Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Nie pali się kontrolka ciśnienia oleju

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

[2.3 NG] Nie pali się kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: kyuubi1990 » 16 sie 2013, 21:07

Witam serdecznie dzisiaj zauwazylem ze nie pali sie kontrolka cisnienia oleju, jutro planuje sprawdzic zarowke w desce ale chcialem tez przyjrzec sie czujnikowi ale pojawia sie problem bo nie wiem gdzie on jest :(

prosil bym o dokladny opis gdzie on sie znajduje ewentualnie jakas fotka :P

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 16 sie 2013, 21:26

Masz dwa czujnki cisniania oleju, wszystkie sa wkrecone mniej wiecej w połowie bloku przy dole... bialy czujnik to jest czujnik wysokiego cisnienia (1.8Bara), niebieski czujnik to jest czujnik nieskiego cisnienia (0.25Bara).

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 16 sie 2013, 21:30

No dobrze ale czy te dwa czujniki znajduja sie po lewej czy prawej stronie silnika ? bo cos znalazlem znajduje sie pod banka do dodatkowego zegara cisnienia oleju, cos co ma baialy kaptur a niebieski nie mam pojecia gdzie moze byc.

i czujnik niskiego cisniena to ten ? odpowiadajacy za kontrolke cisnienia oleju podczas odpalania ?

Obrazek

[ Dodano: 2013-08-17, 08:35 ]
Dzisiaj wyjalem deske rozdzielcza, i zauwazylem dziwna rzecz, gdy podlaczona jest niebieska wtyczka do deski rozdzielczej ta po prawej stronie cisnienie oleju sie pali, ale w momencie gdy podlacza biala srodkowa wtyczke lub zolta lewa wtyczke kontrolka cisnienia oleju gasnie dziwne :P

znacie moze powod tej dziwnej usterki ?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 17 sie 2013, 12:51

Otwierasz maske to czujniki masz po prawej, są wkręcone mniej więcej jeden pod drugim.
gdy podlaczona jest niebieska wtyczka do deski rozdzielczej ta po prawej stronie cisnienie oleju sie pali, ale w momencie gdy podlacza biala srodkowa wtyczke lub zolta lewa wtyczke kontrolka cisnienia oleju gasnie dziwne :P
jest tak,że przed odpaleniem na jednym z czujników jest masa, a po odpaleniu na tym co była masa ginie, a na drugim czujniku się pojawia. Masz cos z przewodami... przetarte lub przegnite.

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 17 sie 2013, 18:51

dzisiaj patrzylem u mojego taty w audi 80 silniku 2.0 ABT i kontrolka cisnienia pali sie dopiero wtedy gdy podlaczy biala wtyczke u mnie tez tak powinno byc ?

czyli z tego co mowisz to kabel od jednego czujnika do deski rozdzielczej idzie nieskim kablem po prawej stronie deski rozdzielczej a od drugiego czujnika idzie tym bialym ?

ponadto zauwazylem cos dziwnego na zdjeciu co wrzucilem wczesniej nad bialym czujnikiem cisnenia oleju jest drugi jedno pinowy a u mnie nad czujnikiem cisniena oleju jest banka od dodatkowych zegarow oto fotka

Obrazek

tak to powinno wygladac ? ze jak sie ma ta banke to wkreca sie ja w miejsce tego czujnika jedno pinowego ? i wtedy ona odpowiada tez za kontrolke oraz pokazuje na dodatkowe zegary ?

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 17 sie 2013, 19:17

kyuubi1990 pisze: tak to powinno wygladac ? ze jak sie ma ta banke to wkreca sie ja w miejsce tego czujnika jedno pinowego ? i wtedy ona odpowiada tez za kontrolke oraz pokazuje na dodatkowe zegary ?
Dokładnie tak. Z bańki wychodzą dwa sygnały, jeden na zegary, a drugi na ECU. Przy standardowym czujniku miałeś jeden sygnał, który szedł do ECU.

P.S. wymień sobie tą taśmę izolacyjną na specjalną bawełnianą, która wytrzymuje wyższe temperatury panujące pod maską! Dostępna w każdym motoryzacyjnym za kilka złotych, a masz pewność, że nie stopi Ci się izolacja i obronisz się przed zwarciem!

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 17 sie 2013, 20:30

Ok zmienil ten czujnik na drugi inny ale kontrolka cisnienia oleju nadal mi nie chodzi ehh

a tasmy juz sie pozbylem :P

kurde to ja juz nie wiem na ktorym czujniku mam sie skupic zeby kontrolka cisnienie oleju mi sie palila po wlaczeniu zaplonu :)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 sie 2013, 22:13

orsa_83 pisze:bańki wychodzą dwa sygnały, jeden na zegary, a drugi na ECU. Przy standardowym czujniku miałeś jeden sygnał, który szedł do ECU.
co to za ... :-/ w zadnej wersji 80tki sygnal z cisnienia oleju nie idzie do zadnych ecu co kolwiek to znaczy

jezeli masz zwykly czujnik to idzie do MC lub AC zalezy jaki masz licznik,
jak banka, to dodatkowo na dodatkowe zegary i nic wiecej

kyuubi1990, na zaplonie przy wersji z MC niewazne sa kable gdyz standartowo ma migac,
do sprawdzenia
- kostki dochodzace do licznnika, wszystkie trzy
- piny te dlugie co wchodza z plytki licznika w MC
- zimne luty na plytce licznika

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 17 sie 2013, 22:59

Szara80tkaTdi pisze:
orsa_83 pisze:bańki wychodzą dwa sygnały, jeden na zegary, a drugi na ECU. Przy standardowym czujniku miałeś jeden sygnał, który szedł do ECU.
co to za ... :-/ w zadnej wersji 80tki sygnal z cisnienia oleju nie idzie do zadnych ecu co kolwiek to znaczy
Byłem przekonany, że sygnał idzie na komputer/sterownik, a potem na MC/AC. Czyli mamy tam bezpośrednie połączenie do check'a?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 18 sie 2013, 00:05

kable z czujnikow ida bezposrednio na licznik i nigdzie wiecej sie nie placza, a w b3 ida na przekaznik troszke wyzszy niz zwykle a z niego idzie sygnal na lampke w liczniku

wystarczy wziasc dowolny schemat od A80

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 18 sie 2013, 06:22

zimne luty na plytce licznika to napweno ne to bo wymienialem deske rozdzielcza z taty audi,

a gdzie jest licznik mc? :) oraz jak sprawdzic kostki ? bo to jest bardzo dziwne ze jak podlacze niebieska kostke z tylu cisnienie dziala podlacze zolta albo biala i juz nie dziala.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 18 sie 2013, 11:16

MC lub uklad MiniKontroli, to jest ten elemnt licznika co wkladasz biala kostke 14sto pinowa

jako sprawdzenie mialem na mysli abys sprawdzil czy zaden pin nie jest luzny w kostkach, czy sciezki na plytce sa rowniez cale, samo przekladanie niszczy licznik, wiec to ze "deske" przelozyles o niczym nie swiadczy

co miales na mysli "deske"?
musisz obejrzec te dlugie piny co wchodza w MC, czyli niestety demontarz licznika

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 18 sie 2013, 12:18

ale zadam jedno istotne pytanie bo moze to rozwiaze caly problem, wk na czujniku cisnienia oleju (bance) jest do podlaczenia kontrolki cisneinia na oleju na desce rozdzielczej tak ? i to wlasnie ta wtyczka odpowiada za to ze jak przekrece zaplon konttrolka sie pali ?

czy ten bialy czujnik pod spodem ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 18 sie 2013, 13:27

prosilbym abys ten post i poprzedni mi przetlumaczyl na polski, ni w zab go nie rozumiem
kyuubi1990 pisze:bardzo dziwne ze jak podlacze niebieska kostke z tylu cisnienie dziala
kyuubi1990 pisze:wk na czujniku cisnienia oleju (bance) jest do podlaczenia kontrolki cisneinia na oleju na desce rozdzielczej tak ?
goraco na dworze i ciezko sie to odszyfrowuje

wtyczki mozesz sobie zamieniac miedzysoba dowoli nic nie zepsujesz, oczywiscie te tylko co szly na czujniki oleju

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 18 sie 2013, 13:35

Wiec tak tlumacze jeszcze raz, wczoraj wyjalem deske rozdzielcza w celu zobaczeniu czemu kontrolka od cisnienia oleju sie nie pali, odlaczylem wszystkie wtyczki od deski rozdzielczej, zmienilem zarowke i podlaczylem tylko niebieska wtyczke z prawej strony deski rozdzielczej, wlaczylem zaplon i kontrolka cisnienia oleju sie pali.

Nastepnie wzialem sie za podlaczanie kolejnych wtyczek do deski rozdzielczej bialej srodkowej oraz zoltej po lewej stronie, znowu przekrecilem zaplon i kontrolka cisnia oleju juz sie nie pali, wystarczy tylko ze odlacze zolta i biala wtyczke przy desce rozdzielczej pozostawiajac tylko niebieska kontrolka cisnienia oleju sie pali.

I teraz chce sie dowiedziec czy czujnik cisnienia oleju z bialym kapturkiem jedno pinowy albo czujnik cisnienia oleju(tak zwana banka dwu pinowy) od dodatkowych zegarow to powoduje i ktory z tych czujnikow daje sygnal na deske rozdzielcza. Bo moze ten czujnik z bialym kaputrkiem jest zepsuty i dla tego sie nie pali.

No chyba teraz sie postaralem :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl