Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Obrotomierz wariuje jak jest zimno...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[B3/B4] Obrotomierz wariuje jak jest zimno...

Post autor: Leo » 13 paź 2010, 12:48

Objawy w mojej 90tce są takie, że rano jak zapalam silnik to obrotomierz jest martwy, nic nie reaguje. Po kilku km jazdy , zaczyna lekko działać, ale nie zgadzają się obroty z tym co pokazuje a z tym na jakich obrotach pracuje silnik, ale potem, po następnych km. już działa normalnie. Gdzie szukać problemu? W czujniku? W zimnych lutach w liczniku? W instalacji ?
Dodam, że przez całe lato było OK, dopiero jak temp. spadła to zrobiło się źle. W zeszłym roku zimą też coś takiego się działo, ale potem minęło. Teraz wrócił problem.
Liczę na jakieś sugestie.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 13 paź 2010, 23:13

Mi to tam wygląda ewidentnie na zimne luty. Jak by nie było, wypadałoby najpierw to sprawdzić.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 paź 2010, 23:22

A później mostek (chyba tak to się zwie) W w alternatorze.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 13 paź 2010, 23:40

trepek pisze:W w alternatorze.
Dobry pomysł i sprawdzić odrazu jak kabelek się ma czy czasem nie przerwany gdzieś jest.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 paź 2010, 00:07

zimne luty najbardziej prawdopodobne. wsadzę licznik od S2 na próbę, zobaczymy jak się zachowa.

panowie... 7A ma czujnik obrotomierza na tarczy docisku sprzęgła... nie w altku.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 30 sty 2011, 15:35

Podłącze się do tematu.
U mnie sytuacja jest podobna z tym że nie ma znaczenia czy jest zimno czy ciepło, potrafi się zatrzymać w każdej sytuacji. Rozbierałem zegary i szukałem zerwanych lutów i jakoś nic nie znalazłem. Poza tym zegary jakie widziałem na forum mają zieloną płytę i po niej poprowadzone luty, u mnie dodatkowo wszystko jest osłonięte cienką warstwą czarnej ( farby lub izolatora jakiegoś). Dodatkowo w miejscu gdzie idą luty miałem jakieś plamki ( nie była to woda, raczej jakaś oleista substancji) po dokładnym przetarciu licznik śmigał jakieś 2 tygodnie, teraz sytuacja znowu zaczyna się powtarzać. Może ktoś wie co tu się dzieje i skąd te plamy? Niedługo mam zamiar zakładać ringi to dorzucę fotki tej płyty.

tak jak pisałem zabieram się za ringi i mam fotkę płyty:
Obrazek
Proszę o poradę skąd te mokre plamy i gdzie ewentualnie szukać zimnych lutów.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 04 lut 2011, 17:12

znalezienie zimnych lutow to nie takie hop siup.zobacz przy wtyczkach na cyne ja kdobrze sie przyjzysz to czasami widac pekniecia cyny tam ja u siebie przerabialem to dziesiatki razy w koncu wygralem walke poprawiajac wszystkie mozliwe luty zerknij dobrze od lewej do prawej na sciezki idace od danego wskaznika ktory ci nei dziala pekniecia potrafia byc prawie nie widoczne wiec nie jest to takie zawsze latwe.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 04 lut 2011, 17:17

ok już to sprawdzam, ale te plamy mnie zastanawiają, po dokładnym przetarciu obrotek działa ładnie, jak się zapoci to zarywa. Skąd to się bierze :?:

[ Dodano: 2011-02-04, 19:51 ]
Obrazek
Obrotkiem (wywnioskowałem) opiekują się 3 piny 1 i 2 zasilanie, 3 musi być sygnałowa.
Przelutowałem 1,2 i 3, ścieżkę 4 sprawdziłem dokładnie pod lupą i żadnych braków nie stwierdziłem. Jutro postaram się docisnąć jeszcze wszystko na pinach i zakładamy jak nie zadziała to mnie szlak trafi ;-)

Lutowanie pomogło <hura>
Tam gdzie się płytka pociła dałem kawałek izolacji.
Obrotomierz działa jak nowy <ok>

czarna_B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:31

Post autor: czarna_B3 » 07 lut 2011, 21:37

mam to samo tylko ze predkosciomierz jest martwy oczywiscie jak jest zimno na zewnatrz:-x po jakims czasie zaczyna dzialac jak auto nabierze temp. duza wina jest pogody w koncu mamy bardzo ujemne temp :-(

skwiera
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 mar 2010, 17:05

Post autor: skwiera » 29 sty 2012, 10:56

Odświeżę temat.
B4 obrotomierz działał OK do dzisiaj. Na dworze - 14 stopni, może to coś ma wspólnego z tym że zaczął wariować. Jak odpaliłem rano, to w ogóle nie wskazywał obrotów. Dodając gazu zaczął pomału ruszać ale później znowu opadł do zera. Jak mu dałem dużo gazu to zaczął lecieć do przodu i aż się przekręcił i tak stanął. Po wyłączniu silnika stoi sobie w tym samym miejscu (oczywiście przekręcony) Co mu może dolegać.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 21 lis 2012, 23:05

panowie czy te zegary to ciezko rozkrecic moga byc jakies problemy??

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 22 lis 2012, 06:46

pablo89dg pisze:panowie czy te zegary to ciezko rozkrecic moga byc jakies problemy??
Prosta sprawa, nie ma żadnych problemów.

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 10 wrz 2015, 23:11

Panowie ja mam problem taki nie miałem obrotomierz tylko big bena, kupiłem cały zegar i obrotomierz wskazuje od 5tys do zamknięcia go, świruje pomiędzy 5tys a zamknięciem go, jakiś pomysł ktoś ma ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 wrz 2015, 09:21

staszekstaszek, do jakiego silnika go zamontowałeś?

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 11 wrz 2015, 09:36

diesel, z diesla do diesla, w poprzednim działał bo widziałem na własne oczy, a u mnie wariuje, masz może pomysł co u mnie wymienić/naprawić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl