Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Licznik kilometrów nabija około 5 razy szybciej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

[B4 2.0 ABK] Licznik kilometrów nabija około 5 razy szybciej

Post autor: mikolajmm » 21 mar 2018, 00:35

Witajcie.

W starym liczniku (VDO) trochę był a później popsułem jeszcze bardziej prędkościomierz (ułamałem i powyginałem sprężynkę wskazówki, zlutowanie i względne prostowanie nie dało pożądanego efektu).

Znalazłem dawcę (VDO) i przełożyłem do swojego licznika sam prędkościomierz. Dawca to prawdopodobnie jakiś diesel - miał zegar zamiast obrotka, ale na diodkach jest check engine i symbol świec żarowych.

Zadowolony z udanej operacji, bo krótkiej jeździe zorientowałem się, że kilometry mi nabija jak szalony, tak z 5 razy szybciej,

Pytanie jak to naprawić, bądź jak szukać po symbolach prawidłowego licznika?

Z tego co wyczytałem skrzynia biegów może mieć znaczenie: CCF
Na pierwotnym liczniku nie widzę żadnej wartości impulsów na kilometr (jest tylko jakieś wspomnienie po nalepce). Dawca ma wpisane na nalepce

Kod: Zaznacz cały

437.204/020/001 (co to jest?)
k=4073 IMP/KM (jakie powinno być dla skrzyni CCF?)
12v
Mave in Germany
Dodam, że prędkościomierz działa jak należy (sprawdzane z GPS)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 mar 2018, 05:53

Uszkodzony licznik, podmień elektronikę cała jak masz i pasuje.

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 21 mar 2018, 08:23

To pewne? Czytałem na forum, że liczniki mają różne te wartości imp/km i stąd mogą być błędy pomiaru.
Chociaż to by wyglądało jakby szły dwa sygnały - jeden na prędkościomierz, drugi na licznik kilometrów - jak jest tych licznikach? Mają cztery piny ...

Jeżeli faktycznie uszkodzenie to wiesz może jak to naprawić - lutownica mi nie straszna, mogę wymienić scalaczek czy inne kondensatory.

Niestety stary licznik ma kompletnie inną budowę więc nie przeszczepię samej elektroniki 1:1 ...

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 mar 2018, 13:08

Tylko różnica było między B3 a B4 bo miały różne rozmiary kół. A 4 piny to plus, masa, wejście sygnału i wyjście sygnału dla ECU silnika, BC ,tempomatu, blokady dyferencjału czy radia z funkcją gala.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 21 mar 2018, 13:08

Idzie jeden sygnał. W tej płytce jest rozdzielony na liczydło i prędkościomierz. Inne piny to plus, minus i wyjście sygnału prędkości na np radio.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 mar 2018, 16:48

mikolajmm pisze:To pewne?
mikolajmm pisze:Dodam, że prędkościomierz działa jak należy (sprawdzane z GPS)
Na milion %

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 21 mar 2018, 22:16

A wiecie może jak zdiagnozować konkretne elementy? Płytka jest generalnie mega prosta ale też nie chcę losowo wszystkiego wymieniać. Hmmm, do testów przydałby się generator impulsów jak ze skrzyni ....

Zastanawiam się czemu ta płytka ma 4 styki do podłączenia z resztą licznika a nie tylko 2 (sygnał ze skrzyni). Są do tego może jakieś schematy? Póki co widziałem tylko do całego licznika.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 mar 2018, 22:36

Dowiedz sie jak sie steruje silnikiem bipolarnym a zrozumiesz jak działa. Wtedy tez zrozumiesz ze nie warto naprawiać.

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 07 maja 2018, 20:51

Hmmm, brzmi to jakby uaf2115, który jest na tej płytce był uszkodzony

[ Dodano: 2018-05-07, 20:51 ]
Generalnie po rozkręceniu i skręceniu przestał nabijać kilometry w ogóle (prędkość pokazywał dobrze).

Tak więc po zmontowaniu sobie symulatorka impulsów z atmegi, rozkręciłem ponowne, skręciłem (zrobiłem nieco większe luzy na kółeczkach, bo na stole wyglądało właśnie jakby coś kółeczka kilometrów blokowało.

Po powyższych zabiegach póki co działa. Błąd pomiaru ~1% (teraz nie pamiętam czy zawyża czy zaniża liczbę kilometrów)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga