[2.3 NG] Nie pali się kontrolka ciśnienia oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
[2.3 NG] Nie pali się kontrolka ciśnienia oleju
Witam serdecznie dzisiaj zauwazylem ze nie pali sie kontrolka cisnienia oleju, jutro planuje sprawdzic zarowke w desce ale chcialem tez przyjrzec sie czujnikowi ale pojawia sie problem bo nie wiem gdzie on jest
prosil bym o dokladny opis gdzie on sie znajduje ewentualnie jakas fotka
prosil bym o dokladny opis gdzie on sie znajduje ewentualnie jakas fotka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
No dobrze ale czy te dwa czujniki znajduja sie po lewej czy prawej stronie silnika ? bo cos znalazlem znajduje sie pod banka do dodatkowego zegara cisnienia oleju, cos co ma baialy kaptur a niebieski nie mam pojecia gdzie moze byc.
i czujnik niskiego cisniena to ten ? odpowiadajacy za kontrolke cisnienia oleju podczas odpalania ?
[ Dodano: 2013-08-17, 08:35 ]
Dzisiaj wyjalem deske rozdzielcza, i zauwazylem dziwna rzecz, gdy podlaczona jest niebieska wtyczka do deski rozdzielczej ta po prawej stronie cisnienie oleju sie pali, ale w momencie gdy podlacza biala srodkowa wtyczke lub zolta lewa wtyczke kontrolka cisnienia oleju gasnie dziwne
znacie moze powod tej dziwnej usterki ?
i czujnik niskiego cisniena to ten ? odpowiadajacy za kontrolke cisnienia oleju podczas odpalania ?
[ Dodano: 2013-08-17, 08:35 ]
Dzisiaj wyjalem deske rozdzielcza, i zauwazylem dziwna rzecz, gdy podlaczona jest niebieska wtyczka do deski rozdzielczej ta po prawej stronie cisnienie oleju sie pali, ale w momencie gdy podlacza biala srodkowa wtyczke lub zolta lewa wtyczke kontrolka cisnienia oleju gasnie dziwne
znacie moze powod tej dziwnej usterki ?
Otwierasz maske to czujniki masz po prawej, są wkręcone mniej więcej jeden pod drugim.
jest tak,że przed odpaleniem na jednym z czujników jest masa, a po odpaleniu na tym co była masa ginie, a na drugim czujniku się pojawia. Masz cos z przewodami... przetarte lub przegnite.gdy podlaczona jest niebieska wtyczka do deski rozdzielczej ta po prawej stronie cisnienie oleju sie pali, ale w momencie gdy podlacza biala srodkowa wtyczke lub zolta lewa wtyczke kontrolka cisnienia oleju gasnie dziwne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
dzisiaj patrzylem u mojego taty w audi 80 silniku 2.0 ABT i kontrolka cisnienia pali sie dopiero wtedy gdy podlaczy biala wtyczke u mnie tez tak powinno byc ?
czyli z tego co mowisz to kabel od jednego czujnika do deski rozdzielczej idzie nieskim kablem po prawej stronie deski rozdzielczej a od drugiego czujnika idzie tym bialym ?
ponadto zauwazylem cos dziwnego na zdjeciu co wrzucilem wczesniej nad bialym czujnikiem cisnenia oleju jest drugi jedno pinowy a u mnie nad czujnikiem cisniena oleju jest banka od dodatkowych zegarow oto fotka
tak to powinno wygladac ? ze jak sie ma ta banke to wkreca sie ja w miejsce tego czujnika jedno pinowego ? i wtedy ona odpowiada tez za kontrolke oraz pokazuje na dodatkowe zegary ?
czyli z tego co mowisz to kabel od jednego czujnika do deski rozdzielczej idzie nieskim kablem po prawej stronie deski rozdzielczej a od drugiego czujnika idzie tym bialym ?
ponadto zauwazylem cos dziwnego na zdjeciu co wrzucilem wczesniej nad bialym czujnikiem cisnenia oleju jest drugi jedno pinowy a u mnie nad czujnikiem cisniena oleju jest banka od dodatkowych zegarow oto fotka
tak to powinno wygladac ? ze jak sie ma ta banke to wkreca sie ja w miejsce tego czujnika jedno pinowego ? i wtedy ona odpowiada tez za kontrolke oraz pokazuje na dodatkowe zegary ?
Dokładnie tak. Z bańki wychodzą dwa sygnały, jeden na zegary, a drugi na ECU. Przy standardowym czujniku miałeś jeden sygnał, który szedł do ECU.kyuubi1990 pisze: tak to powinno wygladac ? ze jak sie ma ta banke to wkreca sie ja w miejsce tego czujnika jedno pinowego ? i wtedy ona odpowiada tez za kontrolke oraz pokazuje na dodatkowe zegary ?
P.S. wymień sobie tą taśmę izolacyjną na specjalną bawełnianą, która wytrzymuje wyższe temperatury panujące pod maską! Dostępna w każdym motoryzacyjnym za kilka złotych, a masz pewność, że nie stopi Ci się izolacja i obronisz się przed zwarciem!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
co to za ... w zadnej wersji 80tki sygnal z cisnienia oleju nie idzie do zadnych ecu co kolwiek to znaczyorsa_83 pisze:bańki wychodzą dwa sygnały, jeden na zegary, a drugi na ECU. Przy standardowym czujniku miałeś jeden sygnał, który szedł do ECU.
jezeli masz zwykly czujnik to idzie do MC lub AC zalezy jaki masz licznik,
jak banka, to dodatkowo na dodatkowe zegary i nic wiecej
kyuubi1990, na zaplonie przy wersji z MC niewazne sa kable gdyz standartowo ma migac,
do sprawdzenia
- kostki dochodzace do licznnika, wszystkie trzy
- piny te dlugie co wchodza z plytki licznika w MC
- zimne luty na plytce licznika
Byłem przekonany, że sygnał idzie na komputer/sterownik, a potem na MC/AC. Czyli mamy tam bezpośrednie połączenie do check'a?Szara80tkaTdi pisze:co to za ... w zadnej wersji 80tki sygnal z cisnienia oleju nie idzie do zadnych ecu co kolwiek to znaczyorsa_83 pisze:bańki wychodzą dwa sygnały, jeden na zegary, a drugi na ECU. Przy standardowym czujniku miałeś jeden sygnał, który szedł do ECU.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
MC lub uklad MiniKontroli, to jest ten elemnt licznika co wkladasz biala kostke 14sto pinowa
jako sprawdzenie mialem na mysli abys sprawdzil czy zaden pin nie jest luzny w kostkach, czy sciezki na plytce sa rowniez cale, samo przekladanie niszczy licznik, wiec to ze "deske" przelozyles o niczym nie swiadczy
co miales na mysli "deske"?
musisz obejrzec te dlugie piny co wchodza w MC, czyli niestety demontarz licznika
jako sprawdzenie mialem na mysli abys sprawdzil czy zaden pin nie jest luzny w kostkach, czy sciezki na plytce sa rowniez cale, samo przekladanie niszczy licznik, wiec to ze "deske" przelozyles o niczym nie swiadczy
co miales na mysli "deske"?
musisz obejrzec te dlugie piny co wchodza w MC, czyli niestety demontarz licznika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
ale zadam jedno istotne pytanie bo moze to rozwiaze caly problem, wk na czujniku cisnienia oleju (bance) jest do podlaczenia kontrolki cisneinia na oleju na desce rozdzielczej tak ? i to wlasnie ta wtyczka odpowiada za to ze jak przekrece zaplon konttrolka sie pali ?
czy ten bialy czujnik pod spodem ?
czy ten bialy czujnik pod spodem ?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
prosilbym abys ten post i poprzedni mi przetlumaczyl na polski, ni w zab go nie rozumiem
wtyczki mozesz sobie zamieniac miedzysoba dowoli nic nie zepsujesz, oczywiscie te tylko co szly na czujniki oleju
kyuubi1990 pisze:bardzo dziwne ze jak podlacze niebieska kostke z tylu cisnienie dziala
goraco na dworze i ciezko sie to odszyfrowujekyuubi1990 pisze:wk na czujniku cisnienia oleju (bance) jest do podlaczenia kontrolki cisneinia na oleju na desce rozdzielczej tak ?
wtyczki mozesz sobie zamieniac miedzysoba dowoli nic nie zepsujesz, oczywiscie te tylko co szly na czujniki oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
Wiec tak tlumacze jeszcze raz, wczoraj wyjalem deske rozdzielcza w celu zobaczeniu czemu kontrolka od cisnienia oleju sie nie pali, odlaczylem wszystkie wtyczki od deski rozdzielczej, zmienilem zarowke i podlaczylem tylko niebieska wtyczke z prawej strony deski rozdzielczej, wlaczylem zaplon i kontrolka cisnienia oleju sie pali.
Nastepnie wzialem sie za podlaczanie kolejnych wtyczek do deski rozdzielczej bialej srodkowej oraz zoltej po lewej stronie, znowu przekrecilem zaplon i kontrolka cisnia oleju juz sie nie pali, wystarczy tylko ze odlacze zolta i biala wtyczke przy desce rozdzielczej pozostawiajac tylko niebieska kontrolka cisnienia oleju sie pali.
I teraz chce sie dowiedziec czy czujnik cisnienia oleju z bialym kapturkiem jedno pinowy albo czujnik cisnienia oleju(tak zwana banka dwu pinowy) od dodatkowych zegarow to powoduje i ktory z tych czujnikow daje sygnal na deske rozdzielcza. Bo moze ten czujnik z bialym kaputrkiem jest zepsuty i dla tego sie nie pali.
No chyba teraz sie postaralem
Nastepnie wzialem sie za podlaczanie kolejnych wtyczek do deski rozdzielczej bialej srodkowej oraz zoltej po lewej stronie, znowu przekrecilem zaplon i kontrolka cisnia oleju juz sie nie pali, wystarczy tylko ze odlacze zolta i biala wtyczke przy desce rozdzielczej pozostawiajac tylko niebieska kontrolka cisnienia oleju sie pali.
I teraz chce sie dowiedziec czy czujnik cisnienia oleju z bialym kapturkiem jedno pinowy albo czujnik cisnienia oleju(tak zwana banka dwu pinowy) od dodatkowych zegarow to powoduje i ktory z tych czujnikow daje sygnal na deske rozdzielcza. Bo moze ten czujnik z bialym kaputrkiem jest zepsuty i dla tego sie nie pali.
No chyba teraz sie postaralem