Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z 94] Problem ze wskźnikiem temperatury.

ODPOWIEDZ
kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

[B4 TDI 1Z 94] Problem ze wskźnikiem temperatury.

Post autor: kerpen_rp » 28 maja 2013, 09:07

Witam, padły mi zegary VDO z zegarem (podświetlenie) i zakupiłem też VDO oryginalne do TDI z obrotomierzem. Wszystko jest super cacy, ale nie działa/ poprawnie, zatrzymuje sie a 50 stopniach wskaźnik temperatury. Wskaźnik i czujnik są na 100% dobre. Bardzo proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2013, 09:17

kerpen_rp, jeśli jesteś pewien że termostat i czujnik są oki to wina pewnie leży w zimnych lutach w liczniku, poszukaj jest sporo tematów o tym

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 28 maja 2013, 09:26

Gdzie szukać tych lutów, może podasz jakiś namiar na te tematy?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2013, 09:35

b4-80-all-regulator-napiecia-w-liczniku-t3534.html
a tu masz fotkę gdzie najczęściej poprawa lutów pomaga

Obrazek

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 28 maja 2013, 10:21

Dzięki bardzo.

[ Dodano: 2013-05-28, 10:35 ]
Tak czytam ten wątek i spróbuje ten stabilizator jeszcze wymienić ze starych zegarów...

Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

Post autor: Gulon » 04 sie 2013, 01:55

napisz co w końcu pomogło

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 13 paź 2013, 16:10

U mnie był taki problem z zegarami, że nie działał mi wskaźnik temperatury oraz prędkościomierz. Na każdym liczniku jaki podpinałem było to samo. Wymieniłem czujnik w skrzyni od prędkościomierza oraz stabilizator i nadal nic... Licznik został oddany do elektryka w celu wyeliminowania zimnych lutów. Jednak i to nie pomogło. Dałem koledze żeby podłączył mój licznik u siebie i co? Wszystko działa jak należy ;/ Przynajmniej wiedziałem, że zegary mam prawne. Szukamy dalej. Zacząłem dziś kombinować i patrze w schemat i okazało się że przewody idą bezpośrednio do zegarów od czujników. Tak więc podłączyłem czujniki do zegarów osobnymi przewodami i wskaźniki ożyły ;D na żółtą i niebieską wtykę dałem dodatkowe przewody z masą oraz do czujnika prędkościomierza w skrzyni. Rozwiązaniem okazał się kabelek podłączony z masą z silnika do pinu masy w czujniku prędkości ;D i wszystko bangla jak dawniej ;D

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 16 paź 2013, 13:44

Panowie mam następujący problem podczas jazdy wskaźnik temperatury jak i paliwa wychylają się ponad swoje wartości czyli temp ponad 90 stopni a paliwa ponad pół baku a wiem że jest mniej paliwa i niższa temp. dopiero po przejechaniu 15-20 kilosów wskaźniki wracają do swojej prawidłowej pozycji, czy to może być związane z zimny lutami ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 paź 2013, 14:22

może być

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 paź 2013, 17:10

U mnie kompletnie nic nie chciało pomóc. Musiałem rozebrać licznik, i rozpaprać wskaźniki paliwa i temperatury. Przelutowanie rozwiązało problem, jedynie borykam się teraz ze wskazaniami temperatury, żeby dobrze wyskalować. termostat otwiera się, jak wskazówka schodzi z białego pola 90 stopni, także nie jest już źle. ogólnie zegary uważam za uzdrowione :mrgreen:


Edit:

Ręce opadają. Mimo przelutowania te wskaźniki żyją swoim życiem i nadal wskazują - co chcą <buu>

Jedyne rozwiązanie wymiana obydwu <ok>

Różnicy chyba nie ma między UN a VDO ?????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl