[wszystkie] przekaźnik świateł AC (autocheck) i nie tylko
Można trochę zmienić sposób działania AC i pominąć przekaźnik na samej górze(ten ze stykami NO, NC). Podłączyć cewki przed bezpiecznikami.
Wówczas po przekręceniu kluczyka AC zgłosi brak świateł co nam przypomni o ich włączeniu, a kiedy mamy już włączone zasygnalizuje nam uszkodzenie przewodu, bezpiecznika czy samej żarówki.
Oczywiście do zastosowania tylko w przypadku świateł mijania, do STOPu sie nie nadaje.
Wówczas po przekręceniu kluczyka AC zgłosi brak świateł co nam przypomni o ich włączeniu, a kiedy mamy już włączone zasygnalizuje nam uszkodzenie przewodu, bezpiecznika czy samej żarówki.
Oczywiście do zastosowania tylko w przypadku świateł mijania, do STOPu sie nie nadaje.
- dareksting
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:46
- Lokalizacja: Wieluń
- dareksting
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:46
- Lokalizacja: Wieluń
a jakbym zmasowal te przewody ktore są bezposrednio podpinane pod zbiorniczkiem to komputer przestał by mi pokazywac blad o braku plynu chłod.??Mobilek pisze:Jeden z nich to brązowy a drugi błękitno-żółty.dareksting pisze:jakiego koloru są przewody od czujnika poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym?
PS. strasznie wkur.wia mnie to piszczenie ktore pojawia sie wraz z komunikatem o błędzie:> zwłaszcza że wiem żę wszystko jest w porządku;)
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 21:24 przez dareksting, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety nie, dla tego pokazuje że są zmasowane, opcje są dwie jedna to taka że masz uwalony czujnik w zbiorniczku, a druga to czujnik płynu chłodzącego w silniku.dareksting pisze:a jakbym zmasowal te przewody ktore są bezposrednio podpinane pod zbiorniczkiem to komputer przestał by mi pokazywac blad o braku plynu chłod.??
- dareksting
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:46
- Lokalizacja: Wieluń
Da się tylko trzeba zlokalizować gdzie tkwi problem, jeżeli chodzi o czujnik zbiorniczka wystarczy wyciągnąć wtyczkę, a z czujnika temperatury wyciągnąć z kostki przewód koloru błękitno-białego. Oczywiście jest to partyzantka której nie praktykuję i nie pochwalam.dareksting pisze:a nie da sie pozbyc tego komunikatu bez wymiany ktoregos czujnika poziomu płynu??
- dareksting
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:46
- Lokalizacja: Wieluń
kostkę od zbiorniczka juz odpinałem i nic to nie dało, ale masz racje że temperatura to rzecz na tyle ważna że to musi być. Bo podpinalem juz nawet drugi zbiorniczek przechylony do góry nogami bo to jest za pływaku zrobione i bład był dalej. czyli chyba jedyna moja nadzieja w wymianie tego drugiego czujnika przy silniku (tylko u mnie jest taki dostep ciezki ze to juz grubsza sprawa)
Nie musisz tak od razu wymieniać, na początek sprawdź jaka będzie reakcja jak zdejmiesz kostkę z przewodami z czujnika, jeżeli komunikaty znikną , to dopiero wtedy zajmiesz się wymianą czujnika. Jeżeli mimo zdjęcia kostki z czujnika historia będzie się powtarzać, to wskazywałoby na usterkę modułu AC/BC lub zwarcie przewodu doprowadzającego sygnał do modułu.dareksting pisze:czyli chyba jedyna moja nadzieja w wymianie tego drugiego czujnika przy silniku
- dareksting
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:46
- Lokalizacja: Wieluń
dzieki Mobilek za pomoc
wszystko wskazuje na to ze poszedl mi czujnik temp. plynu przy silniku bo jak wyjąłem kostkę od niego to błąd przestal sie pokazywac lecz wyjecie z kostki przewodu błekitno-bialego nic nie dalo i blad dalej jest. Moze inny przewod wyciagnac?? A moze ten blekotno-bialy trzeba zmasowac??
wszystko wskazuje na to ze poszedl mi czujnik temp. plynu przy silniku bo jak wyjąłem kostkę od niego to błąd przestal sie pokazywac lecz wyjecie z kostki przewodu błekitno-bialego nic nie dalo i blad dalej jest. Moze inny przewod wyciagnac?? A moze ten blekotno-bialy trzeba zmasowac??
Ostatnio zmieniony 06 mar 2010, 15:10 przez dareksting, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam takie pytanie odnośnie podłączenia przekaźnika do tylnych świateł
według opisu trzeba podłączyć
złącze czarne
15- +12
31- masa
54- sygnał stop
58R1-prawe św. pozycyjne
58L1-lewe św. pozycyjne
złącze białe
54L-prawy stop
54R-lewy stop
58L-prawa pozycja
58R-lewa pozycja
Ja mam inny układ
złącze białe
piny 58L1 , 54R , 58R1 , 54L
złącze czarne
piny 31 , KB , 58R , 58L , 54 , 15 , KS
Brak pinu KG do którego podpinamy pin 18 z AC
Jak to podłączyć?
według opisu trzeba podłączyć
złącze czarne
15- +12
31- masa
54- sygnał stop
58R1-prawe św. pozycyjne
58L1-lewe św. pozycyjne
złącze białe
54L-prawy stop
54R-lewy stop
58L-prawa pozycja
58R-lewa pozycja
Ja mam inny układ
złącze białe
piny 58L1 , 54R , 58R1 , 54L
złącze czarne
piny 31 , KB , 58R , 58L , 54 , 15 , KS
Brak pinu KG do którego podpinamy pin 18 z AC
Jak to podłączyć?
W opisie jest błąd, prawidłowo powinno być :przeyom pisze:ale jak mam wymieszane piny inaczej jak w opisie
złącze czarne
15- +12
31- masa
54- sygnał stop
58R-prawe św. pozycyjne
58L-lewe św. pozycyjne
KS- do pinu 18 AC
KB- do pinu 25 AC
złącze białe
54L-lewy stop
54R-prawy stop
58L1-lewa pozycja
58R1-prawa pozycja