[B3 all] Kontroler wyłączenia świateł
[B3 all] Kontroler wyłączenia świateł
Panowie mam problem. Otóż ostatnio po przekręceniu kluczyka w moim B3 odzywał się buczek,który informuje o włączonych światłach i to odzywał się w trochę inny sposób niż zwykle,a po odpaleniu auta cichło więc się tym nie przejmowałem. Wczoraj natomiast gdy jechałem do pracy radio nie chciało grać, zapalało się na chwilę i gasło więc to mnie już bardziej zaniepokoiło,ale nic to. Wieczorem wsiadam ja do auta przekręcam kluczyk a tu ...kupa. Bzyczek bzyczy, a rozrusznik kręci, a raczej nie kręci wydając przy tym dźwięk niczym z kałacha , czyli coś w stylu trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Do tego przygasały kontrolki na tablicy rozdzielczej oraz światło na podsufitce.
Dziś wziąłem się za to, kombinowałem z alarmem, kombinowałem z klemami i dalej nic,ale dostałem się do tego podejrzanego buczka i wyjąłem go - przypomina on przekaźnik. Podłączyłem inny akumulator i wszystko hula - radio działa, silnik pali, buczeć nie ma co bo wyjęty przeklęty więc hipotezę stawiam taką iż powodował on zwarcie i zastanawiam się czy mógł rozładować akumulator. Co prawda jak zaglądnąłem do aku to we wszystkich celach sucho jak na pustyni, wiem, moje zaniedbanie,ale zastanawiam się czy to akurat się zbiegło w czasie czy jedno ma związek z drugim ????
A jeśli już przy tym jesteśmy to jaki może być koszt przeklętego???
Dziś wziąłem się za to, kombinowałem z alarmem, kombinowałem z klemami i dalej nic,ale dostałem się do tego podejrzanego buczka i wyjąłem go - przypomina on przekaźnik. Podłączyłem inny akumulator i wszystko hula - radio działa, silnik pali, buczeć nie ma co bo wyjęty przeklęty więc hipotezę stawiam taką iż powodował on zwarcie i zastanawiam się czy mógł rozładować akumulator. Co prawda jak zaglądnąłem do aku to we wszystkich celach sucho jak na pustyni, wiem, moje zaniedbanie,ale zastanawiam się czy to akurat się zbiegło w czasie czy jedno ma związek z drugim ????
A jeśli już przy tym jesteśmy to jaki może być koszt przeklętego???
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 14:49 przez Gerpi, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli brzęczy przy rozładowanym akumulatorze to spełnia dwojaką funkcję, czyli sygnalizuje o włączonych światłach oraz ostrzega o słabej kondycji akumulatora :mrgreen: Fajnie.
Ale jest jeden problem - założyłem dobrze naładowany akumulator i również brzęczał dopóki brzęczącego poprostu nie wyjąłem. Ktoś wie może czy ten podejrzany spełnia jeszcze jakieś fukncje, czy też można śmiało bez niego póki co jeździć???
Akumulatora może mi nic nie rozładowywać,a poprostu padł na suchoty,ale nie wiem czy łączyć z tym brzęczenie , może w tym buzerku faktycznie zrobiło się zwarcie. Wolałem póki co go wyjąć żeby jeszcze ojczulkowi akumulatora nie osłabić.
Ale jest jeden problem - założyłem dobrze naładowany akumulator i również brzęczał dopóki brzęczącego poprostu nie wyjąłem. Ktoś wie może czy ten podejrzany spełnia jeszcze jakieś fukncje, czy też można śmiało bez niego póki co jeździć???
Akumulatora może mi nic nie rozładowywać,a poprostu padł na suchoty,ale nie wiem czy łączyć z tym brzęczenie , może w tym buzerku faktycznie zrobiło się zwarcie. Wolałem póki co go wyjąć żeby jeszcze ojczulkowi akumulatora nie osłabić.
na razie nie wyciągaj buzera... podłącz amperomierz szeregowo do aku i sprawdź jaki jest pobór na włączonym i wyłączonym zapłonie.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%82%C ... _szeregowe
czyli do jednej klemy podłączasz 1kabel miernika, 2 kabel miernika do 1 z grzybków akumulatora. 2 grzybek akumulatora jest podłączony normalnie do 2 klemy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%82%C ... _szeregowe
czyli do jednej klemy podłączasz 1kabel miernika, 2 kabel miernika do 1 z grzybków akumulatora. 2 grzybek akumulatora jest podłączony normalnie do 2 klemy
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
chodziło mi o dzwięk wydawany przez rozrusznik i przekażnik od niegoGerpi pisze: Bzyczek bzyczy, a rozrusznik kręci, a raczej nie kręci wydając przy tym dźwięk niczym z kałacha , czyli coś w stylu trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
[przy rozładowanym akum.
chyba żle zrozumiałem temat :roll:
Aż wstyd się przyznać bo to co wyjąłem to jednak nie ten sygnalizator świateł ,a okazało się to jak nie zdążyłem świateł wyłączyc i drzwi otworzyłem Ale sygnał dawał podobny z tym,że trochę słabszy co jest oznaką,że jest w nim jakieś zwarcie i piszczy. Więc co ja wyciągnąłem spod półki?? Duży dość przekaźnik z 6 stykami i oznaczeniem w postaci biało/pomarańczowego kółka z cyfrą 2. Po wyjęciu tego nie zauważyłem żadnych uchybień, wszystko działa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 gru 2008, 18:15
Witam
Mam dokladnie ten sam problem, moglbys mi powiedziec kolego jak sie dostales do tego przekaznika? (gdzie on siedzi dokladnie)Nie wydaje mi sie ze jest to wskaznik rozladowania aku bo moje jest dobre i nie bylo z nim zadnych problemow wczesniej. Po calym incydencie ladowalem aku, ale to nie przynioslo rezultatow...
Mam dokladnie ten sam problem, moglbys mi powiedziec kolego jak sie dostales do tego przekaznika? (gdzie on siedzi dokladnie)Nie wydaje mi sie ze jest to wskaznik rozladowania aku bo moje jest dobre i nie bylo z nim zadnych problemow wczesniej. Po calym incydencie ladowalem aku, ale to nie przynioslo rezultatow...
Przekaźnik który wyjąłeś (ten z kolorowym kółkiem ) to oelsteuergerat czyli układ kontrolujący wskazania ciśnienia oleju. Odpowiada z sygnalizację braku ciśnienia oleju powyżej ok. 1500 obr/min. Zwykle się nie psuje, załączanie brzęczka najczęściej powodują zepsute czujniki ciśnienia oleju. Przy dużym spadku napięcia brzęczeć mógł on lub którykolwiek z przekaźników.
Ten przekaźnik sygnalizuje też zbyt wysokie ciśnienie. Zbyt niskie sygnalizuje jeśli przez bodajże 2 minuty obroty wynoszą ponad 2000 obr/min <hmm> a ciśnienie jest niższe niż 0,3 atm <hmm> :?: i wtedy dodatkowo właczą się oprócz brzęczka też kontrolka oleju na desce rozdzielczej.Danio BB pisze:Przekaźnik który wyjąłeś (ten z kolorowym kółkiem ) to oelsteuergerat czyli układ kontrolujący wskazania ciśnienia oleju. Odpowiada z sygnalizację braku ciśnienia oleju powyżej ok. 1500 obr/min. Zwykle się nie psuje, załączanie brzęczka najczęściej powodują zepsute czujniki ciśnienia oleju. Przy dużym spadku napięcia brzęczeć mógł on lub którykolwiek z przekaźników.
Jeśli zaś chodzi o zbyt wysokie ciśnienie to jest ono sygnalizowane tylko tym właśnie brzęczkiem.
Mógł paść któryś z dwóch czujników znajdujących się przy filtrze oleju.
Przekaźnik ten bierze dane o ilości impulsów (obrotów) (w silniku benzynowym bodajże z cewki) i mogło tam się coś uszkodzić/paść.
To co napisałem tak jak jest u mnie (silnik diesla) ,a le nie sądze, żeby się w benzynowym jakoś specjalnie różniło.
pozdrawiam <mikolaj>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 gru 2008, 18:15
Ostatnio jak jechalem to samochod po prostu mi zgasl i nie chcial zapalic(rozrusznik nawet nie zakrecil) dodatkowo tak jak koledze wyzej wogole nie palilo sie podswietlenie na pulpicie totalny zanik pradu, to chyba nie jest wina cisnienia... czy jak wymienie ten przekaznik to sytuacja sie poprawi? czy moze to jest spowodowane jeszcze czyms innym w inst elektrycznej?