Audi 80 B3 - 1986r. 1.9E SD.
Deska rozdzielcza, wszystkie kontrolki ok i wskaźniki ok, lecz od czasu do czasu po włączeniu zapłonu nie zapalała się kontrolka ładowania aku, oraz kontrolki na górze czyli płynu chłodniczego i hamulcowa (te migające), oraz piszczy jakiś brzęczyk. Dzisiaj więc wyjąłem deskę, wymieniłem jedną kontrolkę która była obluzowana, sprawdziłem pozostałe kontrolki, zakręciłem i wszystko znów zadziałało. Trudno określić czy to kontrolki, czy jakiś przewód? Było fajnie pół dnia, pojechałem sobie gdzieś i potem już znowu nie działają te 3 kontrolki i włącza się brzęczyk, oczywiście nawet gdy mam wyłączone światła i postojówki to też się włącza.. Oczywiście po uruchomieniu silnika brzęczyk się wyłącza.
Tutaj tak to wygląda -
Który może być przewód za to odpowiedzialny, bo chciałbym zwrócić na niego uwagę, a taki pech jest, że jak rozkręcę tablicę, poruszają się przewody, to nagle wszystko działa / , ?? Tam mam dwie kostki, żółtą i niebieską tylko do tablicy.
A ten brzęczyk to chyba jest jak się świateł nie wyłączy i otworzy drzwi bo tak mam w Oplu?, ale ten w Audi to mnie on już od dawna nie działa do świateł, może dlatego, że nie mam przy drzwiach tym wyłączników wciskanych?
[B3 1.9 SD] Deska rozdzielcza, brzęczyk włącza i brak kilku
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ten drugi brzeczyk nie od swiatel jest od cisnienia oleju,
wyglada na to ze masz tradycjna chorobe, zbyt czestego demontarzu licznika - zimne luty do poprawki
te gorne lamki w liczniku sa na wspolnym plusie, adokladniej z niebieskiej wtyczki dostaj plusa a czy wtedy tez ci nie dziala predkosciomierz i wskazniki od paliwa i temp wody?
wyglada na to ze masz tradycjna chorobe, zbyt czestego demontarzu licznika - zimne luty do poprawki
te gorne lamki w liczniku sa na wspolnym plusie, adokladniej z niebieskiej wtyczki dostaj plusa a czy wtedy tez ci nie dziala predkosciomierz i wskazniki od paliwa i temp wody?
Akurat oprócz tych 3 kontrolek reszta jest ok, wskaźniki oba działają poprawnie, prędkościomierz i obrotomierz też działa. Sprawdzę tę luty, a zanim jeszcze, to chyba odkręcę tę dolną półkę i poruszam może przewodami, jeżeli wtedy będzie działać to zapewne szukać przyczyny w przewodzie, a jeśli nie to na tablicy jest problem z lutami. Tak przeczytałem Twoją odpowiedź i tak sobie dodatkowo pomyślałem.. ?Szara80tkaTdi pisze: a czy wtedy tez ci nie dziala predkosciomierz i wskazniki od paliwa i temp wody?
edit:
Poszedłem dziś do garażu, przekręcam kluczyk i wszystko ok... Kilka razy przekręcam i też ok, rozkręciłem tablice, ruszałem kablami, kostkami, przekaźnikami, i wszystko super ok, stukałem palcami i nic się nie działo, obejrzałem tablicę wzrokowo, ale jeszcze nie odkręcałem do strony ścieżek, zakręciłem wszystko, potestowałem jeszcze kika razy i byłem zadowolony, że jest dobre, ale wieczorem udałem się w podróż do kolegi, teraz wyjeżdżam od niego, przekręcam stacyjkę .... no i znowu piszczy toto i kontrolek tych 3 brak. Jutro myślę, może wymienić kontrolkę od wskaźnika aku ładowania, może ona nie kontaktuje i nie przepływa przez nią napięcie i jest błąd na tablicy i przy okazji brzęczyk kwiczy... A tak patrzyłem, kostki czy dobrze osadzone, czy przewody poruszane nie powodują błędu.. Pewnie jutro pójdę do garażu i znowu będzie wszystko ok, haha..
[Rozwiązany]:
Jakoś musiałem poradzić, przyczyn zawsze mogło być wiele, spalona żaróweczka aku ładowania, uszkodzone ścieżki w liczniku, przewody, regulator napięcia alternatora. U mnie było tak, ze pod maską silnika poruszałem przewodem do alternatora niebieskim wzbudzeniowym i czasem przestawało mi brzęczeć ... no i na trafiłem tak na przewód, że jak go poruszyłem to się urwał - był już naderwany wcześniej i przegrzany od gorącego silnika - więc przyczyną był ten przewód wzbudzeniowy od alternatora.. Zalutowałe, kawałek nowego przewodu i umieściłem go już tak aby nie był przy silniku, od tej chwili wszystkie kontrolki mi działają i bzyczek olejowy nie bzyczy :) A z tym bzyczkiem od ciśnienia oleju to tak jest, że jak kontrolka oleju świeci a alternatora nie świeci, to "system" w samochodzie "myśli" , że auto ma odpalony silnik i dlatego daje alarm niskiego ciśnienia oleju, gdyż jak wiadomo, przy wyłączonym silniku nie ma ciśnienia wcale.. Stąd dodatkowo ten bzyczek się włącza, trochę się naczytałem i naszukałem czekając tutaj na odpowiedzi Przy okazji alternator od razu się wzbudza po odpaleniu, nie trzeba dodawać gazu . Wszystko już działa z czego jestem zadowolony