Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.2 ADU] nie działają zegary

luki95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2015, 18:02

[B4 2.2 ADU] nie działają zegary

Post autor: luki95 » 30 paź 2017, 16:20

Witam,
Jest to mój pierwszy post na forum
Posiadam audi RS2 (w trakcie remontu)
Mam problem z zegarami, mianowicie nie działają nic się nie świeci (tylko zegarek działa)

Po podaniu na bezpiecznik 12 prądu zegary działają normalnie

Czarny kabel ze stacyjki też jest zasilany, więc prąd ginie gdzieś po drodze

Mój typ padł na fabryczny centralny zamek z alarmem

Do auta nie mam oryginalnego pilota na podczerwień tylko i wyłącznie kluczyk

Czy fabryczny alarm może odcinać zasilanie zegarów ?

Jak mam alarm dezaktywować lub dokodować do niego kluczyk na podczerwień ?

Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-10-30, 17:27 ]
opis problemu też jest potrzebny!
Ostatnio zmieniony 30 paź 2017, 17:26 przez luki95, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 paź 2017, 19:00

gratuluję auta, z jakiej okolicy PL jesteś ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 paź 2017, 19:25

Uszkodzona skrzynka bezpiecznikowa lub mocno wypalone gniazdo bezpiecznika nr12, bo w stacyjkę nie chce mi się wierzyć silnik by nie chodził.

Alarm i czy tam sterownik ori nie ma nic z tym wspólnego, Chyba że jakaś dokładka nie fabryczna ale to i tak blokowało by więcej urządzeń a nie tylko licznik i silnik by nie odpalił

Czarny ze stacyjki wchodzi do skrzynki I15 bezpośrednio nie ma po drodze żadnych połączeń.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 paź 2017, 20:58

Podłączenie między plusem po zapłonie a bezpiecznikiem 12 jest wewnątrz skrzynki bezpieczników, więc jeśli zapłon działa to plus po zapłonie dochodzi do skrzynki (światła dmuchawa, czy wycieraczki są uruchamiane osobnym obwodem ze stacyjki).
A jak jak działa na krótko do bezpiecznika to kable wychodzące są też dobre więc musi być coś w skrzynce jak pisał Jarek.

luki95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2015, 18:02

Post autor: luki95 » 31 paź 2017, 12:58

Dzięki, Panowie
Skrzynka już zamówiona
będzie trzeba przepiąć spagetii pod deską...
Stacyjka sprawdzona wszystkie kable co powinny są zasilane

Urządzenia po przekręceniu kluczyka działają takie jak: radio, klimatronik, szyby, lusterka, szyberdach awaryjne
A zwykłe migacze nie...

Wcześniej auto miało jakiś tandetny alarm dołożony
większość kabli była pomostkowana

Wróciłem do oryginału

I tu nasuwa mi się prawdopodobna teoria wypalenia w skrzynce bezpieczników
Jak to w avancie wiązka klapy była przełamana i robiła zwarcie..
kostki i izolacje potopoione
Równie dobrze mogło zniszczyć ścieżki w skrzynce bezpieczników...
I to był powód mostkowania wszystkiego przez poprzedniego włascicela, chęć uruchomienia zegarów

Dodam jeszcze ze gdy mierze bezpiecznik 12 to voltomierz wskazuje niecały 1.0V mysli_

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 paź 2017, 13:08

A samochód odpala? Bo te rzeczy które wymieniłeś są w większości zasilane innego plusa po zapłonie ze stacyjki (taki który jest odcinany przy pracy rozrusznika).

luki95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2015, 18:02

Post autor: luki95 » 31 paź 2017, 15:31

Tego nie wiem, dopiero go składam
Silnik siedzi ale jeszcze nie gotowy do odpalenia
X-relay działa odcina odbiorniki energii
Prąd na kablach rozrusznika tez jest

Z zegarami był problem od początku

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 paź 2017, 16:11

luki95 pisze:X-relay działa odcina odbiorniki energii
Tylko że on jest sterowany z osobnego kabla stacyjki (styk 75) a nie plusa od zapłonu (15).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 paź 2017, 19:49

Sprawdz to i15 w skrzynce będziesz wiedział na 100%

luki95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2015, 18:02

Post autor: luki95 » 02 lis 2017, 18:54

Sprawdzone:
Na wtyczce czerwonej jest prąd ze stacyjki

W skrzynce bezpieczników jest przejście z I15 na bezpiecznik 12

Co zauważyłem:

Zegary działają normalnie gdy odepnę wtyczkę J (żółta)

Zapalają się po przekręceniu stacyjki gasną po jej powrocie

Po podłączeniu wtyczki J (żółta) przestają działać


Za co odpowiedzialna jest wtyczka żółta, światła???

Czy to może być zwarcie ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lis 2017, 19:25

Porównaj pierwszy i ostatni post coś tu nie chalo


Żółta zasila podswietlenie zegarek , przepala ci bezpiecznik 12?

luki95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2015, 18:02

Post autor: luki95 » 02 lis 2017, 19:51

Temat już ogarnięty po części

Winna była niestykająca kostka czerwona...

Wszystko zaczęło działać tylko że.....

Po zgaszeniu stacyjki zegary nadal się świecą tylko słabiej na lini 15 zostaje 8V

Po odłączeniu akumulatora gasna (jasna sparawa) po ponownym podłączeniu też się nie zapalają same na lini 15 (czarny kabel) jest 0V

Sumując zegary nie gasną po powrocie stacyjki nie wiadomo jakim cudem zostaje 8V na kablu czarnym

Odpięcie aku powoduje ze na czarnym kablu (I15) jest 0V aż do przekręcenia stacyjki

co to może być ? przekaźnik ? nie rozłącza ?

Poglądowo film


Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 lis 2017, 20:06

przekaźnik któryś się skleja... częsta sprawa, ale który to przekaźnik ? Zapewne któryś pod kierownicą.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lis 2017, 20:29

Film niedostępny,


Prawdopodobnie strzelony tranzystor BCXXX i diody ten odpowiedzialny za podświetlenie zegarka.

luki95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2015, 18:02

Post autor: luki95 » 03 lis 2017, 11:50

Okey...

Pod kierownicą żaden przekaźnik nie opdowiada za zegary

a ten tranzystor BCXX to w zegarach ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl