Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 + lpg ABK] Problem z obrotomierzem i kontrolką oleju

ODPOWIEDZ
abiesogrod

[B4 2.0 + lpg ABK] Problem z obrotomierzem i kontrolką oleju

Post autor: abiesogrod » 26 lip 2011, 10:42

Witam,

mam następujący problem, nie działa mi obrotomierz i pprzez to nie moge wrzucić autka na lpg, chyba sygnal musi iść z obrotomierza nie wiem co w tym przypadku robić i gdzie szukać przyczyny?, poza tym wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej dopiero po nagrzaniu w ciepły dzień wskazuje niecaóle 90 stopni- termostat do wymiany ?

Durga sprawa to kontrolka oleju, po nagrzaniu silnika na posotoju gaśnie, w trakcie jazdy zapala się. ciśnienie zimnego silnika wynosi 4, natomiast po rozgrzaniu ok. 2,5. czujnik zapala się dopiero podczas jazdy jak ciśnienie się podnosi, czujnik wymienić na inne parametry bar ?

kolczu

Post autor: kolczu » 27 lip 2011, 18:34

Wydaje mi sie ze to chyba licznik ci siada. Kup sobie z anglika za 50 zł przełoz sobie predkosciomierz i juz.

abiesogrod

Post autor: abiesogrod » 28 lip 2011, 16:52

mam zamiar podjechać do znajomego i przełożyć zegary i zoabcze co i jak. a mam pytanie jeszcze, czy obrotomierz daje jakieś sygnaly do skrzyni automata? bo mi coś rozłącza skrzynka ;/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 lip 2011, 17:07

Sterownik skrzyni dostaje sygnał obrotów z tego samego źródła co obrotomierz czyli z komputera. Obrotomierz i sterownik skrzyni tylko odbierają ten sygnał.

abiesogrod

Post autor: abiesogrod » 28 lip 2011, 22:11

rozumiem, dzięki za informację, czyli zegary do zrobienia.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 lip 2011, 23:15

Może sygnał obrotów gdzieś ginie i przez to świruje skrzynia i zegary. Chyba że w jednej chwili nie opada obrotomierz i świruje skrzynia biegów.

abiesogrod

Post autor: abiesogrod » 29 lip 2011, 15:04

nie wiem już sam kurcze, coś na pewno z elektryką się dzieje, bo szaleje wszystko, panel na desce od automatu nie wyświetla biegów, zamiast D jest 3 i na odwrót ;/ masakra jakaś;/

Awatar użytkownika
gringo_xp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gringo_xp » 08 sie 2011, 21:59

abiesogrod Moim zdaniem stabilizator z tyłu w zegarach do natychmiastowego przelutowania lub wymiany bo miałem podobny problem jeśli chodzi o wskaźnik temp. Działał jak chciał i pokazywał dopiero na rozgrzanym silniku. Czemu termostat do wymiany? - ma pokazywać ok 90 °C. (u mnie pokazuje tak 87/88 °C).


A mój problem też dotyczy obrotka.

Wyjechałem na tydzień na wakacje (pociągiem) i odłączyłem radio oraz centralkę LPG od akumulatora (bo aku się rozładowuje). Po przyjeździe uruchamiam silnik a tu taka niespodzianka - obrotek zwariował...

Tzn działa ale po uruchomieniu silnika pokazuje "0" obr/min, jak dodam gazu i słyszę że ma tak 2000 obr to on pokazuje ok 3000, jakby się rozkalibrował...

Spotkał się ktoś z czymś takim?

Do tej pory działał OK, no może poza tym że na jałowym pokazywał ok 1000 obr/min a w interfejsie do LPG było 850/900 obr/min.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-08-10, 22:52 ]
W międzyczasie podłączyłem interfejs LPG pod kompa i okazało się że tam cyfrowy obrotomierz działa i pokazuje OK. Zaobserwowałem takie zależności:

"0" na zegarach to ok 900 na prawdę
1000 to ok 1600 na prawdę
2000 to ok 2300
3000 to ok 2800
4000 to ok 3300 itd

Nie mam pomysłu czemu tak działa. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wyjąłem zegary i przeczyściłem, odkręciłem półkę pod kierownicą i docisnąłem wtyczki od zegarów...zero poprawy.

Ktoś ma jakiś pomysł ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 05 lis 2012, 19:00

gringo_xp pisze:W międzyczasie podłączyłem interfejs LPG pod kompa i okazało się że tam cyfrowy obrotomierz działa i pokazuje OK. Zaobserwowałem takie zależności:

"0" na zegarach to ok 900 na prawdę
1000 to ok 1600 na prawdę
2000 to ok 2300
3000 to ok 2800
4000 to ok 3300 itd

Nie mam pomysłu czemu tak działa. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wyjąłem zegary i przeczyściłem, odkręciłem półkę pod kierownicą i docisnąłem wtyczki od zegarów...zero poprawy.

Ktoś ma jakiś pomysł ?
gringo_xp, udało Ci się jakoś to naprawić? mam podobny problem. obrotomierz zaniża mi obroty jak jest zimno. też zrobiłem już wszystko co napisałeś wyżej i też zero efektu.

Ciekawostką jest to, że na wolnych obrotach nie zaniża wskazań. Dopiero jak obroty wzrosną, to wskazówka za nimi nie nadąża. Problem się pojawił wraz z pierwszymi większymi spadkami temperatur. W lato był spokój. Ubiegłej zimy pamiętam, że taż działy się podobne historie.

Awatar użytkownika
gringo_xp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gringo_xp » 05 lis 2012, 19:50

grze pisze: gringo_xp, udało Ci się jakoś to naprawić? mam podobny problem. obrotomierz zaniża mi obroty jak jest zimno. też zrobiłem już wszystko co napisałeś wyżej i też zero efektu.
Generalnie wydaje mi się że winne są tzw. "zimne luty".

U mnie w tej chwili obrotomierz działa OK. Wyciągnąłem zegary i przylutowałem trzy wyprowadzenia od stabilizatora (są od drugiej strony, więc trzeba odkręcić te kilkanaście śrób od strony tej brązowej płytki), bo ewidentnie były tam zimne luty oraz były spękane.
Również wyjąłem ten stabilizator i przetarłem delikatnie tył oraz nóżki papierem ściernym, żeby polepszyć kontakt.

Dalej przylutowałem na stałe połączenie wskaźników: temperatury (bo też warował - ale rzadziej) oraz paliwa. Zaznaczyłem te połączenia czerwonymi kołami.

Po tym zabiegu działa OK.

Zdjęcie:
Obrazek

Obrazek

Większe zdjęcie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89a ... 97db2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/804 ... 55a4d.html


Przy okazji jak byś rozbierał zegary to polecam wymienić kondensatory elektrolityczne na płytce Mini-Check-a. Ja, jak naprawiałem ostatnio piszczyk bo się zepsuł, to okazało się że wszystkie były do wymiany (były napuchnięte bądź wylane...).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 05 lis 2012, 20:43

w lato walczyłem z brakiem wskazań temperatury chłodzenia na zegarach, dawałem w tym celu płytę licznika elektronikowi do sprawdzenia, wyczyszczenia styków i przylutowania. albo słabo to zrobił albo przyczyna w moim przypadku może być jeszcze gdzieś indziej. co prawda po tej jego robocie wskaźnik temperatury zadziałał kilka razy ale na tym się skończyło.

Jeśli chodzi o te nóżki stabilizatora, to przemywałem je wtedy przy okazji płynem do czyszczenia połączeń elektrycznych więc zakładam, że tam problemu nie powinno być. wskaźnik paliwa działa jak należy.

Awatar użytkownika
gringo_xp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gringo_xp » 06 lis 2012, 19:54

Co do wskaźnik temperatury:

Czy masz oryginalny ten szary/biały czujnik temp. na króćcu wodnym z boku głowicy silnika? Ja kiedyś kupiłem jakiś no name (jednak to chyba był Hans-Pries) to pokazywał prawidłowo ale po jakiś 5 minutach się wyłączał i tak w losowym czasie włączał/wyłączał aż przestał zupełnie działać. Po wymianie na oryginał oraz przylutowaniu tych 2 "kołków" do płytki działa bez zarzutu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 06 lis 2012, 20:34

gringo_xp pisze:Co do wskaźnik temperatury:

Czy masz oryginalny ten szary/biały czujnik temp. na króćcu wodnym z boku głowicy silnika? Ja kiedyś kupiłem jakiś no name (jednak to chyba był Hans-Pries) to pokazywał prawidłowo ale po jakiś 5 minutach się wyłączał i tak w losowym czasie włączał/wyłączał aż przestał zupełnie działać. Po wymianie na oryginał oraz przylutowaniu tych 2 "kołków" do płytki działa bez zarzutu.

Pozdrawiam
wydaje mi się, że mam zamiennik bo nie ma żadnych oznaczeń. nie chciałbym robić w tym wątku OT, bo temat dotyczy co prawda obrotomierza ale napiszę tylko, że zwierałem piny we wtyczce czujnika temperatury odpowiedzialnego za wskazania na zegarach i nic się nie działo - wskazówka nie podnosiła się, także jak narazie zostawiłem ten temat gdyż skończyły mi się pomysły

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl