kostką.
W międzyczasie wymieniłem baterię w takim immobilizerze jak na zdjęciu. Po naładowaniu auta jeszcze działał, ale za kolejnym razem przestał działać i myślałem że może baterią ale po wymianie baterii nic się nie zmieniło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2021, 21:47 przez jace44, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 315
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: [B4 avant 1.6 ADA] Cały czas świeci się przycisk awaryjnych
Może wina jest po stronie centralki alarmu / centralnego zamka.
Czasami w celu lepszej izolacji wpina się diody do podłączeń kierunkowskazów.
Czasami w celu lepszej izolacji wpina się diody do podłączeń kierunkowskazów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
Odcina ci rozrusznik ten dokładany immobilser? Możesz dla testu połączyć styk 50 z 30 na wtyczce kostki stacyjki, wtedy powinien wystartować rozrusznik.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Re: [B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
Przed podmianą kostki stacyjki oraz naprawą przewodów w wiązce tylnej klapy odpalał. A teraz sprawdzałem i rozrusznik kręci kręci ale niestety nie odpala.
Zauważyłem też, że po naprawie wiązki tylnej klapy i włączeniu zapłonu nie nie ma również charakterystycznego bzyknięcia dochodzącego z silnika.
Wujek (bo to jego samochód) przypomniał sobie, że już jakiś rok temu ze 2x było tak, że jak samochód migał awaryjnymi czyli tak jakby alarm się włączał i nie dało się odpalić ale wtedy wystarczyło immobilizerem zamknąć i otworzyć samochód i przestawało. I można było normalnie odpalić. A teraz niestety immobilizer niestety nie działa. Przed wymianą baterii własnie przestał reagować. Ale po wymianie baterii mógł się rozkodować?
Głośnik od alarmu jest odcięty przez poprzedniego właściciela więc nie wyje w trakcie migania kierunkowskazów.
W popielniczce jest taki mały bryloczek, kilka lat temu doszedłem że jest to od alarmu i tam zawsze siedziało:
Zauważyłem też, że po naprawie wiązki tylnej klapy i włączeniu zapłonu nie nie ma również charakterystycznego bzyknięcia dochodzącego z silnika.
Wujek (bo to jego samochód) przypomniał sobie, że już jakiś rok temu ze 2x było tak, że jak samochód migał awaryjnymi czyli tak jakby alarm się włączał i nie dało się odpalić ale wtedy wystarczyło immobilizerem zamknąć i otworzyć samochód i przestawało. I można było normalnie odpalić. A teraz niestety immobilizer niestety nie działa. Przed wymianą baterii własnie przestał reagować. Ale po wymianie baterii mógł się rozkodować?
Głośnik od alarmu jest odcięty przez poprzedniego właściciela więc nie wyje w trakcie migania kierunkowskazów.
W popielniczce jest taki mały bryloczek, kilka lat temu doszedłem że jest to od alarmu i tam zawsze siedziało:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
Najlepiej by było wywalić całkiem ten alarm bo zwykle główną funkcją starych alarmów jest sprawianie problemów. I zwykle są tak zamontowane że po znalezieniu centralki unieszkodliwienie odcięcia zapłonu/rozrusznika jest bardzo łatwe.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
Może podtrzymanie na akumulatorku w alarmie tzw. backup battery szwankuje. To raczej powszechny winowajca wariujących starych alarmów, z tego co wiem w pełni sprawny nie ma prawa zamykać auta, podnosić szyb czy migać awaryjnymi po ponownym podłączeniu akumulatora samochodu.
Podtrzymujący akumulatorek powinien być wewnątrz syreny lub w pobliżu centralki.
W swojej 80 reanimowałem "fabryczny niefabryczny" alarm i działa jak należy choć pilot czasem kaprysił, ale poprawiłem luty, rozruszałem trymerek i już jest OK.
Podtrzymujący akumulatorek powinien być wewnątrz syreny lub w pobliżu centralki.
W swojej 80 reanimowałem "fabryczny niefabryczny" alarm i działa jak należy choć pilot czasem kaprysił, ale poprawiłem luty, rozruszałem trymerek i już jest OK.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Re: [B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
Nie wiem czy był wcześniej w tym samochodzie fabryczny alarm ale znalazłem teraz taki jak na zdjęciach poniżej. Jak się go dotknie to miga dioda. Są dwa bezpieczniki obok centralki ale są sprawne.
6 miesięcy temu przy problemie ze stacyjką wymieniany był akumulator przez odłączenie klem i taki problem nie wystąpił. Nie wiem co się teraz stało. I dlaczego pilot przestał działać?
Alarm nie musi działać, bardziej zależy mi na otwieraniu/zamykaniu pilotem (immobilazerem).
6 miesięcy temu przy problemie ze stacyjką wymieniany był akumulator przez odłączenie klem i taki problem nie wystąpił. Nie wiem co się teraz stało. I dlaczego pilot przestał działać?
Alarm nie musi działać, bardziej zależy mi na otwieraniu/zamykaniu pilotem (immobilazerem).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
Spojrzałem w instrukcje (chyba) tego safecara i przekaźnik odcinający jest tak podłączony że powinien przestać rozłączać obwód jak się odłączy pomarańczowy przewód centralki. Choć możesz odłączyć na próbę wszystkie wtyczki i wtedy sprawdzić.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
Podaj jeszcze model syreny, to popatrzę gdzie po kostce daje +12V awaryjnego zasilania i sprawdzisz po jej odłączeniu czy to napięcie jest.
Sprawdzę jeszcze w papierach do mojego alarmu i porównam, bo chyba jeszcze wyzwalanie szło z syreny jak dobrze kojarzę.
Przy odrobinie szczęścia może uda się uzdrowić ten cały dobytek.
Sprawdzę jeszcze w papierach do mojego alarmu i porównam, bo chyba jeszcze wyzwalanie szło z syreny jak dobrze kojarzę.
Przy odrobinie szczęścia może uda się uzdrowić ten cały dobytek.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Re: [B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
@maciek889 czy to na pewno będzie takie proste jak odłączenie wtyczek od centralki? Każdy by to odłączył w kilka sekund i sobie odjechał. Czy odłączenie losowo wtyczek nie zablokuje już całkiem alarmu?
Zależało by mi, żeby działał przynajmniej pilot.
@h/k niestety nie wiem jaki do model syreny bo pisze na niej tylko "SIREN 12V 15W 1-TONE" i ma odcięte zasilanie (tak zrobił poprzedni właściciel i tak zostało).
Nigdy nie miałem do czynienia z alarmami i zastanawiam się co jest przyczyną, że pilot przestał działać? Czy rozprogramował się? Może wystarczy zaprogramować ten co mam? Tylko do tego potrzebny jest wyłącznik serwisowy a tak jest schowany, że musiał bym pulpit ściągać. Trzeba go w ciągu 5sek 6 razy więc musiał bym sobie odciąć ten kabel i załatwić jakiś włącznik.
Model centralki to prawdopodobnie ten:
https://smallpdf.com/pl/result#r=755757 ... e-document
https://smallpdf.com/pl/result#r=3e3963 ... e-document
Zależało by mi, żeby działał przynajmniej pilot.
@h/k niestety nie wiem jaki do model syreny bo pisze na niej tylko "SIREN 12V 15W 1-TONE" i ma odcięte zasilanie (tak zrobił poprzedni właściciel i tak zostało).
Nigdy nie miałem do czynienia z alarmami i zastanawiam się co jest przyczyną, że pilot przestał działać? Czy rozprogramował się? Może wystarczy zaprogramować ten co mam? Tylko do tego potrzebny jest wyłącznik serwisowy a tak jest schowany, że musiał bym pulpit ściągać. Trzeba go w ciągu 5sek 6 razy więc musiał bym sobie odciąć ten kabel i załatwić jakiś włącznik.
Model centralki to prawdopodobnie ten:
https://smallpdf.com/pl/result#r=755757 ... e-document
https://smallpdf.com/pl/result#r=3e3963 ... e-document
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
Te alarmy zwykle są właśnie tak toporne. A instalatorzy leniwi że montują na wierzchu. Ewentualnie odetnij sobie pomarańczowy przewód i zobacz czy zacznie odpalać.
Co do pilota będziesz kombinował z tym alarmem a nowy sterownik z pilotami kosztuje tylko 30-40zł.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Re: [B4 avant 1.6 ADA] po przekręceniu na zapłon świecą awaryjne od alarmu oraz nie działa immobilizer
Centralka cały czas uważała, że był włam, nawet wyłącznik serwisowy nie działał. Kombinowałem dalej i udało się jakąś kombinacją wtyczek odblokować centralkę i wyłącznik serwisowy i pilot zaczął działać.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga