Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Licznik z a4 do b4

ODPOWIEDZ
rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 24 cze 2011, 22:44

no ja dzisiaj taki dorwałem.
Tylko teraz mam nielada problem z podlączeniem :)
po wpieciu nic nie dziala :)
znaczy kierunki (diody) działają :)
nic poza tym, nawet podswietlenie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 cze 2011, 22:52

Były gdzieś całe instrukcje jak to podłączyć. Bo tak pozostaje wziąć schemat ori liczników z Audi 80 i tych z A4, rozdłubać kostki i poprzekładać złącza w odpowiednie miejsca. Chyba ktoś pokazał jak zrobić przelotkę aby łatwo można było wrócić do oryginalnych liczników.
Przepinowanie chyba nie załatwia wszystkiego bo np. sygnał poziomu paliwa jest inny i był opisywany układ który go zmieniał aby jako tako wskaźnik pokazywał właściwe wskazanie.

Tylko w tym opisie liczniki były wrzucane do B3 a Audi B4 i B5 są dosyć podobne zbiorniki paliwa więc nawet jakby źle pokazywało to można próbować porzeźbić i wrzucić pływak z B5 do B4.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 24 cze 2011, 23:04

[80/B4] Licznik z A4 / A6 do b4 1Z z pełnym FIS-em

[ Dodano: 2011-06-24, 23:07 ]
https://audi80.pl/80-b4-licznik-z-a4 ... t15687.htm

rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 24 cze 2011, 23:41

aldi pisze:Były gdzieś całe instrukcje jak to podłączyć. Bo tak pozostaje wziąć schemat ori liczników z Audi 80 i tych z A4, rozdłubać kostki i poprzekładać złącza w odpowiednie miejsca. Chyba ktoś pokazał jak zrobić przelotkę aby łatwo można było wrócić do oryginalnych liczników.
Przepinowanie chyba nie załatwia wszystkiego bo np. sygnał poziomu paliwa jest inny i był opisywany układ który go zmieniał aby jako tako wskaźnik pokazywał właściwe wskazanie.

Tylko w tym opisie liczniki były wrzucane do B3 a Audi B4 i B5 są dosyć podobne zbiorniki paliwa więc nawet jakby źle pokazywało to można próbować porzeźbić i wrzucić pływak z B5 do B4.
wiem ze gdzies byla, ale kurcze nie moge znalezc,
z tym paliwem to slyszalem, niby odwrotnie pokazuje, to jeszcze przezyje,
glownie chodzi mi o predko/ obrotomierz i licznik km dziennych.

[ Dodano: 2011-06-24, 23:42 ]
lesli pisze:[80/B4] Licznik z A4 / A6 do b4 1Z z pełnym FIS-em

[ Dodano: 2011-06-24, 23:07 ]
https://audi80.pl/80-b4-licznik-z-a4 ... t15687.htm
czytalem, ale jakos tak malo z tego kumam.....

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 cze 2011, 23:58

Poszukałem, pod tym adresem było to opisane: http://www.frogs.pl/content/view/41/37/ ale już znikło.
Chyba mam gdzieś zapisane u siebie w dyskowych archiwach www. Jak nic nie znajdziesz to ze schematów mogę Ci napisać jak podłączyć podstawowe rzeczy do liczników od A4ki.

rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 25 cze 2011, 00:07

no byłbym wdzięczny kolego.
chociaz aby te podstawowe rzeczy dzialaly.

[ Dodano: 2011-06-25, 00:17 ]
wiesz kolego, tak jak pisałem wczesniej, najlepiej gdybym mial zrobione to juz na niedziele.
wystarczą mi tylko te podstawy (pręd,obrot,temp sil podswietlenie i przebieg )
a z paliwem słyszałem ze działa tylko że odwrotnie.
aha, no i ja mam ten licznik z tymi dodatkowymi zegarami (temp oleju i ładowanie ) czy co to tam jest,
Nie wiem czy tak powinno byc ale u mnie po wpięciu licznika w kostki nic nie działa (działają kierunki znaczy jeden (lewy) a jak prawy włącze to włączają sie obie żaróweczki )
poza tym nic nie działa.

[ Dodano: 2011-06-25, 00:20 ]
znalazłem i wrzuciłem taki schemat licznika z audi b4.
nie wiem czy jest dobry,ocencie sami .
KLIK
Tylko jeszcze z a4 potrzebny :)
i dla mnie sa potrzebne szczegołowe wyjaśnienia :)



aldi licze na Ciebie :)

<piwo>

[ Dodano: 2011-06-25, 00:21 ]
i słyszałem że taki licznik trzeba vagować.
o co chodzi ? :)
Ostatnio zmieniony 22 gru 2014, 09:32 przez rumcajsek11, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 cze 2011, 10:49

Dobra zrobiłem to na amerykańskich schematach. Co do B4/B3 to praktycznie nie różnią się od EU co do schematów z B5 to nie wiem. http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1995/

Z którego roku masz te liczniki, nie ma tam już CAN?

Zasilanie
Żółta kostka b4 pin 19 czerwono-niebieski do żółta kostka B5 pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5 pin 4
Żółta kostka b4 pin 3 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
niebieska kostka b4 pin 26 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
biała kostka mc (14 pinowa) pin 12 czerwony do niebiesko kostka b5 pin 14
żółta kostka b4 pin 8 brązowy do żółta kostka b5 pin 18

Nie wiem czy nie zamieniłem stałego zasilania z plusem po stacyjce.
Reszta
żółta pin 13 niebieski do b5 niebieska pin 6
żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
nieb pin 17 czarno-zielony do nieb pin 21
nieb pin 20 brązowo-czerwona do nieb pin 23
zółta pin 1 szaro zielony do zółta pin 1 - zostawiasz tak jak jest
niebieska pin 15 fioletowo-czarny do żółta 25
niebieska pin 21 odłączasz i niepodłączasz do niczego
żółta pin 5 szaro-niebieski odłączasz
niebie 23 niebiesko-bialy do niebieska 22
żółta 25 brązowo-bialy do niebieska 7
zolta 10 niebiesko-zolty do nieb 20
niebieska 10 zółto-brazowy do niebieska 11
zolta pin 22 ziel-nieb do zolta pin 3

sprawdzaj czy przy danym pinie jest kolor który wymienilem bo moglem sie pomylic a kolory podwalem w celu zabezpieczenia. Odlacz pozniej reszte kabli ktorych nie wymienilem. Najlepiej sobie pozapisuj jak byly oryginalnie bo moze sie okazac ze w niedziele pojedziesz bez zadnych licznikow. Numery skrajnych pinow masz zaznaczone na wtyczkach.

Czujnik ciśnienia oleju w B5 jest inaczej dział niż 80takch. Tam jest podobny do tego jak w dodatkowych zegarach wysyła jakie ciśnienia panuje w układzie a te z 80tki działają na zasadzie on-off.

Od fisa pewnie masz kostkę 20 pinową i jak chcesz aby pokazywało spalanie to podłącz żółty ze sterownika silnika do T20 pin 1.
Gdzie znaleźć ten żółty znajdziesz i instrukcji montażu ori BC http://www.mediafire.com/?ejcgegzdmii
rumcajsek11 pisze:i słyszałem że taki licznik trzeba z-vagować.
o co chodzi ? :)
Myślę że będzie się darł że uruchomienie silnika zablokowane przez immobiliser... Zresztą trzeba zobaczyć co powie.

rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 25 cze 2011, 12:04

licznik jest z 97roku.
nie wiem czy jest tam can
czyli kazdy pin jest opisany ? znaczy numer ?
zaraz pojde i posprawdzam.

[ Dodano: 2011-06-25, 12:24 ]
kolego gdzie znajde o znaczenia tych pinow ?
mowie tu o numerach ? (1.2.3itd ) ??
musze jakos rozebrac kostke ?
czy co ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 cze 2011, 12:28

rumcajsek11 pisze:czyli kazdy pin jest opisany ? znaczy numer ?
Chodzi o opis na kostce?

Tam masz zazwyczaj oznaczone skrajne.

np. 1, 13 w jednym rzędzie a w drugim zaznaczone 14, 26

Kostkę musisz rozebrać i wysunąć sam rdzeń i wtedy możesz przekładać blaszki.

rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 25 cze 2011, 14:29

dobra. znalazłem.
i teraz tak

,,Zasilanie
Żółta kostka b4 pin 19 czerwono-niebieski do żółta kostka B5 pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5 pin 4
Żółta kostka b4 pin 3 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
niebieska kostka b4 pin 26 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
biała kostka mc (14 pinowa) pin 12 czerwony do niebiesko kostka b5 pin 14
żółta kostka b4 pin 8 brązowy do żółta kostka b5 pin 18 ,,
po tym powinno zacząć działać podświetlenie ????
Bo podłączyłem wg Twojego schematu i niestety nic.... :(

