Mam problem. Jak odpalę gruza i dam pozycyjne jest wszystko ok. Gdy włączam dalej św. mijania - od razu wywala elektrykę (tzn. dmuchawę, el. szyby, halogen włącznie z ikonką (ten zielony trójkącik), i św. mijania nie zapalają się - na chwilę nie mrugną nawet). I to z wejścia jak tylko przełączę na św. mijania, auto traci jakby zapłon z kluczyka tak jak bym nie odpalił auta wcale, a silnik pracuje. Jak wrócę manetką na pozycyjne to wszystko działa z powrotem elektryka wraca na nowo.
Chcąc ominąć to zwarcie, muszę włączyć najpierw św. mijania i zapalić niunię - wtedy już mogę przełączać między św. wyłączone/pozycje/mijania jak tylko chcę i nie ma tego zwarcia. Mogę nawet zgasić i odpalić z manetką w dowolnej pozycji, ale nie zawsze jest tak, że załapie, tak by to zwarcie nie wystąpiło.
Dodam, że deskę wyjmowałem bo robiłem nagrzewnicę, ale poskładana jest dobrze. Pamiętam, że rozwalił mi się przycisk halogenów przednich i zamiast kupić drugi to próbowałem naprawiać blaszki w środku (latały) bo brakowało tylko podświetlenia ikonki i wtedy zrobiłem kilka razy jakieś zwarcia. Bezpieczniki co poszły powymieniałem, ale został taki problem jak piszę.
- cały pająk (manetki) zostały rozebrane i sprawdzone
- zegary całkowicie odpiąłem by wykluczyć zwarcia przez zimne luty na płycie głównej
- odpiąłem przycisk halogenów przód
- odpiąłem przycisk el. regulacji świateł
- a cała reszta deski poskładana dobrze
i to nie jest to
Gdzie mam szukać? Podejrzewam przypalony przekaźnik 213, bo jest okopcony od dołu na nóżkach , ale zdjąłem obudowę i wygląda całkiem dobrze w środku praktycznie jak nówka chociaż ze mnie elektryk żaden więc mogę się mylić.
Jakieś pomysły?
[ Dodano: 2016-05-28, 12:18 ]
Wymieniłem przekaźnik 213 i lipa. . . pożyczyłem nawet od kolegi drugi sprawny licznik, a nawet przełącznik zespolony całego pająka sprawny i dalej to nie rozwiązuje problemu zwarcia. Pomoże ktoś?
[90 B3 2.3] Problem z elektryką 2.3 NG -umiera na św.mijania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Sprawdziłem pin 75 i jest na nim napięcie (0.08-.0.10V na zapłonie). I skacze na 12.40V podczas rozruchu silnika.
Powiem ponownie. Jak najpierw włączę św.mijania i odpalę to wszystko działa. Wtedy można dowolnie gasić, zapalać jak pasuje, i wszystko działa. Tak jak by włączenie św. mijania omijało coś w którymś przekaźniku. I dopóki nie poczekam około 30s po wyłączeniu zapłonu i nie wypyknie ten przekaźnik to nie ma problemu. No i jak wypyknie to zauważyłem, że już nie da się ruszać szybami, więc wnioskuję że ten który jest odpowiedzialny za el.szyby, to będzie ten sam który jest odpowiedzialny za to zwarcie bo te sytuacje idealnie się pokrywają.
Tylko, który? 213 wymieniłem. Nie wymienię wszystkich po kolei bo zbankrutuję po prostu. Nie wiem w jaki sposób się sprawdza przekaźniki czy są dobre
Powiem ponownie. Jak najpierw włączę św.mijania i odpalę to wszystko działa. Wtedy można dowolnie gasić, zapalać jak pasuje, i wszystko działa. Tak jak by włączenie św. mijania omijało coś w którymś przekaźniku. I dopóki nie poczekam około 30s po wyłączeniu zapłonu i nie wypyknie ten przekaźnik to nie ma problemu. No i jak wypyknie to zauważyłem, że już nie da się ruszać szybami, więc wnioskuję że ten który jest odpowiedzialny za el.szyby, to będzie ten sam który jest odpowiedzialny za to zwarcie bo te sytuacje idealnie się pokrywają.
Tylko, który? 213 wymieniłem. Nie wymienię wszystkich po kolei bo zbankrutuję po prostu. Nie wiem w jaki sposób się sprawdza przekaźniki czy są dobre
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4734
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Powinno być odwrotnie. Chyba że nie ten kabel co trzeba mierzyłeś.2.0E ABK Avant pisze:Sprawdziłem pin 75 i jest na nim napięcie (0.08-.0.10V na zapłonie). I skacze na 12.40V podczas rozruchu silnika.
Sprawdź jeszcze raz i zobacz czy jest tam napięcie w chwili gdy światła nie działają.
Zasilanie świateł idzie bezpośrednio z kostki stacyjki dopiero tym zasilaniem jest załączany przekaźnik od reszty rzeczy które też ci nie działają.
Tu masz schematy:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig04.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig05.pdf
-
- Forum Audi 80
- Posty: 50
- Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
- Lokalizacja: Lublin
Zmierzyłem to. Św. wyłączone > zapalam > pozycyjne ok > św.mijania i napięcie zanika. Cofam na pozycyjne to wraca na ~0.08V i tak wkółko.
I oczywiście tak jak pisałem, żeby to ominąć trzeba najpierw : > wł. św.mijania > zapłon > rozruch > i wtedy wszystko ożywa i jest na pinie 75 napięcie > można się od teraz bawić dowolnie (dopóki nie wypyknie ten niewiadomy przekaźnik - ok. 30 sek po zgaszeniu motoru) - wtedy cała procedura od początku
[ Dodano: 2016-06-08, 02:38 ]
Etka podaje dla Audi 90 NG FWD z 1990r. dla kostki stacyjki nr 4A0905849B. http://ifotos.pl/zobacz/Beztytulu_sqpnqns.png
Czy mogę zapodać takie coś z allegro? (nr. 4B0905849)
http://allegro.pl/kostka-stacyjki-audi- ... 67911.html
numery lekko się nie zgadzają, a nie miejscu w lublinie nie ma kostek o numerach które podaje etka
[ Dodano: 2016-06-08, 17:15 ]
Znalazłem 4A0905849B za 25zł na miejscu. Niestety zamiennik. Wszystko już działa i nie ma problemu. Dziękuję serdecznie koledze maciek889. Wielkie ukłon w Twoją stronę za pomoc. Temat można zamknąć.
I oczywiście tak jak pisałem, żeby to ominąć trzeba najpierw : > wł. św.mijania > zapłon > rozruch > i wtedy wszystko ożywa i jest na pinie 75 napięcie > można się od teraz bawić dowolnie (dopóki nie wypyknie ten niewiadomy przekaźnik - ok. 30 sek po zgaszeniu motoru) - wtedy cała procedura od początku
[ Dodano: 2016-06-08, 02:38 ]
Etka podaje dla Audi 90 NG FWD z 1990r. dla kostki stacyjki nr 4A0905849B. http://ifotos.pl/zobacz/Beztytulu_sqpnqns.png
Czy mogę zapodać takie coś z allegro? (nr. 4B0905849)
http://allegro.pl/kostka-stacyjki-audi- ... 67911.html
numery lekko się nie zgadzają, a nie miejscu w lublinie nie ma kostek o numerach które podaje etka
[ Dodano: 2016-06-08, 17:15 ]
Znalazłem 4A0905849B za 25zł na miejscu. Niestety zamiennik. Wszystko już działa i nie ma problemu. Dziękuję serdecznie koledze maciek889. Wielkie ukłon w Twoją stronę za pomoc. Temat można zamknąć.