Witam, przerobiłem alternator tak aby miał dodatkowe wyprowadzenie (do obrotomierza), podłączyłem do kabla odpowiedzialnego za sygnał od cewki i obrotomierz pięknie się kręci ale na wolnych obrotach silnika ma 4,5tyś obrotów. Jak wyregulować i czym aby wskazywał poprawnie ? Z góry tnx za pomoc
Poprawa: niedopisałem że chodzi o B2 ...czy da się to zrobić bez zorbierania całej deski rozdzielczej bo różni się ona diametralnie od B3/B4 nie ma tam płyty drukowanej tylko taśma w której są ścieżki i nie ma możliwości lutowania ;-( w dodatku jest to wersja amerykańska która ma komputer pokładowy w obrotomierzu i nie chciałbym tego rozbierać. Instrukcja u dziale download nic mi nie daje Czy da się jakoś go wyregulować przez kabel biegnący od alternatora ?
[B2]Obrotomierz od benzyny w dieslu
[B2]Obrotomierz od benzyny w dieslu
Ostatnio zmieniony 10 lip 2009, 14:21 przez zimektm, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat wiele razy poruszany na forum. W dziale download masz instrukcję jak go wyregulować.Sciągnij sobie i wszystko będzie jasne. Trzeba wlutować potencjometr i nim ustawiać. Jeszcze pytanie - czy obrotomierz jest od wersji 4 czy 5 cylindrowej? W drugim przypadku chyba się nie da idelanie ustawić obrotka. :cry:
obrotomierz jest oryginał od tego modelu i pracował z silnikiem 2.2i (nie wiem ile cylindrów) teraz pracuje na 2.0TD (5 cylindrów) ...ale i tak sygnał jest pobierany z alternatora więc nie powinno to sprawiać problemów
Niechciałbym rozbierać całej deski ponieważ sam demontaż tej taśmo-płytki drukowanej jest bardzo trudny, do czego służa takie 3 małe czerwone suwaki znajdujące się w lewym dolnym rogu deski ( ponumerowanie 1, 2, 3) ?
Niechciałbym rozbierać całej deski ponieważ sam demontaż tej taśmo-płytki drukowanej jest bardzo trudny, do czego służa takie 3 małe czerwone suwaki znajdujące się w lewym dolnym rogu deski ( ponumerowanie 1, 2, 3) ?
Wspomniana instrukcja z działu download nic ci nie pomoże. O ile pamietam dotyczy ona korekcji dokonanej dla dwu róznych silników benzynowych.
1. Demontujesz obrotomierz.
2. Sprawdzasz na jakim scalaczku jest zrobiony obrotomierz.
3. Odszukujesz aplikację układu scalonego i na jej podstawie odnajdujesz elementy R, C odpowiedzialne za stałą czasową.
4. Zmieniasz wartość stałej czasowej zgodnie ze wzorem lub wykresem z aplikacji. W Twoim przypadku zmniejszasz 6+o krotnie.
1. Demontujesz obrotomierz.
2. Sprawdzasz na jakim scalaczku jest zrobiony obrotomierz.
3. Odszukujesz aplikację układu scalonego i na jej podstawie odnajdujesz elementy R, C odpowiedzialne za stałą czasową.
4. Zmieniasz wartość stałej czasowej zgodnie ze wzorem lub wykresem z aplikacji. W Twoim przypadku zmniejszasz 6+o krotnie.
Hmm... po 2 latach nauki elektroniki nawet wiem o czym mowa i z teorii bym to zrobił, tylko czy ktoś ma jakąś instrukcję jak rozebrać obrotmierz w B2? -bo na swoich błędach nie chce się uczyć ...i czy nie dało by się tego zrobić bez robierania całego obrotomierza. wysterowywując jakoś sygnał z alternatora ?
po rozebraniu wygląda to tak:
symbol tego małego czarnego pajączka to:
SN29736P lecz jego zamiennikiem jest SAK215
p.s
regulowanie potencjometrem zmniejsza obroty do 3 tys. (gdy zrobie przerwe w miejcu potecjometru wskazówka idzie do max. gdy zewre bez oporu zostaje tylko 3tys więc już nie wiem co należy zrobić żeby wyregulować go do ~1tys. ;( prosze o pomoc
symbol tego małego czarnego pajączka to:
SN29736P lecz jego zamiennikiem jest SAK215
p.s
regulowanie potencjometrem zmniejsza obroty do 3 tys. (gdy zrobie przerwe w miejcu potecjometru wskazówka idzie do max. gdy zewre bez oporu zostaje tylko 3tys więc już nie wiem co należy zrobić żeby wyregulować go do ~1tys. ;( prosze o pomoc