Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B3]Problem z wentylatorem i zegarem temperatury

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

[Audi B3]Problem z wentylatorem i zegarem temperatury

Post autor: itor » 25 wrz 2013, 18:08

Pomozcie rozkminic temat bo nie daje rady.

Na zegarach pokazuje mi 80 stopni po rozgrzaniu. Przy tych 80 stopniach zalacza mi sie wentylator. Zegary rozebrane - sciezki sprawne, wymieniony regulator napiecia.

Pytanie teraz o czujniki. Ten na zegary jest dwupinowy i ten w chlodnicy tez (jeden bieg, niebieski kolor).

Czy te czujniki maja jakis opor zeby je zmierzyc? Wydaje mi sie ze ten dajacy na zegary musi miec jakas skale porownawcza? Ten w chlodnicy chyba ma bimetal dajacy zwarcie?

Pomierzylem ten od zegarow i kiedy pracuje wiatrak na chlodnicy ma 360 ohmow (wskazuje wtedy 80 stopni) na jednym z pinow (miedzy pinami nie da sie zmierzyc). Natomiast jak wylacze zaplon i znow zmierze ten czujnik to ma 140 ohmow. Co tu jest grane?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 wrz 2013, 18:56

itor pisze:Przy tych 80 stopniach zalacza mi sie wentylator. Zegary rozebrane - sciezki sprawne, wymieniony regulator napiecia.
zegray zostaw w spokoju

usterka
- w samym czujniku
- kablach do czujnika
- zasniedziale piny przyczujniku, lub nie laczy tam tak jak powinno, mozliwe ze ktorys z pinow jest luzny
itor pisze:Wydaje mi sie ze ten dajacy na zegary musi miec jakas skale porownawcza?
wiele razy to juz bylo http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... ezystancja
itor pisze:Ten w chlodnicy chyba ma bimetal dajacy zwarcie?
tak

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 25 wrz 2013, 19:26

kable od czujnika sprawdzilem, styki tez nie sa zasniedziale

te linki co dales to sie odnosza do rezystencji czujnika dajacego sygnal do ECU a ja pisze o czujniku dajacym info na zegary

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 wrz 2013, 19:36

no ale jest tam tez link do szarego czujnika

napewno u ciebie jest on dwu pinowy? powinien byc tam kabel nieb-zolt
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2013, 19:41 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 25 wrz 2013, 19:40

Szara80tkaTdi pisze:no ale jest tam tez link do szarego czujnika

napewno u ciebie jest on dwu pinowy? powinien byc tam kabel zolto-nieb/nieb-zolt
tak dokladnie dwupinowy o tych kolorach

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 wrz 2013, 19:42

no jezeli kable, styki sa dobre i rezystancja sie niezgadza no to czujnik ci siadl

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 25 wrz 2013, 19:45

Szara80tkaTdi pisze:no jezeli kable, styki sa dobre i rezystancja sie niezgadza no to czujnik ci siadl
no wlasnie chcialem to jakos przed zakupem porownac...

dziwi mnie ze na wylaczonym silniku i odpietych kablach pokazuje 107 ohm

na na wlaczonym silniku i tez odpietych kablach pokazuje 360 ohm

poza tym pokazuje rezystencje pomiedzy tylko jednym pinem a masa auta (nie wiem moze tak akurat musi byc)

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 25 wrz 2013, 19:45

Szara80tkaTdi pisze:jeszcze wracajac do zegarow, te dwie nakreteczki sa dokrecone? tam przy wskazniku temp
tak dokrecilem solidnie

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 wrz 2013, 19:50

oczywiscie jak bys czasem miezyl rezystancje czujnika pod napieciem, to mozesz zepsuc miernik, ale to tak poza tematem

to musi byc jakis zbieg okoloicznosci ze tak ci pokazuje inaczej, bo co to ma do tego skoro, jest on elektrycznie wypiety z instalacji, a wyczuwa kiedy auto chodzi lub nie
itor pisze:pokazuje rezystencje pomiedzy tylko jednym pinem a masa auta
bo drugi pin to masa
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2013, 20:00 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 25 wrz 2013, 19:59

Szara80tkaTdi pisze:o tych nakretkach to juz chcialem usunac posta, bo byl zbyteczny ale dales odpiwedz wiec juz niemoge

tu piszes ze jest inna rezystancja, na wlaczonym aucie a inna na nie
oczywiscie jak bys czasem miezyl rezystancje czujnika pod napieciem, to mozesz zepsuc miernik, ale to tak poza tematem

to musi byc jakis zbieg okoloicznosci ze tak ci pokazuje inaczej, bo co to ma do tego skoro, jest on elektrycznie wypiety z instalacji, a wyczuwa kiedy auto chodzi lub nie
itor pisze:pokazuje rezystencje pomiedzy tylko jednym pinem a masa auta
bo drugi pin to masa
no wlasnie, musze wziac drugi miernik i sprawdzic, z drugiej strony gdyby jeden z pinow byl masa to musialby brac ja z obudowy czujnika? to po co ida do niego w takim razie dwa kabelki? czego tu nie rozumie do konca?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 wrz 2013, 20:02

itor pisze:gdyby jeden z pinow byl masa to musialby brac ja z obudowy czujnika? to po co ida do niego w takim razie dwa kabelki?
z tego co ja widzialem te obudowy sa z tworzywa sztucznego wiec obudowa nie moze byc masa

w ogole czujnik temp wody powinien byc trzy pinowy, choc moze ja jeszcze wszystkiego niewiem, bo jeden pin to masa, drugi idzie na wskaznik wychylowy a trzeci pin to na lampke ze silnik sie gotuje

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 wrz 2013, 20:06

itor, nie wiem jak u Ciebie w SD ale u mnie (kiedyś) np w JN, jeden kabelek szedł do wskaźnika a jeden do kontrolki

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 25 wrz 2013, 20:06

Szara80tkaTdi pisze:
itor pisze:gdyby jeden z pinow byl masa to musialby brac ja z obudowy czujnika? to po co ida do niego w takim razie dwa kabelki?
no ale z tego co ja widzialem te obudowy sa z tworzywa sztucznego wiec obudowa nie moze byc masa
z polaczenia gwintu czujnika i rurki w ktora sie wkreca chyba jest masa tak jak w tym czujniku od ECU w pieciocylindrowkach?

gdyby jeden z pinow byl masa to nie bylo by przejscia miedzy pinami w czujniku (u mnie nie ma) a to oznaczaloby ze jednak mase bierze z obudowy?

[ Dodano: 2013-09-25, 20:07 ]
PieterB pisze:itor, nie wiem jak u Ciebie w SD ale u mnie (kiedyś) np w JN, jeden kabelek szedł do wskaźnika a jeden do kontrolki
kurcze nie pomyslalem o tym u mnie pewnie faktycznie tez tak jest, teraz tylko kwestia czy po miedzy pinami tego czujnika powinna byc rezystencja bo po miedzy jednym a masa jest a pomiedzy drugim a masa jest 1

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 wrz 2013, 20:10

itor pisze:[ Dodano: 2013-09-25, 20:07 ]
PieterB napisał/a:
itor, nie wiem jak u Ciebie w SD ale u mnie (kiedyś) np w JN, jeden kabelek szedł do wskaźnika a jeden do kontrolki


kurcze nie pomyslalem o tym u mnie pewnie faktycznie tez tak jest, teraz tylko kwestia czy po miedzy pinami tego czujnika powinna byc rezystencja bo po miedzy jednym a masa jest a pomiedzy drugim a masa jest 1
hmm, no tego nie pamiętam

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 wrz 2013, 20:19

no to PieterB, nakierowal troche, szzerze piszac nie spodziewalem sie takiego rozwiazania

jezeli jest takie rozwiazanie to niema mozliwosci miedzy pinami rezystancji gdyz jeden to przelacznik, co zalacza kontrolke w liczniku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl