Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[wszystkie] przekaźnik świateł AC (autocheck) i nie tylko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 21 kwie 2009, 11:43

Można trochę zmienić sposób działania AC i pominąć przekaźnik na samej górze(ten ze stykami NO, NC). Podłączyć cewki przed bezpiecznikami.
Wówczas po przekręceniu kluczyka AC zgłosi brak świateł co nam przypomni o ich włączeniu, a kiedy mamy już włączone zasygnalizuje nam uszkodzenie przewodu, bezpiecznika czy samej żarówki.

Oczywiście do zastosowania tylko w przypadku świateł mijania, do STOPu sie nie nadaje.

Awatar użytkownika
dareksting
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:46
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: dareksting » 22 cze 2009, 20:33

a jakiego koloru są przewody od czujnika poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym??

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 22 cze 2009, 21:05

dareksting pisze:jakiego koloru są przewody od czujnika poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym?
Jeden z nich to brązowy a drugi błękitno-żółty.

Awatar użytkownika
dareksting
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:46
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: dareksting » 22 cze 2009, 21:16

Mobilek pisze:
dareksting pisze:jakiego koloru są przewody od czujnika poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym?
Jeden z nich to brązowy a drugi błękitno-żółty.
a jakbym zmasowal te przewody ktore są bezposrednio podpinane pod zbiorniczkiem to komputer przestał by mi pokazywac blad o braku plynu chłod.??
PS. strasznie wkur.wia mnie to piszczenie ktore pojawia sie wraz z komunikatem o błędzie:> zwłaszcza że wiem żę wszystko jest w porządku;)
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 21:24 przez dareksting, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 22 cze 2009, 21:23

dareksting pisze:a jakbym zmasowal te przewody ktore są bezposrednio podpinane pod zbiorniczkiem to komputer przestał by mi pokazywac blad o braku plynu chłod.??
Niestety nie, dla tego pokazuje że są zmasowane, opcje są dwie jedna to taka że masz uwalony czujnik w zbiorniczku, a druga to czujnik płynu chłodzącego w silniku.

Awatar użytkownika
dareksting
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:46
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: dareksting » 22 cze 2009, 21:28

a nie da sie pozbyc tego komunikatu bez wymiany ktoregos czujnika poziomu płynu?? bo w przypadku bledu o przepalonej zarówce to kolega mi tu doradzil ze wystarczy 2 przewody zmasowac. a chce to wreszcie porobic to bym za jednym zamachem 2 bledy usunął na komputerze

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 22 cze 2009, 21:37

dareksting pisze:a nie da sie pozbyc tego komunikatu bez wymiany ktoregos czujnika poziomu płynu??
Da się tylko trzeba zlokalizować gdzie tkwi problem, jeżeli chodzi o czujnik zbiorniczka wystarczy wyciągnąć wtyczkę, a z czujnika temperatury wyciągnąć z kostki przewód koloru błękitno-białego. Oczywiście jest to partyzantka której nie praktykuję i nie pochwalam.

Awatar użytkownika
dareksting
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:46
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: dareksting » 22 cze 2009, 21:44

kostkę od zbiorniczka juz odpinałem i nic to nie dało, ale masz racje że temperatura to rzecz na tyle ważna że to musi być. Bo podpinalem juz nawet drugi zbiorniczek przechylony do góry nogami bo to jest za pływaku zrobione i bład był dalej. czyli chyba jedyna moja nadzieja w wymianie tego drugiego czujnika przy silniku (tylko u mnie jest taki dostep ciezki ze to juz grubsza sprawa)

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 22 cze 2009, 22:00

dareksting pisze:czyli chyba jedyna moja nadzieja w wymianie tego drugiego czujnika przy silniku
Nie musisz tak od razu wymieniać, na początek sprawdź jaka będzie reakcja jak zdejmiesz kostkę z przewodami z czujnika, jeżeli komunikaty znikną , to dopiero wtedy zajmiesz się wymianą czujnika. Jeżeli mimo zdjęcia kostki z czujnika historia będzie się powtarzać, to wskazywałoby na usterkę modułu AC/BC lub zwarcie przewodu doprowadzającego sygnał do modułu.

Awatar użytkownika
dareksting
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:46
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: dareksting » 22 cze 2009, 22:09

dzieki Mobilek za pomoc


wszystko wskazuje na to ze poszedl mi czujnik temp. plynu przy silniku bo jak wyjąłem kostkę od niego to błąd przestal sie pokazywac lecz wyjecie z kostki przewodu błekitno-bialego nic nie dalo i blad dalej jest. Moze inny przewod wyciagnac?? A moze ten blekotno-bialy trzeba zmasowac??
Ostatnio zmieniony 06 mar 2010, 15:10 przez dareksting, łącznie zmieniany 1 raz.

przeyom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2010, 23:27

Post autor: przeyom » 06 mar 2010, 13:55

Mam takie pytanie odnośnie podłączenia przekaźnika do tylnych świateł
według opisu trzeba podłączyć
złącze czarne
15- +12
31- masa
54- sygnał stop
58R1-prawe św. pozycyjne
58L1-lewe św. pozycyjne

złącze białe
54L-prawy stop
54R-lewy stop
58L-prawa pozycja
58R-lewa pozycja

Ja mam inny układ

złącze białe
piny 58L1 , 54R , 58R1 , 54L

złącze czarne
piny 31 , KB , 58R , 58L , 54 , 15 , KS

Brak pinu KG do którego podpinamy pin 18 z AC
Jak to podłączyć?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 06 mar 2010, 20:12

przeyom pisze:Brak pinu KG do którego podpinamy pin 18 z AC
Jak to podłączyć?
Pin 18 z AC podłącz do pinu KB przekaźnika tylnych świateł i będzie ok.

przeyom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2010, 23:27

Post autor: przeyom » 07 mar 2010, 13:46

no dobra no to z tym ok
ale jak mam wymieszane piny inaczej jak w opisie
te mam w złączu białym a nie czarnym:
58R1-prawe św. pozycyjne
58L1-lewe św. pozycyjne

a piny:
58L-prawa pozycja
58R-lewa pozycja
mam w złączu czarnym a nie białym

jest to jakaś różnica czy podłączać i się tym nie przejmować?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 07 mar 2010, 20:40

przeyom pisze:ale jak mam wymieszane piny inaczej jak w opisie
W opisie jest błąd, prawidłowo powinno być :
złącze czarne
15- +12
31- masa
54- sygnał stop
58R-prawe św. pozycyjne
58L-lewe św. pozycyjne
KS- do pinu 18 AC
KB- do pinu 25 AC

złącze białe
54L-lewy stop
54R-prawy stop
58L1-lewa pozycja
58R1-prawa pozycja

Karli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2007, 20:29

Post autor: Karli » 15 mar 2010, 15:51

Cześć,
właśnie znalazłem chwilkę i też zaczołem bawić się z podłaczeniem AC.
Przewód od kontroli poziomu płynu chłodzącego koloru błękitno-żóltego pod który pin w AC mam podpiąć?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl