Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] - demontowanie zegarow, poducha

ODPOWIEDZ
Plooto

[B4] - demontowanie zegarow, poducha

Post autor: Plooto » 19 wrz 2007, 10:03

Witam

Mam moze takie glupie pytanie ale dopiero co kupilem moje audi wiec bede cos w nim demontowal po raz pierwszy (jak wiadomo pierwszy raz zawsze boli :D). Z praktyki wiem ze jak sie wie jak rozebrac w samochodzie to idzie to latwo i nic sie nie psuje :), a jak sie nie wie to zawsze cos sie polamie :).

Chcial bym wymontowac zegary zeby wymienic zarowki od podswietlenia, ale problem ze dowiedzialem sie ze zeby wyjac zegary trzeba zdjac obudowe kolumny kierownicy a to nie jest mozliwe bez zdjecia kierownicy. Problem w tym ze mam poduszke i nie chcial bym jej stracic :) dlatego moje pytanie to czy jest jakis sposob by wyjac zegary bez zdejomwania kierownicy albo jak zdjac kierownice zeby nie bylo BOOM :D

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2007, 11:36 przez Plooto, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 wrz 2007, 10:14

z tego co się orientuje to chyba inaczej nie da rady naprawiałem kiedyś stacyjkę i bez wyjęcia kierownicy i odkręcenia osłony kolumny nie ma jak dojść żeby wyjąć zegary ale wstrzymaj się morze ktoś kto ma poduszkę i rozkręcał podpowie ci pozdrawiam

Awatar użytkownika
Deneb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 sie 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Deneb » 19 wrz 2007, 10:17

:mrgreen: nie no spokojnie nie musisz detonować poduchy :-P
wystarszy ze odkręcisz 2 śrubki od obudowy kolumny za kierownicą od dołu i obudowa się rozpada. > odsłaniają Ci się wtedy 2 śrubki od zegarów odkręcasz i zagary wypadają do rączki , odłączasz z tyłu złączki i wymieniasz zaróweczki.
Bez ściągania kierownicy i detonowania poduchy ;-)
Nie wiem czy to gdzieś nie było na forum
Obrazek

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 wrz 2007, 10:26

Witam.
Nie musisz zdejmować kiery :-D . Obudowę (pokrywę górną kolumny) odkręcasz wykręcając od dołu dwa wkręty z łbem krzyżowym. Wsio masz odkręconą i zdjętą osłonę. Teraz widzisz na desce na samym dole dwa wkręty (krzyżak), które odkręcasz i już decha jest Twoja. Łapiesz za ten wystający prostokątny kawałek plastiku i ciągniesz do siebie, aż deska wysunie się trochę tak by można było ją obrócić górną częścią w stronę wnęki. Jak ją obrócisz o 90* to zobaczysz 3 wtyczki (niebieska, żółta i biała), na dwóch z nich, na środku są takie zatrzaski, które najpierw musisz odciągnąć na jakieś 1 cm (najłatwiej podważyć jakimś cienkim śrubokrętem płaskim) i wyciągasz wtyczkę. Z prawej masz jedną z lewej drugą. Z lewej strony jest jeszcze jedna wtyczka (nieco głębiej, biała) z zatrzaskami z boku, ściskasz zatrzaski i wyciągasz wtyczkę. Teraz już możesz całą deskę wyjąć bokiem w prawą stronę (łatwiej wychodzi) i już.

Plooto

Post autor: Plooto » 19 wrz 2007, 18:12

Dziekuje bardzo za pomoc :) teraz czas na probe zobaczymy jak pojdzie ;)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga