Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Kontrolka cisnienia oleju

nemonic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2015, 15:13

[B4 2.0 ABT] Kontrolka cisnienia oleju

Post autor: nemonic » 25 sie 2015, 13:24

Witam,
W swoich zegarach zauważyłem ze kostka biała kostka do modułu MC jest odpięta(była schowana). Po jej podłączeniu przy ponad 2 tyś obrotów zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Posiadam dodatkowe zegary które niedawno zakładałem, wskazania przy zimnym silniku na wolnych obrotach wynoszą około 4-5 bar a na zimnym 2 bar. Przy ponad 2 tys obrotów gdy zapala się ta kontrolka, wskaźnik pokazuje ciśnienie około 5 barów. Ktoś wie co moze byc przyczyna włączania si tej kontrolki ?

Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

Post autor: comd89 » 25 sie 2015, 13:27

Może uszkodzony czujnik?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 sie 2015, 13:30

uszkodzony czujnik lub nieprawidłowa wersja MC (AC) w licznikach.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

nemonic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2015, 15:13

Post autor: nemonic » 25 sie 2015, 13:32

Jest to jeden czujnik (bańka) z niego wychodzi właśnie sygnał do dodatkowych zegarów i do tej kontrolki. Mimo iz wskazuje ciśnienie na dodatkowych zegarach to moze być uszkodzony ? Mozna to jakoś sprawdzić ?

Leo, mozna jakos sprawdzic czy wersja mc ktora mam jest pasująca do mojego auta?
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 13:33 przez nemonic, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sie 2015, 13:32

Czujnik wysokiego ciśnienia uszkodzony, jego kabel, wsuwka zdjęta lub uszkodzony MC. Najlepiej jakbyś zobaczył na pinie 4 MC czy pojawia się masa po odpaleniu silnika (i zwiększeniu obrotów bo to czujnik załączający się przy 1,8 bara). Jak nie będzie to trzeba iść w stronę kabli i czujnika i sprawdzić na czujniku pod maską. A jak będzie się pojawiać masa to wina MC.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

nemonic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2015, 15:13

Post autor: nemonic » 25 sie 2015, 13:57

Podłączyłem probówke pod "+" i styk wychodzacy z czujnika. Na zaplonie swieci a po zapaleniu juz nie, niezaleznie od obrotów. Czyli czujnik do wymiany, tak?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sie 2015, 15:37

Może wymieniłeś czujnik 1,8 bara na czujnik na "bańkę" od dodatkowych zegarów. Zobacz czy jak podłączysz kabel od tego czujnika na stałe do masy to czy będzie piszczeć MC.
Po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka ciśnienia oleju?

I tak pewnie będziesz musiał wymienić czujnik.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

nemonic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2015, 15:13

Post autor: nemonic » 25 sie 2015, 15:39

Gdy podłącze do masy to nie piszczy. Czyli "bańka" na wyjściu do dodatkowych zegarów wskazuje dobrze a wskazania z drugiego pinu sa zepsute ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sie 2015, 16:32

nemonic pisze:Podłączyłem probówke pod "+" i styk wychodzacy z czujnika. Na zaplonie swieci a po zapaleniu juz nie, niezaleznie od obrotów. Czyli czujnik do wymiany, tak?
To sprawdzałeś to na bańce czy drugim czujniku 1 pinowym? Bo jak na bańce to dobrze a pewnie masz podłączony zły kabel od mc do bańki.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

nemonic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2015, 15:13

Post autor: nemonic » 25 sie 2015, 16:37

Na bańce, w pinie oznaczonym WK. A wpinam ten kabel ktory był wczesniej w czujniku jednopinowym przed zalozeniem banki.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sie 2015, 18:09

To poszukaj drugiego jednopinowego w samochodzie powinien być obok filtra oleju. Bo styk WK masz dobry bo tak powinien się zachowywać.
Tylko trochę dziwne że gdy podłączasz wsówkę do masy ze styku WK to nie piszczy, powinno też piszczeć bo silnik pracuje a nie ma sygnału że jest ciśnienie oleju na którymkolwiek z czujników.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

nemonic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2015, 15:13

Post autor: nemonic » 25 sie 2015, 19:05

Wspominałeś ze może wkręciłem bańkę za czujnik 1,8 bar i wychodzi na to ze miałeś racje :) Sprawdziłem czujnik który wykręciłem wstawiając bańkę i okazało się ze jest on 1,8 bar (numer OS3530). I teraz pytanie gdzie w takim razie wkręcić bańkę? Gdzie jest ten drugi czujnik?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sie 2015, 19:20

nemonic pisze:I teraz pytanie gdzie w takim razie wkręcić bańkę?
Bańka niech zostanie tam gdzie jest.
A drugi czujnik jest zaraz przy puszcze filtra oleju.
Obrazek
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

nemonic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2015, 15:13

Post autor: nemonic » 25 sie 2015, 19:26

No wlasnie tutaj gdzie pokazales mam wkrecona bańke

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sie 2015, 19:37

A nie masz czujnika na górze? Tam fabrycznie montuje się bańkę. A ty zastąpiłeś czujnik 1,8 bara, więc oprócz wymiany tego czujnika na górze na czujnik 1,8 bara musisz zamienić ich kable.

Obrazek
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga