[b3] dym spod przełączników
[b3] dym spod przełączników
Tak jak w temacie, stojąc wczoraj na światłach nagle spod przełączników od strony awaryjnych i wycieraczek pojawił się dym. Zaraz na pobocze auto zgasiłem i dym przestał lecieć. Ponowne odpalenie auta sprawdzenie świateł kierunków itd. wszystko ok. Dymu nie ma.
Czego to mogła być przyczyna bo strach jeździć.
Czego to mogła być przyczyna bo strach jeździć.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
zalezy co modziles lub ktos modzil ci w aucie,
a tak wogule, w manetkach blaszki sa zamontowane w plastiku, jesli wybierak sie zsunie na sciezke obok to moze wtedy zewrzec kilka blaszek jednoczesnie, a to wlasciwie normalna sprawa, wkoncu ile te pajaki maja wytrzymywac, 20 lat ? czy wiecej
rownie dobrze to mogl byc dymek ze stacyjki, podobna sytuacja jak wyzej pisalem
a tak wogule, w manetkach blaszki sa zamontowane w plastiku, jesli wybierak sie zsunie na sciezke obok to moze wtedy zewrzec kilka blaszek jednoczesnie, a to wlasciwie normalna sprawa, wkoncu ile te pajaki maja wytrzymywac, 20 lat ? czy wiecej
rownie dobrze to mogl byc dymek ze stacyjki, podobna sytuacja jak wyzej pisalem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
No co ty, niemożliwe, to pewnie pająki sobie grila urządzili i stąd ten dym. :lol:kojak85 pisze:Jednym słowem było to zwarcie.
Zdejmij obudowe kolumny kierowniczej i zobacz co tam się dzieje, a pająki jeżeli nie chcesz rozbierać zapsiukaj wd40 albo innym specyfikiem co by przeczyścił styki z kurzu itp.
WD-40 nigdy nie przeczyści Ci nic z kurzu - jeszcze go polepi więc bez żartów. Do styków używa się specjalnych środków. Jeżeli już to sprężone powietrze, ale mimo wszystko najpierw lepiej rozebrać.Zdejmij obudowe kolumny kierowniczej i zobacz co tam się dzieje, a pająki jeżeli nie chcesz rozbierać zapsiukaj wd40 albo innym specyfikiem co by przeczyścił styki z kurzu itp.
Kiedyś i ja miałem taką sytuację. Wsiadam do samochodu, przekręcam stacyjkę na zapłon i pojawia się dymek. Wystraszyłem się i wyłączyłem od razu zapłon. Za chwilę jednak odpaliłem samochód, sprawdziłem, czy wszystko działa i tak jeżdżę. Od kilkunastu tygodni nie zauważyłem nic niepokojącego. Podejrzewam, że to kurz się wypalił.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Też miałem kiedyś podobną sytuację, nie zawsze załączały mi się spryskiwacze szyb z powodu kiepskiego styku w przełączniku. Nie chciało mi się z tego powodu demontować przełącznika, tak więc prysnąłem jakimś preparatem co w stylu WD i po załączeniu przez chwilę leciał dymek oraz było widać malutkie iskierki. Nie było to zwarcie, bo żeby ono wystąpiło to musi się zewrzeć plus z minusem a w przełączniku jest raczej jeden biegun. Po prostu pewne środki smarne i smary są przewodzące i jak się dostaną pomiędzy styki to próbuję płynąć prąd w obwodzie wycieraczek mimo wyłączonego przełącznika i dlatego chwilę się podymi i przestaje, a prąd jest na tyle mały, że nie przepala bezpiecznika. Przy zwarciu już dawno by nie było bezpiecznika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
Poczytaj na forum ile osób tak zrobiło i jakoś nie widzą przeciwwskazań. W sumie lepiej od wd40 psiknąć czymś specjalnym do styków, ale wd40 też daje rade.Szara80tkaTdi pisze:no juz takiej rady to dawno nie czytalem, nie bede sie rozpisywal otym gdyz pare dni temu otym pisalemw.a.n.t.e.d pisze:jeżeli nie chcesz rozbierać zapsiukaj wd40
pzdr
W rodzinie mam 2 audice, 1 srebrna kupiona ok 3 lata temu, na początku nie działały światła długie, zapsikany przełącznik, na początku szedł tylko dymek, teraz do tej pory chodzi jak należy. W drugiej kupionej miesiac temu to samo, też długie nie działały, po operacji psik, wszystko wróciło do normy. Po prostu zasyfiają się styki i trzeba je wyczyścić, a jeżeli komuś rozbieranie pająka wydaje się skomplikowane, lepiej już zaaplikować troszke preparatu. :->
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
W sumie jak Ci się nudzi to poszukaj na forum jest cały opis jak rozebrać i złożyć przełącznik zespolony. Ale moim zdaniem gra nie warta świeczki, wystarczy preparat do styków el. i wszystko będzie ok.Bożuch pisze:no ja wymieniałem jedną stronę pająka kierunki i długie jakieś 3-4 miesiące temu, drugą str. przeczyściłem więc nie wiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 lip 2011, 13:06
- Lokalizacja: lubuskie
witaam co do przelaczniko to w b3 sa zespolone przelaczniki nie tak jak w b4 oddzielnie swiatla i oddzielni wycieraczki koszt nowych ok 350zl. swiatla w b3 nie sa na przekaznkach wiec caly prad plynie przez manetke a po 20 latach stykiwtapiaja sie w plastik i albonie laczy albo wariuja a na poczatku objawy sa jednoznaczne cieplo i dym ja bawilem sie troche w regeneracje skutki: 2 miesiace i to samo pozniej przerobilem swiatla na krotko i mam spokoj