[80 B4] Licznik z a4 do b4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Były gdzieś całe instrukcje jak to podłączyć. Bo tak pozostaje wziąć schemat ori liczników z Audi 80 i tych z A4, rozdłubać kostki i poprzekładać złącza w odpowiednie miejsca. Chyba ktoś pokazał jak zrobić przelotkę aby łatwo można było wrócić do oryginalnych liczników.
Przepinowanie chyba nie załatwia wszystkiego bo np. sygnał poziomu paliwa jest inny i był opisywany układ który go zmieniał aby jako tako wskaźnik pokazywał właściwe wskazanie.
Tylko w tym opisie liczniki były wrzucane do B3 a Audi B4 i B5 są dosyć podobne zbiorniki paliwa więc nawet jakby źle pokazywało to można próbować porzeźbić i wrzucić pływak z B5 do B4.
Przepinowanie chyba nie załatwia wszystkiego bo np. sygnał poziomu paliwa jest inny i był opisywany układ który go zmieniał aby jako tako wskaźnik pokazywał właściwe wskazanie.
Tylko w tym opisie liczniki były wrzucane do B3 a Audi B4 i B5 są dosyć podobne zbiorniki paliwa więc nawet jakby źle pokazywało to można próbować porzeźbić i wrzucić pływak z B5 do B4.
[80/B4] Licznik z A4 / A6 do b4 1Z z pełnym FIS-em
[ Dodano: 2011-06-24, 23:07 ]
https://audi80.pl/80-b4-licznik-z-a4 ... t15687.htm
[ Dodano: 2011-06-24, 23:07 ]
https://audi80.pl/80-b4-licznik-z-a4 ... t15687.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53
wiem ze gdzies byla, ale kurcze nie moge znalezc,aldi pisze:Były gdzieś całe instrukcje jak to podłączyć. Bo tak pozostaje wziąć schemat ori liczników z Audi 80 i tych z A4, rozdłubać kostki i poprzekładać złącza w odpowiednie miejsca. Chyba ktoś pokazał jak zrobić przelotkę aby łatwo można było wrócić do oryginalnych liczników.
Przepinowanie chyba nie załatwia wszystkiego bo np. sygnał poziomu paliwa jest inny i był opisywany układ który go zmieniał aby jako tako wskaźnik pokazywał właściwe wskazanie.
Tylko w tym opisie liczniki były wrzucane do B3 a Audi B4 i B5 są dosyć podobne zbiorniki paliwa więc nawet jakby źle pokazywało to można próbować porzeźbić i wrzucić pływak z B5 do B4.
z tym paliwem to slyszalem, niby odwrotnie pokazuje, to jeszcze przezyje,
glownie chodzi mi o predko/ obrotomierz i licznik km dziennych.
[ Dodano: 2011-06-24, 23:42 ]
czytalem, ale jakos tak malo z tego kumam.....lesli pisze:[80/B4] Licznik z A4 / A6 do b4 1Z z pełnym FIS-em
[ Dodano: 2011-06-24, 23:07 ]
https://audi80.pl/80-b4-licznik-z-a4 ... t15687.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Poszukałem, pod tym adresem było to opisane: http://www.frogs.pl/content/view/41/37/ ale już znikło.
Chyba mam gdzieś zapisane u siebie w dyskowych archiwach www. Jak nic nie znajdziesz to ze schematów mogę Ci napisać jak podłączyć podstawowe rzeczy do liczników od A4ki.
Chyba mam gdzieś zapisane u siebie w dyskowych archiwach www. Jak nic nie znajdziesz to ze schematów mogę Ci napisać jak podłączyć podstawowe rzeczy do liczników od A4ki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53
no byłbym wdzięczny kolego.
chociaz aby te podstawowe rzeczy dzialaly.
[ Dodano: 2011-06-25, 00:17 ]
wiesz kolego, tak jak pisałem wczesniej, najlepiej gdybym mial zrobione to juz na niedziele.
wystarczą mi tylko te podstawy (pręd,obrot,temp sil podswietlenie i przebieg )
a z paliwem słyszałem ze działa tylko że odwrotnie.
aha, no i ja mam ten licznik z tymi dodatkowymi zegarami (temp oleju i ładowanie ) czy co to tam jest,
Nie wiem czy tak powinno byc ale u mnie po wpięciu licznika w kostki nic nie działa (działają kierunki znaczy jeden (lewy) a jak prawy włącze to włączają sie obie żaróweczki )
poza tym nic nie działa.
