Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] kontrolka ładowania nie świeci

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 23 sty 2013, 11:49

Co oznacza kolor niebieski lub czarny? Czyżby masę/minus?
Co oznacza kolor czerwony? plus?
Punkt 1 nie tyczy się grubego czerwonego kabla klemy.
Skoro od alternatora idzie(niebieski lub czarny) i na pewno odcięcie będzie na minusie to gdzie Twoim zdaniem będzie kabelek plusowy(czerwony) lampki kontrolnej. Na klemie :-) bo jeśli rośnie ładowanie akumulatora dostaje cynk i lampka gaśnie.Więc tam też bym poszukał hmm przerwy/przerwania.
Niestety nie jestem nie omylny a i chłop na oko umarł po diagnozie na odległość ;-)

Jakub vel Lama
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 gru 2010, 00:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Jakub vel Lama » 23 sty 2013, 12:52

Kolory w instalacji to mogą być najróżniejsze. I nei mozna powiedzieć ze czarny to masa bo akurat w grupie VAG masą jest brązowy. Opisywałem już jak działa ta kontrolka. +zasilania idzie ze stacyjki na zegary a z zegarów na alternator a konkretnie wzbudzeniówkę w zespole regulatora napięcia który w stanie spoczynku daje masę dlatego kontrolka świeci. i przy alternatorze koniec tego obwodu to neibieski czarny niebiesko-czarny kabel zależnie od instalacji. A jak sie odpali samochód i prąd się wyrównają to kontrolka gaśnie.
Dobra tyle po raz wtóry o zasadzie działania.
Poczytaj dokładnie co pisze moze za którymś razem to sobei wyobrazisz bo jakośnie z tej strony na to patrzysz.
Może tak. to co nazywasz plus czerwony na kontrolkę to to jest prąd który idzie ze stacyjki na zegary a wcześneij znalazł się na stacyjce z akumulatora. I później jak już n'ty raz mówiłęm idzie na alternator tym czarnym, niebieskim, niebiesko-czarnym kabelkiem na którym
w stanie spoczynku daje masę dlatego kontrolka świeci
A jak sie odpali samochód i prąd się wyrównają to kontrolka gaśnie

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 23 sty 2013, 15:41

No cóż mogę się mylić ale zobaczymy kiedy chłopaki dojdą po nitce do kłębka i usuną usterkę.W książce Naprawa Audi 80 też jest tak napisane co sprawdzić kiedy się nie zapala i jak postępować.Na moje szczęście poszukałem i znalazłem post gościa który zajmuje się elektryką samochodową.Przeczytaj sobie siódmy od góry Lipek81 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75364

Jakub vel Lama
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 gru 2010, 00:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Jakub vel Lama » 23 sty 2013, 17:06

No a czy ja nie o tym samym piszę już drugą stronę? o tym, ze właśnie kabelku i jego działaniu ?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 23 sty 2013, 20:54

Przyznaję Ci racje chłopie a ja złapałem inny kontekst tego samego :-) W sumie obaj piszemy o tym samym a do puki nie znajdziecie przyczyny gdzie doszło do przerwania obwodu to nitka z pętelką.Z Twoją wiedzą dawno powinieneś znaleźć przyczynę więc nie ładnie się ukryła.Ja miałem nie fart w fart.U mnie kilka kontrolek przestało świecić i padło od razu na licznik.Polutowałem i jest ok.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 04 lut 2013, 13:20

a jeśli chodzi o licznik, to które elementy ( ścieżki, wtyczka, przewody) odpowiadają za ową kontrolkę?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 04 lut 2013, 13:59

Awaria miała miejsce w B3 a tam mam na dwie kostki żółta i niebieska licznik.Odpinając kostkę na stacyjce stwierdzisz jaka.Wydaje mi się że żółta ale nie pamiętam na 100% Tak czy siak trzeba wyjąć rozebrać i szukać przerwania ścieżki tak jak od żarówki która to dróżka.Powodzenia.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 15:53

Lenio21 pisze:a jeśli chodzi o licznik, to które elementy ( ścieżki, wtyczka, przewody) odpowiadają za ową kontrolkę?
Kontrolka ładowania akumulatora pobiera napięcie ze stabilizatora napięcia na liczniku, a masę ma dostarczoną przez żółtą kostkę(pin numer 13, kabelek niebieski). W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy działa kontrolka hamulca ręcznego po jego zaciągnięciu. Jeśli działa, to znaczy, że napięcie od stabilizatora jest. Potem trzeba sprawdzić czy jest masa od alternatora, przyłożyć niebieski kabelek od alternatora do masy, kontrolka powinna zaświecić. Jeśli nie zaświeci to może być przerwa w obwodzie od altka do żółtej kostki. Można również rozebrać żółtą kostkę(są rozbieralne) i przyłożyć masę bezpośrednio z pinu 13 do masy. Jeśli w dalszym ciągu nie świeci to problem tkwi w liczniku.

Najszybszą metodą jest podmianka innego(sprawnego) licznika i można wtedy od razu wykluczyć swój licznik.

Na schemacie ścieżek widać jak jest połączona kontrolka ładowania:

Obrazek

Załączam jeszcze schemat elementów:

Obrazek

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 04 lut 2013, 21:15

paw1131 pisze:
Lenio21 pisze:a jeśli chodzi o licznik, to które elementy ( ścieżki, wtyczka, przewody) odpowiadają za ową kontrolkę?
Kontrolka ładowania akumulatora pobiera napięcie ze stabilizatora napięcia na liczniku, a masę ma dostarczoną przez żółtą kostkę(pin numer 13, kabelek niebieski). W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy działa kontrolka hamulca ręcznego po jego zaciągnięciu. Jeśli działa, to znaczy, że napięcie od stabilizatora jest. Potem trzeba sprawdzić czy jest masa od alternatora, przyłożyć niebieski kabelek od alternatora do masy, kontrolka powinna zaświecić. Jeśli nie zaświeci to może być przerwa w obwodzie od altka do żółtej kostki. Można również rozebrać żółtą kostkę(są rozbieralne) i przyłożyć masę bezpośrednio z pinu 13 do masy. Jeśli w dalszym ciągu nie świeci to problem tkwi w liczniku.

Najszybszą metodą jest podmianka innego(sprawnego) licznika i można wtedy od razu wykluczyć swój licznik.

Na schemacie ścieżek widać jak jest połączona kontrolka ładowania:

[url=http://images35.fotosik.pl/1795/5927875d2144226a.jpg]Obrazek[/URL]

Załączam jeszcze schemat elementów:

[url=http://images42.fotosik.pl/755/8aa84a9efe688f22.jpg]Obrazek[/URL]
Super,dzieki za schematy. U mnie kontrolka recznego pali sie za kazdym razem. A podpinanie masy nie wzbudza zaroweczki. Do tego dochodzi sprawa,ze kontrolka ladowania czasami sie zapala na zaplonie. Czyli winna bedzie wtyczka lub plytka licznika?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 21:52

Lenio21 pisze:Czyli winna bedzie wtyczka lub plytka licznika?
Dokładnie tak, jeśli jest masa, jest zasilanie, jest sprawna żarówka to zostaje wtyczka i płytka drukowana.
Kontrolka jest również powiązana z mini checkiem, ale najpierw sprawdź inne elementy.
Możesz przyjrzeć się jeszcze kostce stacyjki, czy nie jest pęknięta.
Występuje również powiązanie z przełącznikiem zespolonym, ale to później.

PS. Sprawdź jeszcze, czy kawałek dalej za zółtą kostką nie jest przerwany jakiś kabelek.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 04 lut 2013, 22:48

Kostka wymieniona, zaroweczka dobra. Przelacznik zespolony regenerowalem z racji braku dlugich swiatel. Ale problem kontrolki byl duzo wczesniej.
Nie rozumiem tylko dlaczego raz sie pali a raz nie. Jakby bylo gdzies przejscie ale nie w 100%...

Jak najlepiej naprawic uszkodzona sciezke?

Jak bede wyciagal licznik to obejrze ta wtyczke i kabelek z pinu 13 zoltej kostki.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 05 lut 2013, 14:53

Lenio21 pisze:Jak najlepiej naprawic uszkodzona sciezke?
Jeśli ścieżka pękła to można zrobić obejście, korzystając z przewodu miedzianego i łącząc ścieżki przed i za pęknięciem, tak aby nie zwierały do innych.

Sprawdź, ewentualnie lutuj uszkodzone luty.

Jak nie uda się naprawić to pozostanie zamontowanie innej płytki.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 13 lut 2013, 12:19

Czy to na 100% zolta kostka i niebieski przewod z niej wychodzacy? Wlasnie wyjalem licznik i widze ze w kilka przewodow sa wpiete przewody do kostki od temperatury. Ale zaden nie jest wpiety do niebieskiej. Chce rozkleic izolacje z tych laczen i sprawdzic czy moze cos tam nie laczy.

I jeszcze jedno, jak rozebrac kostke? Jest mroz i boje sie ze jak zaczne ze zlej strony to plastik peknie.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 13 lut 2013, 12:41

Lenio21 pisze:I jeszcze jedno, jak rozebrac kostke? Jest mroz i boje sie ze jak zaczne ze zlej strony to plastik peknie.
Na końcu tej żółtej kostki jest taka plastikowa opaska, trzeba ją przeciąć, a potem delikatnie wysunąć kostkę z obudowy.

[ Dodano: 2013-02-13, 12:42 ]
Lenio21 pisze:Czy to na 100% zolta kostka i niebieski przewod z niej wychodzacy?
To na pewno ten niebieski przewód wychodzący z żółtej kostki.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 15 lut 2013, 18:50

problem rozwiązany. przyczyną okazał się pęknięty lut. niebawem wrzucę fotkę. pozdrawiam i dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl