Jak wiadomo zeby AC pokazywal "blad przepalonej zarowki" musi byc dodatkowo zamontowany przekaznik, co wykryje brak przeplywu pradu. Opisany przezemnie sposob jest moze troche ulepszony od seryjnego. Jak kto woli. Fabrycznie bylo tak, po przekreceniu kluczyka pojawial sie napis Bremslicht/Brakeligts/symbol zarowki w nawiasach (zaleznie od polozenia przelacznika w AC). Po nacisnieciu hamulca napis znikal i pokazywal sie OK. Seryjny uklad mial tez jedna wade nie byl wstanie wykryc dwoch spalonych zarowek jednoczesnie w jednym ukladzie. Mieli oni co prawda dobre uzasadnienie, podobno zadko tak sie zdazalo albo wcale


Zasada dzialania: zeby AC nie pokazywal bledu zarowek musi byc zwarty 18 pin do masy dla zarowek przednich lub 25 pin dla tylnich. Na rysunku jest opisana sytuacja gdy nie sa wlaczone swiatla. Gdy wlaczymy swiatla, zalaczy sie przekaznik, zewrze pierwszy styk (a rozewrze drugi) i ewentualnie jesli zarowki sa sprawne polaczy go z masa. Jesli przez zarowki bedzie plynal prad to tez poplynie przez cewki nawiniete na kontaktronach, ktore wytworza pole magnetyczne wokol kontaktronu i zalacza go do masy. Ilosc zwojow trzeba indywidualnie dostosowac, przednie zarowki maja duzy pobor pradu kilka zwojow starczy , (warto tez sprobowac z roznymi wielkosciami kontaktronow), gorzej z tylnymi swiatlami, ja u siebie musialem dac trzy warstwy, na kazdy kontaktron, wazne aby kontaktrony niebyly blisko siebie aby jeden na drugi nie oddzialywal magnetycznie. Nie wolno tez za batdzo skracac nozek przy kontaktronach gdyz traca na czulosci pola magnetycznego.
Powodzenia

[ Dodano: 2008-09-30, 16:48 ]
a oto rysunek

[ Dodano: 2008-09-30, 16:50 ]
Z Autocheckiem jezdze juz ponad rok. Jest to model z 87 roku z modelu B3, w jego oznaczeniu jest litera G, czyli prawdopodobnie ma mozliwosc wyswietlania czestotliwosci radiowej. Moze uda mi sie to kiedys uruchomic. Bardzo sie rozni od AC z B4, moj ma bardzo piskliwy dzwiek, niemam tez ostrzezenia o predkosci, ma tez inne opoznienie o bledach, np blad oleju pokaze po sek, a w B4 pokaze po prawie 4, animacje sa minimalnie inne. Obecnie jezdze na ustawieniu dla benzyniaka gdyz przy polowie zbiornika pokazywalo mi brak paliwa, przy skretach w lewo. Nie moge jak narazie znalezc sygnalu i gdzie go podlaczyc od zbiornika wyrownawczego, nie chce mi pokazac ze np brakuje mi plyn chlodniczy, rowniez nie chce mi pokazac blad ladowania na AC, wiele osob pisalo ze im pokazuje, no chyba ze maja fabrycznie zamontowany, przekldalem AC z B4 do siebie i nic. Jak na razie nikt tego chyba nie rozwiazal