,, Reszta
żółta pin 13 niebieski do b5 niebieska pin 6
żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
nieb pin 17 czarno-zielony do nieb pin 21
nieb pin 20 brązowo-czerwona do nieb pin 23
zółta pin 1 szaro zielony do zółta pin 1 - zostawiasz tak jak jest
niebieska pin 15 fioletowo-czarny do żółta 25
niebieska pin 21 odłączasz i niepodłączasz do niczego
żółta pin 5 szaro-niebieski odłączasz
niebie 23 niebiesko-bialy do niebieska 22
żółta 25 brązowo-bialy do niebieska 7
zolta 10 niebiesko-zolty do nieb 20
niebieska 10 zółto-brazowy do niebieska 11
zolta pin 22 ziel-nieb do zolta pin 3 ,,
reszty jeszcze nie podłączyłem, wiec nie wiem.
ale znalazlem ,, pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5,,
i w drugim : żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
rozumiem ze tak ma być ??

troszke sie załamałem .....duzo pracy mnie czeka :(
ale musze to na jutro miec.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 cze 2011, 15:05

rumcajsek11 pisze:po tym powinno zacząć działać podświetlenie ????
Bo podłączyłem wg Twojego schematu i niestety nic.... :(
Powinno, a pojawił się przebieg albo zegarek bez zapłonu albo po włączeniu zapłonu :?: :?: :idea:
rumcajsek11 pisze:reszty jeszcze nie podłączyłem, wiec nie wiem.
ale znalazlem ,, pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5,,
i w drugim : żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
rozumiem ze tak ma być ??
Tutaj nie wiem o co Ci chodzi.
Chodzi o to że pierw napisałem przełożyć 19>9 a później 9>13 fakt mój błąd w złej kolejności to wyszło bo powinno być 9>13 a później 19>9.

Na 9 pinie masz mieć czarno-niebieski a na 13 czarno-biały

Sprawdź czy masz plus na 9 czerwono-niebieski z żółtej na zapłonie i bez
oraz na 1 szaro-zielony żółta na światłach.
I jeszcze 4 czerwono-niebieski w niebieskiej na zapłonie i bez
oraz masę na 18 z żółtej.

rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 25 cze 2011, 15:22

nic sie nie pojawiło... :(
zaraz sprawdze.

[ Dodano: 2011-06-25, 15:25 ]
a nie trzeba jakos tego licznika odkodowac ? czy cos ?
zaraz pojde i posprawdzam jeszcze raz cale zasilanie .

[ Dodano: 2011-06-25, 15:51 ]
na 9 mam . na zaplonie i nie .
szaro zielona nie ma wcale a w niebieskiej nie mam wcale kabla czerwono niebieskiego.
masa w zółtej (jezeli Ci chodzi o ten brązowy kabel to jest)


ja teraz spadam podłączyć to na nowo (jak narazie to tylko zasilanie
a wieczorem reszta sie zajhme./.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 cze 2011, 16:21

Musisz mieć stałe zasilanie na 4 z niebieskiej i chyba plus po stacyjce na 9 z żółtej i oczywiście masę na 18 z żółtej.
Wtedy powinno się coś zapalić.
rumcajsek11 pisze:a nie trzeba jakos tego licznika odkodowac ? czy cos ?
Właśnie się zastanawiam co trzeba by zrobić z takim licznikiem. Do współpracy z pestką immobilisera i sterownikiem silnika go nie zaprogramujesz. Może chodzi o zmianę kodowanie, nim można zmienić między innymi język komunikatów czy jednostki wyświetlane na fise (MPG na l/100km, mile na km itd.).

Jeszcze poszukam schematów z wersji europejskich bo może te amerykańskie się różnią.

rumcajsek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53

Post autor: rumcajsek11 » 25 cze 2011, 16:50

kurcze.....juz sie chyba pogubiłem.
+na 4nieb
+na 9 żółtej
-na 18żółtej

[ Dodano: 2011-06-25, 16:51 ]
i czy on zacznie działać bez programowania ?
chodzi mi o same podstawy ???

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 cze 2011, 16:56

+na 4nieb Tak
+na 9 żółtej Tak
-na 18żółtej Tak

i czy on zacznie działać bez programowania ? Tak powinno coś się na nim pojawić

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl