[Audi B3]Problem z wentylatorem i zegarem temperatury
[Audi B3]Problem z wentylatorem i zegarem temperatury
Pomozcie rozkminic temat bo nie daje rady.
Na zegarach pokazuje mi 80 stopni po rozgrzaniu. Przy tych 80 stopniach zalacza mi sie wentylator. Zegary rozebrane - sciezki sprawne, wymieniony regulator napiecia.
Pytanie teraz o czujniki. Ten na zegary jest dwupinowy i ten w chlodnicy tez (jeden bieg, niebieski kolor).
Czy te czujniki maja jakis opor zeby je zmierzyc? Wydaje mi sie ze ten dajacy na zegary musi miec jakas skale porownawcza? Ten w chlodnicy chyba ma bimetal dajacy zwarcie?
Pomierzylem ten od zegarow i kiedy pracuje wiatrak na chlodnicy ma 360 ohmow (wskazuje wtedy 80 stopni) na jednym z pinow (miedzy pinami nie da sie zmierzyc). Natomiast jak wylacze zaplon i znow zmierze ten czujnik to ma 140 ohmow. Co tu jest grane?
Na zegarach pokazuje mi 80 stopni po rozgrzaniu. Przy tych 80 stopniach zalacza mi sie wentylator. Zegary rozebrane - sciezki sprawne, wymieniony regulator napiecia.
Pytanie teraz o czujniki. Ten na zegary jest dwupinowy i ten w chlodnicy tez (jeden bieg, niebieski kolor).
Czy te czujniki maja jakis opor zeby je zmierzyc? Wydaje mi sie ze ten dajacy na zegary musi miec jakas skale porownawcza? Ten w chlodnicy chyba ma bimetal dajacy zwarcie?
Pomierzylem ten od zegarow i kiedy pracuje wiatrak na chlodnicy ma 360 ohmow (wskazuje wtedy 80 stopni) na jednym z pinow (miedzy pinami nie da sie zmierzyc). Natomiast jak wylacze zaplon i znow zmierze ten czujnik to ma 140 ohmow. Co tu jest grane?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
zegray zostaw w spokojuitor pisze:Przy tych 80 stopniach zalacza mi sie wentylator. Zegary rozebrane - sciezki sprawne, wymieniony regulator napiecia.
usterka
- w samym czujniku
- kablach do czujnika
- zasniedziale piny przyczujniku, lub nie laczy tam tak jak powinno, mozliwe ze ktorys z pinow jest luzny
wiele razy to juz bylo http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... ezystancjaitor pisze:Wydaje mi sie ze ten dajacy na zegary musi miec jakas skale porownawcza?
takitor pisze:Ten w chlodnicy chyba ma bimetal dajacy zwarcie?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no ale jest tam tez link do szarego czujnika
napewno u ciebie jest on dwu pinowy? powinien byc tam kabel nieb-zolt
napewno u ciebie jest on dwu pinowy? powinien byc tam kabel nieb-zolt
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2013, 19:41 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no wlasnie chcialem to jakos przed zakupem porownac...Szara80tkaTdi pisze:no jezeli kable, styki sa dobre i rezystancja sie niezgadza no to czujnik ci siadl
dziwi mnie ze na wylaczonym silniku i odpietych kablach pokazuje 107 ohm
na na wlaczonym silniku i tez odpietych kablach pokazuje 360 ohm
poza tym pokazuje rezystencje pomiedzy tylko jednym pinem a masa auta (nie wiem moze tak akurat musi byc)
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
oczywiscie jak bys czasem miezyl rezystancje czujnika pod napieciem, to mozesz zepsuc miernik, ale to tak poza tematem
to musi byc jakis zbieg okoloicznosci ze tak ci pokazuje inaczej, bo co to ma do tego skoro, jest on elektrycznie wypiety z instalacji, a wyczuwa kiedy auto chodzi lub nie
to musi byc jakis zbieg okoloicznosci ze tak ci pokazuje inaczej, bo co to ma do tego skoro, jest on elektrycznie wypiety z instalacji, a wyczuwa kiedy auto chodzi lub nie
bo drugi pin to masaitor pisze:pokazuje rezystencje pomiedzy tylko jednym pinem a masa auta
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2013, 20:00 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
no wlasnie, musze wziac drugi miernik i sprawdzic, z drugiej strony gdyby jeden z pinow byl masa to musialby brac ja z obudowy czujnika? to po co ida do niego w takim razie dwa kabelki? czego tu nie rozumie do konca?Szara80tkaTdi pisze:o tych nakretkach to juz chcialem usunac posta, bo byl zbyteczny ale dales odpiwedz wiec juz niemoge
tu piszes ze jest inna rezystancja, na wlaczonym aucie a inna na nie
oczywiscie jak bys czasem miezyl rezystancje czujnika pod napieciem, to mozesz zepsuc miernik, ale to tak poza tematem
to musi byc jakis zbieg okoloicznosci ze tak ci pokazuje inaczej, bo co to ma do tego skoro, jest on elektrycznie wypiety z instalacji, a wyczuwa kiedy auto chodzi lub nie
bo drugi pin to masaitor pisze:pokazuje rezystencje pomiedzy tylko jednym pinem a masa auta
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
z tego co ja widzialem te obudowy sa z tworzywa sztucznego wiec obudowa nie moze byc masaitor pisze:gdyby jeden z pinow byl masa to musialby brac ja z obudowy czujnika? to po co ida do niego w takim razie dwa kabelki?
w ogole czujnik temp wody powinien byc trzy pinowy, choc moze ja jeszcze wszystkiego niewiem, bo jeden pin to masa, drugi idzie na wskaznik wychylowy a trzeci pin to na lampke ze silnik sie gotuje
z polaczenia gwintu czujnika i rurki w ktora sie wkreca chyba jest masa tak jak w tym czujniku od ECU w pieciocylindrowkach?Szara80tkaTdi pisze:no ale z tego co ja widzialem te obudowy sa z tworzywa sztucznego wiec obudowa nie moze byc masaitor pisze:gdyby jeden z pinow byl masa to musialby brac ja z obudowy czujnika? to po co ida do niego w takim razie dwa kabelki?
gdyby jeden z pinow byl masa to nie bylo by przejscia miedzy pinami w czujniku (u mnie nie ma) a to oznaczaloby ze jednak mase bierze z obudowy?
[ Dodano: 2013-09-25, 20:07 ]
kurcze nie pomyslalem o tym u mnie pewnie faktycznie tez tak jest, teraz tylko kwestia czy po miedzy pinami tego czujnika powinna byc rezystencja bo po miedzy jednym a masa jest a pomiedzy drugim a masa jest 1PieterB pisze:itor, nie wiem jak u Ciebie w SD ale u mnie (kiedyś) np w JN, jeden kabelek szedł do wskaźnika a jeden do kontrolki
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hmm, no tego nie pamiętamitor pisze:[ Dodano: 2013-09-25, 20:07 ]
PieterB napisał/a:
itor, nie wiem jak u Ciebie w SD ale u mnie (kiedyś) np w JN, jeden kabelek szedł do wskaźnika a jeden do kontrolki
kurcze nie pomyslalem o tym u mnie pewnie faktycznie tez tak jest, teraz tylko kwestia czy po miedzy pinami tego czujnika powinna byc rezystencja bo po miedzy jednym a masa jest a pomiedzy drugim a masa jest 1
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu