Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Jakie oznaczenia przekaźników?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mymaney
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 22 sty 2007, 00:34
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

[80 B3] Jakie oznaczenia przekaźników?

Post autor: mymaney » 30 sty 2007, 01:00

Mam dwa problemy...

Pierwszy - problem z wycieraczkami typu braku jednego "maźnięcia" piórami przy chwilowym wciśnięciu wajchy na dół - stają tam gdzie puści się wajchę, inne pozycje są ok - piszecie na forum o przekaźniku nr 213 - u mnie takiego nie ma, w jego teoretycznym miejscu jest wysoki czarny nr 229 :shock:

Drugi - chcę przywrócić grzanie świec na standardowe omijając grzanie na przycisk, oryginalnie powinien być moim zdaniem przekaźnik do grzania świec (gdzieś na forum znalazłem że jest to przekaźnik 108 lub 109) - też takowego nigdzie nie widze :shock:

I tu prośba do Was - prosiłbym o zdjęcie Waszych przekaźników lub rozpiskę gdzie i jaki przekaźnik powinien być - prośba dotyczy posiadaczy Audiczek B3 z silnikiem Diesla ze sprawną w 100% elektryką !

Z góry dzięki i pozdrawiam !

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 30 sty 2007, 08:36

Ale wjacha wycieraczek to w dół się nie przesuwa przecież :shock:
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
mymaney
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 22 sty 2007, 00:34
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: mymaney » 30 sty 2007, 08:55

Jak nie! Przecież to bistabilne jest :-/ Wciskam i puszczam i wajcha wraca :-/ A pióra stają gdzie puszczę...

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 30 sty 2007, 09:32

jmm pisze:Ale wjacha wycieraczek to w dół się nie przesuwa przecież
U mnie to ona się przesuwa tak jak u kolegi mymaney, tyle że wraca na poprawnie na miejsce. Wajcha w dół=jedno maźnięcie.

Pozdrawiam
Sprzedam pompy paliwa do VW golf II

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 30 sty 2007, 10:03

Jmm manetka wycieraczek na 5 trybów: I,II,III, 1 maźnięcie (w dół) i spryskiwacze (do siebie)...tak przynajmniej mam u siebie w B4

autorze tematu...
jaki masz problem czy sprawdzić, który to przekaźnik...?
wyjmuj po kolei i sprawdzaj kiedy wycieraczki się nie włączą... ja mam 213 dlatego piszę że to 213... nie wiem jak jest dokładnie w B3, a może masz założony przekaźnik z VW i wtedy nr będzie inny...jeżeli Ci nie wracają to winny jest przekaźnik, albo manetka przy kierownicy... warto ją rozebrać, wyczyścić, nasmarować i złożyć do kupy... jeśli to nie pomorze to zostaje wymiana przekaźnika (koszt używki na allegro 1-15zł, kiedyś poszedł za 1,25zł :-P)

co do grzania świec w B3 to już był temat o tym, podrzuciłem tam 2 schematy które powinieneś wykorzystać...
zdejmij półkę pod kierownicą i popatrz w bebechy... snajdz kabel od świec i sprawdź czy idzie dko skrzynki... przecież nawet jak masz ręczne grzanie to i tak chyba masz przekaźnik zamontowany, podejrzewam nawet że jest to ten sam przekaźnik od grzania firmowego, tylko ktoś pewnie kable zamiast do czujnika temp poprowadził do pstryczka włączającego świeczki... jesli tak jest to wystarczy podpiąć te 2 kable od włącznika podpiąć pod czujnik temp i po sprawie

Możesz to sprawdzić w podobny sposób: podłącz miernik pod listwę świec i masę, wyciągaj przekaźniki i sprawdzaj kiedy się świece nie włącza, albo po prostu kiedy nie będzie tego cyknięcia na przekaźniku...
poza tym jak włączysz ręczne grzanie to przekażnik będzie ciepły...

Ludzie myślcie trochę, nie idzcie okrężnymi drogami...skróty są takie fajne ;-)

zygus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:55

Post autor: zygus » 30 sty 2007, 10:22

Ja tez mam B4 i jesli chodzi o wycieraczki to jest 5 trybow. I II III wajcha do gory, jesli wajcha do dolu to jest tylko jedno mazniecie ale wajcha nie pozostaje w dole tylko spowrotem wraca na miejsce 0, i jak wajche sie wezmie do siebie to sa spriskiwacze.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 30 sty 2007, 11:40

Kurcze, ale mnie zaciekawiliscie z tym trybem wycieraczki w dół. Musze to sprawdzic jak odbiore audika z warsztatu :mrgreen: :mrgreen:

Ja mam jeszcze 6ty tryb- tylna wycieraczka ;-)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
mymaney
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 22 sty 2007, 00:34
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: mymaney » 30 sty 2007, 17:00

Z wajchą (ale ją brutalnie nazwałem - mam na myśli cały czas manetkę przełącznika zespolonego ;-) ) jest tak jak piszecie, wraca na swoje miejsce jak sie łapkę z niej zabierze, ale moment jej powrotu jest równoznaczny z zatrzymaniem "gdzieś" na szybie wycieraczek ! Przełącznik zespolony wymieniony 2 miechy temu.

cobra, jak przerobić to się już z tym zapoznałem, tylko ciekawi mnie gdzie powinien ten przekaźnik być w oryginale ;-)

Ale i tak, jak ktoś ma B3 w dieslu i mógłby strzelić fotki przekaźników byłbym wdzięczny :-D

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 30 sty 2007, 17:08

A jakie macie manetki przy kierownicy, kwadratowe czy już te okrągłę, bo może moję kanciaki nie mają takiego bajeru :-D
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 30 sty 2007, 17:51

W moim przypadku te manetki są okrągłe! 8-)
Sprzedam pompy paliwa do VW golf II

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 30 sty 2007, 20:24

jeżeli chodzi o wycieraczki to sprawdz mechanizm powrotny w silniczku napędzającym

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 30 sty 2007, 22:48

sprawdź te manetki przy kierze, tak jak pisałem... miałem (a raczej mam) podobnie :-P

oryginalny przekaźnik powinien być w skrzynce bezpieczników...
sprawdź który z nich ma 7styków... 2 wielkie, reszta małe...
ja to Ci najwyżej moge powiedzieć jak mam w AAZ, ale to dopiero w czw/pt

Awatar użytkownika
mymaney
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 22 sty 2007, 00:34
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: mymaney » 30 sty 2007, 23:14

cobra pisze:sprawdź te manetki przy kierze
Sprawdziłem, są sprawne i zaokrąglone :lol:

Jutro mam wolne to się wezmę za elektrykę i wymianę foteli :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga