[80 All] Problem z podłączeniem BC
[80 All] Problem z podłączeniem BC
tak wiec mam problem na polu {manetka /bc ]
tak wiec od manetki wyhodza mi 4 kabelki napisze kolejno numerami
1 czarny
2 zolty
3siwy
4niebieski
najlepiej by bylo rozebrac przyciski w manetce zeby zobaczyc co gdzie dochodzi no ale probowalem i nie idzie tak szczegolowo rozebrac ,
podlaczam te kabelki do bc czyli (wedlug schematu )
manetka bc
1 6
2 3
3 2
4 4
no podlaczam blue i zolta kostke i mc i
wlaczam swiatla mam bc ale przyciski nie dzialaja niw gore ni w dol , reset nie wiem bo nie mam co zresetowac ...
kolejna sprawa to ze w v6 cabrio / chyba coupe komp jest za nawiewem a nie pod dywanikiem i ten komp ma 4 kostki a nie jak inne jedna wielk kosc listwe tak ze nie wiem gdzie pociagnac ten sygnal pinu .... moze ktos to robil ?
tak wiec od manetki wyhodza mi 4 kabelki napisze kolejno numerami
1 czarny
2 zolty
3siwy
4niebieski
najlepiej by bylo rozebrac przyciski w manetce zeby zobaczyc co gdzie dochodzi no ale probowalem i nie idzie tak szczegolowo rozebrac ,
podlaczam te kabelki do bc czyli (wedlug schematu )
manetka bc
1 6
2 3
3 2
4 4
no podlaczam blue i zolta kostke i mc i
wlaczam swiatla mam bc ale przyciski nie dzialaja niw gore ni w dol , reset nie wiem bo nie mam co zresetowac ...
kolejna sprawa to ze w v6 cabrio / chyba coupe komp jest za nawiewem a nie pod dywanikiem i ten komp ma 4 kostki a nie jak inne jedna wielk kosc listwe tak ze nie wiem gdzie pociagnac ten sygnal pinu .... moze ktos to robil ?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 18:58 przez bey, łącznie zmieniany 1 raz.
Sygnał spalania masz podprowadzony do listwy łączeniowej i przekaźników dodatkowych nad nogami kierowcy.
Oryginalna jasnobrązowa wtyczka przy manetce ma opis wyprowadzeń w postaci od 1 do 6.
Jeżeli ktoś odlutował kabelki lub wypiął piny z jasnobrązowej wtyczki bez zapisania na kartce ich oznaczeń to ma teraz problem.
Manetka żółty - "wspólny" - BC pin 3,
Manetka czarny - "reset" - BC pin 6;
Manetka szary - "góra" - BC pin 2;
Manetka niebieski - "dół" - BC pin 4.
Oryginalna jasnobrązowa wtyczka przy manetce ma opis wyprowadzeń w postaci od 1 do 6.
Jeżeli ktoś odlutował kabelki lub wypiął piny z jasnobrązowej wtyczki bez zapisania na kartce ich oznaczeń to ma teraz problem.
Manetka żółty - "wspólny" - BC pin 3,
Manetka czarny - "reset" - BC pin 6;
Manetka szary - "góra" - BC pin 2;
Manetka niebieski - "dół" - BC pin 4.
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
"Witam! Poszukaj w instalacji pod kierownicą, czy nie masz wyprowadzonego przewodu z sygnałem spalania. Szukaj żółtego przewodu, u mnie w ABT tan przewód był doprowadzony do czarnej kostki, jak zdejmiesz osłonę nad nogami kierowcy to znajdziesz bez problemu zaraz przy kolumnie kierowniczej. Z tego co wyczytałem na Audi Klub Polska to w 1Z sygnał ten nie był wyprowadzony pod deskę więc musisz szukać w samym sterowniku. Który to pin to nie pamiętam ale łatwo go znaleźć. Weź miernik i sprawdzaj wolne miejsca w kostce sterownika, szukany pin to ten, na który będzie Ci się pojawiać napięcie w zakresie 0-1V, czasami nawet więcej (u mnie dochodziło do 1,2-1,3V). Na wolnych obrotach będziesz miał ok.0,2-0,3V, po dodaniu gazu ta wartość będzie się zmieniać. Jak nie chcesz się bawić w takie szukanie to napisz do klubowicza BiLu z AKP (on to przerabiał u siebie chociaż niemcy pisali na stronkach, że w 1Z nie ma sygnału spalania to on udowodnił, że jest ) lub poczytaj na www.rezacze.pl lub www.audiklub.org Jak wygrzebiesz to napisz, który to pin bo robię dokumentację z instrukcją jak to podłączyć i przydadzą mi się informacje.czarekj pisze:Poszukaj na forum pliku autorstwa Sylwiastego z Team Audi Suwałki, tam będziesz miał wszystko co potrzeba.
EDIT: pamiętaj też o odpowiednim zakodowaniu BC bo inaczej będzie Ci herezje pokazywał. Sprawdzę w Etce jaką kartę powinieneś mieć u siebie i jak coś to Ci podeślę fotkę jaka powinna być i jak ją przerobić.
EDIT 2: tu masz ciekawą stronę o module BC
http://www.s2central.net/autocheck_05.html"
o to chodzi ?
sygnal poki co olalem bo jutro zaczyna sie robota 12 h dzienie wiec auto musialem zlozyc
a olalem bo po podlaczeniu manetki tak jak pisales przyciski nie dzialaja ani gora ani dol tak wiec nie wiem ? watpie by manetka byla zepsuta .. moze ta kostka w bc jest padnieta ? bc swieci na 1 opcji podswietlenie dziala ale nic po za tym ..
Witam! Sprawdzenie, czy manetka jest sprawna czy nie nie powinno zająć więcej niż 5 minut więc nie wiem w czym masz problem. Weź miernik np. najtańszy multimetr, nastaw na pomiar rezystancji, jeden przewód miernika podłącz do jednego z kabelków od manetki (najlepiej do żółtego) a drugi przewód miernika do jednego z pozostałych 3 przewodów. Następnie naciskaj po kolei przyciski w manetce. Jeśli trafisz na dobry przewód miernik powinien pokazać wartości zbliżone do 0. I tak samo robisz z pozostałymi przewodami.bey pisze:
a olalem bo po podlaczeniu manetki tak jak pisales przyciski nie dzialaja ani gora ani dol tak wiec nie wiem ? watpie by manetka byla zepsuta .. moze ta kostka w bc jest padnieta ? bc swieci na 1 opcji podswietlenie dziala ale nic po za tym ..
Co do BC to po podłączeniu licznika nawet bez podpiętej manetki powinieneś mieć jakieś wskazania na wyświetlaczu. Jeśli po włączeniu zapłonu masz tylko samo podświetlenie to masz padnięty moduł BC. Na P.W. pisałeś do mnie, że:
Jeśli dobrze zrozumiałem to przewody z manetki lutowałeś bezpośrednio do pinów w module BC - jeśli tak to gratuluję pomysłu. Teraz najlepiej będzie rozebrać cały moduł BC i sprawdzić, czy przez to lutowanie nie porobiłeś zimnych lutów z drugiej strony tzn. na połączeniu pinów z płytką drukowaną. Lutując jedną stronę mogłeś rozlutować drugą.bey pisze:witam cie serdeznie ...
... w bc nie mam kostki tylko wystaja piny wiec lutowalem do pinow kabelki ale i tak nic nie dzila ...
dzieki za odp
Co do sygnałów spalania to w 2.6 V6 ABC trzeba sygnału szukać bezpośrednio na sterowniku (przynajmniej w C4 tak jest). Jeśli dobrze pamiętam to chyba kostka czerwona, pin nr 8 (ewentualnie żółty przewód).
W manetce niestety nie ma mikroswitchy tylko sa blaszki metalowe, które niestety lubią sobie pękać. Jeśli nie czujesz pod palcem charakterystycznego "pyknięcia" przy naciskaniu manetki może być to problem w blaszkami. Da się ją rozebrać, natomiast jak naprawić nie wiem.
ps. podłączasz bc nie używając miernika??? ostro.... powodzenia.
ps. podłączasz bc nie używając miernika??? ostro.... powodzenia.
Wcale nie jest to takie trudne. Proponuję wziąć długą igłę, końcówkę miernika podczepić do tej igły np. za pomocą krokodylka i lecisz po pinach na pracującym siniku. Proponuję sprawdzać wszystkie piny, nawet te zajęte. Kolega ostatnio podłączał BC w C4 z silnikiem ABC i okazało się, że sygnał był wyprowadzony na innym pinie, niż to można było wyczytać ze schematów, miał też inny kolor a nie tak jak w większości "żółty". Ale jeśli się nie mylę to była to kostka czerwona więc od tej zacznij.
Napięcie na wolnych obrotach powinno być w granicach 0,2-0,3V, przy pełnym wciśnięciu gazu ponad 1V. Miernik nastaw na pomiar napięcia stałego "DC", zakres może być np. 2V lub 20V. Większego nie nastawiaj. Jeśli masz zakres np. 2000mV to też możesz nastawić, jest to zakres odpowiadający 2V, wskazania będą wtedy wynosiły odpowiednio 200-300mV do ponad 1000mV przy pełnym wciśnięciu gazu.
zrobilem jak mowiles ustawilem mV wziolem igle i sprawdzalem na wolnych obrotach
znalazlem zolty kabelek w pinie i w nim wychodzilo 170-200 a przy max gazie 1.4k i wiecej szukalem dalej i w kostce obok (niebiesko bialy kabelek ) mial te same parametry co tamten zolty .... podlaczylem pin 10 do zoltego i nic. ... podlazylem do niebiskobialego i tez nic .... inne piny sprawdzalem i mialy stale parametry ... tylko te 2 mialy takie ze rzy gazie rosly ale na BC nic nie wyswietlalo (bc sprawdzilem dobrze podlaczony pin 10
bc mialem ustawiony na 5 opcji i 1 bo nie wiem ktory to ze pokazuje aktualne spalanie ...
potem podlacyzle pin 10 do igly i sprawdzalem te 2 piny i tez nic ....
co teraz ?
znalazlem zolty kabelek w pinie i w nim wychodzilo 170-200 a przy max gazie 1.4k i wiecej szukalem dalej i w kostce obok (niebiesko bialy kabelek ) mial te same parametry co tamten zolty .... podlaczylem pin 10 do zoltego i nic. ... podlazylem do niebiskobialego i tez nic .... inne piny sprawdzalem i mialy stale parametry ... tylko te 2 mialy takie ze rzy gazie rosly ale na BC nic nie wyswietlalo (bc sprawdzilem dobrze podlaczony pin 10
bc mialem ustawiony na 5 opcji i 1 bo nie wiem ktory to ze pokazuje aktualne spalanie ...
potem podlacyzle pin 10 do igly i sprawdzalem te 2 piny i tez nic ....
co teraz ?