[ Dodano: 2011-06-25, 00:20 ]
znalazłem i wrzuciłem taki schemat licznika z audi b4.
nie wiem czy jest dobry,ocencie sami .
KLIK
Tylko jeszcze z a4 potrzebny
i dla mnie sa potrzebne szczegołowe wyjaśnienia
aldi licze na Ciebie
[ Dodano: 2011-06-25, 00:21 ]
i słyszałem że taki licznik trzeba vagować.
o co chodzi ?
chociaz aby te podstawowe rzeczy dzialaly.
[ Dodano: 2011-06-25, 00:17 ]
wiesz kolego, tak jak pisałem wczesniej, najlepiej gdybym mial zrobione to juz na niedziele.
wystarczą mi tylko te podstawy (pręd,obrot,temp sil podswietlenie i przebieg )
a z paliwem słyszałem ze działa tylko że odwrotnie.
aha, no i ja mam ten licznik z tymi dodatkowymi zegarami (temp oleju i ładowanie ) czy co to tam jest,
Nie wiem czy tak powinno byc ale u mnie po wpięciu licznika w kostki nic nie działa (działają kierunki znaczy jeden (lewy) a jak prawy włącze to włączają sie obie żaróweczki )
poza tym nic nie działa.
[ Dodano: 2011-06-25, 00:20 ]
znalazłem i wrzuciłem taki schemat licznika z audi b4.
nie wiem czy jest dobry,ocencie sami .
KLIK
Tylko jeszcze z a4 potrzebny
i dla mnie sa potrzebne szczegołowe wyjaśnienia
aldi licze na Ciebie
[ Dodano: 2011-06-25, 00:21 ]
i słyszałem że taki licznik trzeba vagować.
o co chodzi ?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2014, 09:32 przez rumcajsek11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobra zrobiłem to na amerykańskich schematach. Co do B4/B3 to praktycznie nie różnią się od EU co do schematów z B5 to nie wiem. http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1995/
Z którego roku masz te liczniki, nie ma tam już CAN?
Zasilanie
Żółta kostka b4 pin 19 czerwono-niebieski do żółta kostka B5 pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5 pin 4
Żółta kostka b4 pin 3 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
niebieska kostka b4 pin 26 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
biała kostka mc (14 pinowa) pin 12 czerwony do niebiesko kostka b5 pin 14
żółta kostka b4 pin 8 brązowy do żółta kostka b5 pin 18
Nie wiem czy nie zamieniłem stałego zasilania z plusem po stacyjce.
Reszta
żółta pin 13 niebieski do b5 niebieska pin 6
żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
nieb pin 17 czarno-zielony do nieb pin 21
nieb pin 20 brązowo-czerwona do nieb pin 23
zółta pin 1 szaro zielony do zółta pin 1 - zostawiasz tak jak jest
niebieska pin 15 fioletowo-czarny do żółta 25
niebieska pin 21 odłączasz i niepodłączasz do niczego
żółta pin 5 szaro-niebieski odłączasz
niebie 23 niebiesko-bialy do niebieska 22
żółta 25 brązowo-bialy do niebieska 7
zolta 10 niebiesko-zolty do nieb 20
niebieska 10 zółto-brazowy do niebieska 11
zolta pin 22 ziel-nieb do zolta pin 3
sprawdzaj czy przy danym pinie jest kolor który wymienilem bo moglem sie pomylic a kolory podwalem w celu zabezpieczenia. Odlacz pozniej reszte kabli ktorych nie wymienilem. Najlepiej sobie pozapisuj jak byly oryginalnie bo moze sie okazac ze w niedziele pojedziesz bez zadnych licznikow. Numery skrajnych pinow masz zaznaczone na wtyczkach.
Czujnik ciśnienia oleju w B5 jest inaczej dział niż 80takch. Tam jest podobny do tego jak w dodatkowych zegarach wysyła jakie ciśnienia panuje w układzie a te z 80tki działają na zasadzie on-off.
Od fisa pewnie masz kostkę 20 pinową i jak chcesz aby pokazywało spalanie to podłącz żółty ze sterownika silnika do T20 pin 1.
Gdzie znaleźć ten żółty znajdziesz i instrukcji montażu ori BC http://www.mediafire.com/?ejcgegzdmii
Z którego roku masz te liczniki, nie ma tam już CAN?
Zasilanie
Żółta kostka b4 pin 19 czerwono-niebieski do żółta kostka B5 pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5 pin 4
Żółta kostka b4 pin 3 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
niebieska kostka b4 pin 26 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
biała kostka mc (14 pinowa) pin 12 czerwony do niebiesko kostka b5 pin 14
żółta kostka b4 pin 8 brązowy do żółta kostka b5 pin 18
Nie wiem czy nie zamieniłem stałego zasilania z plusem po stacyjce.
Reszta
żółta pin 13 niebieski do b5 niebieska pin 6
żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
nieb pin 17 czarno-zielony do nieb pin 21
nieb pin 20 brązowo-czerwona do nieb pin 23
zółta pin 1 szaro zielony do zółta pin 1 - zostawiasz tak jak jest
niebieska pin 15 fioletowo-czarny do żółta 25
niebieska pin 21 odłączasz i niepodłączasz do niczego
żółta pin 5 szaro-niebieski odłączasz
niebie 23 niebiesko-bialy do niebieska 22
żółta 25 brązowo-bialy do niebieska 7
zolta 10 niebiesko-zolty do nieb 20
niebieska 10 zółto-brazowy do niebieska 11
zolta pin 22 ziel-nieb do zolta pin 3
sprawdzaj czy przy danym pinie jest kolor który wymienilem bo moglem sie pomylic a kolory podwalem w celu zabezpieczenia. Odlacz pozniej reszte kabli ktorych nie wymienilem. Najlepiej sobie pozapisuj jak byly oryginalnie bo moze sie okazac ze w niedziele pojedziesz bez zadnych licznikow. Numery skrajnych pinow masz zaznaczone na wtyczkach.
Czujnik ciśnienia oleju w B5 jest inaczej dział niż 80takch. Tam jest podobny do tego jak w dodatkowych zegarach wysyła jakie ciśnienia panuje w układzie a te z 80tki działają na zasadzie on-off.
Od fisa pewnie masz kostkę 20 pinową i jak chcesz aby pokazywało spalanie to podłącz żółty ze sterownika silnika do T20 pin 1.
Gdzie znaleźć ten żółty znajdziesz i instrukcji montażu ori BC http://www.mediafire.com/?ejcgegzdmii
Myślę że będzie się darł że uruchomienie silnika zablokowane przez immobiliser... Zresztą trzeba zobaczyć co powie.rumcajsek11 pisze:i słyszałem że taki licznik trzeba z-vagować.
o co chodzi ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53
dobra. znalazłem.
i teraz tak
,,Zasilanie
Żółta kostka b4 pin 19 czerwono-niebieski do żółta kostka B5 pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5 pin 4
Żółta kostka b4 pin 3 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
niebieska kostka b4 pin 26 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
biała kostka mc (14 pinowa) pin 12 czerwony do niebiesko kostka b5 pin 14
żółta kostka b4 pin 8 brązowy do żółta kostka b5 pin 18 ,,
po tym powinno zacząć działać podświetlenie ????
Bo podłączyłem wg Twojego schematu i niestety nic....
,, Reszta
żółta pin 13 niebieski do b5 niebieska pin 6
żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
nieb pin 17 czarno-zielony do nieb pin 21
nieb pin 20 brązowo-czerwona do nieb pin 23
zółta pin 1 szaro zielony do zółta pin 1 - zostawiasz tak jak jest
niebieska pin 15 fioletowo-czarny do żółta 25
niebieska pin 21 odłączasz i niepodłączasz do niczego
żółta pin 5 szaro-niebieski odłączasz
niebie 23 niebiesko-bialy do niebieska 22
żółta 25 brązowo-bialy do niebieska 7
zolta 10 niebiesko-zolty do nieb 20
niebieska 10 zółto-brazowy do niebieska 11
zolta pin 22 ziel-nieb do zolta pin 3 ,,
reszty jeszcze nie podłączyłem, wiec nie wiem.
ale znalazlem ,, pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5,,
i w drugim : żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
rozumiem ze tak ma być ??
troszke sie załamałem .....duzo pracy mnie czeka
ale musze to na jutro miec.
i teraz tak
,,Zasilanie
Żółta kostka b4 pin 19 czerwono-niebieski do żółta kostka B5 pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5 pin 4
Żółta kostka b4 pin 3 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
niebieska kostka b4 pin 26 czarno-niebieski odłączasz od niej i nie podłączasz nigdzie
biała kostka mc (14 pinowa) pin 12 czerwony do niebiesko kostka b5 pin 14
żółta kostka b4 pin 8 brązowy do żółta kostka b5 pin 18 ,,
po tym powinno zacząć działać podświetlenie ????
Bo podłączyłem wg Twojego schematu i niestety nic....
,, Reszta
żółta pin 13 niebieski do b5 niebieska pin 6
żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
nieb pin 17 czarno-zielony do nieb pin 21
nieb pin 20 brązowo-czerwona do nieb pin 23
zółta pin 1 szaro zielony do zółta pin 1 - zostawiasz tak jak jest
niebieska pin 15 fioletowo-czarny do żółta 25
niebieska pin 21 odłączasz i niepodłączasz do niczego
żółta pin 5 szaro-niebieski odłączasz
niebie 23 niebiesko-bialy do niebieska 22
żółta 25 brązowo-bialy do niebieska 7
zolta 10 niebiesko-zolty do nieb 20
niebieska 10 zółto-brazowy do niebieska 11
zolta pin 22 ziel-nieb do zolta pin 3 ,,
reszty jeszcze nie podłączyłem, wiec nie wiem.
ale znalazlem ,, pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5,,
i w drugim : żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
rozumiem ze tak ma być ??
troszke sie załamałem .....duzo pracy mnie czeka
ale musze to na jutro miec.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Powinno, a pojawił się przebieg albo zegarek bez zapłonu albo po włączeniu zapłonu :?: :?: :idea:rumcajsek11 pisze:po tym powinno zacząć działać podświetlenie ????
Bo podłączyłem wg Twojego schematu i niestety nic....
Tutaj nie wiem o co Ci chodzi.rumcajsek11 pisze:reszty jeszcze nie podłączyłem, wiec nie wiem.
ale znalazlem ,, pin 9
niebieska kostka b4 pin 16 czarno-niebieski do niebieska kostka b5,,
i w drugim : żółta pin 9 czarno-biały do b5 żółta pin 13
rozumiem ze tak ma być ??
Chodzi o to że pierw napisałem przełożyć 19>9 a później 9>13 fakt mój błąd w złej kolejności to wyszło bo powinno być 9>13 a później 19>9.
Na 9 pinie masz mieć czarno-niebieski a na 13 czarno-biały
Sprawdź czy masz plus na 9 czerwono-niebieski z żółtej na zapłonie i bez
oraz na 1 szaro-zielony żółta na światłach.
I jeszcze 4 czerwono-niebieski w niebieskiej na zapłonie i bez
oraz masę na 18 z żółtej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53
nic sie nie pojawiło...
zaraz sprawdze.
[ Dodano: 2011-06-25, 15:25 ]
a nie trzeba jakos tego licznika odkodowac ? czy cos ?
zaraz pojde i posprawdzam jeszcze raz cale zasilanie .
[ Dodano: 2011-06-25, 15:51 ]
na 9 mam . na zaplonie i nie .
szaro zielona nie ma wcale a w niebieskiej nie mam wcale kabla czerwono niebieskiego.
masa w zółtej (jezeli Ci chodzi o ten brązowy kabel to jest)
ja teraz spadam podłączyć to na nowo (jak narazie to tylko zasilanie
a wieczorem reszta sie zajhme./.
zaraz sprawdze.
[ Dodano: 2011-06-25, 15:25 ]
a nie trzeba jakos tego licznika odkodowac ? czy cos ?
zaraz pojde i posprawdzam jeszcze raz cale zasilanie .
[ Dodano: 2011-06-25, 15:51 ]
na 9 mam . na zaplonie i nie .
szaro zielona nie ma wcale a w niebieskiej nie mam wcale kabla czerwono niebieskiego.
masa w zółtej (jezeli Ci chodzi o ten brązowy kabel to jest)
ja teraz spadam podłączyć to na nowo (jak narazie to tylko zasilanie
a wieczorem reszta sie zajhme./.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Musisz mieć stałe zasilanie na 4 z niebieskiej i chyba plus po stacyjce na 9 z żółtej i oczywiście masę na 18 z żółtej.
Wtedy powinno się coś zapalić.
Jeszcze poszukam schematów z wersji europejskich bo może te amerykańskie się różnią.
Wtedy powinno się coś zapalić.
Właśnie się zastanawiam co trzeba by zrobić z takim licznikiem. Do współpracy z pestką immobilisera i sterownikiem silnika go nie zaprogramujesz. Może chodzi o zmianę kodowanie, nim można zmienić między innymi język komunikatów czy jednostki wyświetlane na fise (MPG na l/100km, mile na km itd.).rumcajsek11 pisze:a nie trzeba jakos tego licznika odkodowac ? czy cos ?
Jeszcze poszukam schematów z wersji europejskich bo może te amerykańskie się różnią.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:53
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków