Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku

ODPOWIEDZ
adam_72

Post autor: adam_72 » 21 lip 2011, 15:23

U mnie 5 lat temu wskaźnik temp. cieczy pokazywał max. 50 C. Wymieniłem 3-pin czujnik temperatury (ten niebieski) i działa do tej pory OK ;)

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 29 sie 2011, 16:07

ostatnimi czasy nie wiedziałem co się dzieje u mnie z samochodem, temperatura wiecznie stała w granicach 80stopni C a czasami nawet mniej, dodatkowo zaczął szaleć wskaźnik paliwa, pokazywał jak chciał a często zgrywał się ze wskaźnikiem temperatury, on w dół to i paliwo w dół. poczytałem pogmerałem i było w miarę ok, ale ponownie zaczęły się problemy, zakupiłem nowy regulator napięcia (zamiennik) i podłączyłem, zdziwieniem moim było że poprawy żadnej, zabrałem się więc za kombinowanie. Nóżki starego regulatora zostały odpowiednio podgięte, tak aby nie latały w swoich gniazdach. Poprawa był, przynajmniej nie szalał wskaźnik paliwa, wiadomo jak mało ropy w zbiorniku to na przechyłach auta wskazówka troszkę latała, ale to delikatnie, czyli norma. Nieszczęsna temperatura jak stała tak i stała dalej, ciężko było się przebić ponad 80stopni. Dobrze że chociaż wentylatory się włączały co było dla mnie sygnałem osiągnięcia odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej. Zacząłem szukać dalej i postanowiłem przeczyścić wszystkie styki od czujników temperatury cieczy chłodzącej, jest ich chyba trzy z tego co widziałem, po czyszczeniu wskazówka poszła ponad kreskę oznaczającą 80stopni i powędrowała nawet dalej, zatrzymała się na wskazaniach ok 88-89stopni a wentylatory włączają się przy temperaturze ok 90-92 stopnie i wskazówka opada ponownie do temperatury ok 88-89stopni. - chyba jest ok, czy może ja się mylę?
Reasumując, najpierw posprawdzajmy styki czujniki itp. a później kupujmy nowy regulator napięcia.

adam_72

Post autor: adam_72 » 29 sie 2011, 16:24

Właśnie naprawiłem z waszą pomocą szalejące wskaźniki paliwa i temp.cieczy chłodzącej :-> wyjąłem ten trójnożny układ TCA 700Y i przeczyściłem mu nóżki. Przeczyściłem też wspomniane podkładki pod 2 śrubami i... wskaźniki działają idealnie :) dzięki :mrgreen:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 sie 2011, 16:57

adam_72 pisze:wyjąłem ten trójnożny układ
Jakby ktoś potrzebował tej części, to mam jeszcze kilka ori sztuk... odbiór osobisty (lubelskie). Montaż gratis. Koszt... kilka <piwo>
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 sie 2011, 17:07

Dziś rano zrobiłem tak samo jak adam_72 i na razie jest <ok>
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 25 lis 2011, 20:33

PieterB, mowisz o tym czujniku na kroccu od wody co wychodzi z glowicy? Kupiles ori? Ile za niego dales?
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lis 2011, 15:10

monkahead pisze:PieterB, mowisz o tym czujniku na kroccu od wody co wychodzi z glowicy?
to też wymieniałem nie pamiętam jakiej firmy ale w moim przypadku to nic nie dało, zapłaciłem ok 70zł.
Wymieniłem także stabilizator napięcia fotka poniżej czarne zaznaczenie i to też niewiele dało pomogło dopiero polutowanie gdzie zaznaczyłem na zielono dało pozytywny efekt.
Obrazek
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 gru 2011, 12:49

PiterB a co tam polutowales? Ja ogladalem cala plyte PCB od licznika i jest OK, wymienilem stabilizator napiecia, w weekend podpialem nowy szary 3 PINowy czujnik temp a wskazowka dalej pokazuje 50C, sprawdzalem VAGiem i temp jest OK, okolo 87-90C. Zlutowales na stale te srubki do otworow w plytce PCB? Dobija mnie juz powoli ten wskaznik temperatury ale jednak chcialbym rozgryzc temat :)
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 12 gru 2011, 12:55

monkahead pisze:wskazowka dalej pokazuje 50C
Nawet na zimnym pokazuje 50, czy po rozgrzaniu dochodzi do 50?
Jeżeli po rozgrzaniu... to możesz wskaźnik w prosty sposób skalibrować.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 gru 2011, 14:06

andi77, plyn ma 90C a wskaznik pokazuje 50C jak jade, chyba ze stoje w korku wtedy po 10 minutach oba wskazania sie pokrywaja.

Podasz ten prosty sposob na kalibracje wskaznika?
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 gru 2011, 16:30

monkahead pisze:Ja ogladalem cala plyte PCB od licznika i jest OK,
to trzeba oglądać pod dobrą lupą i sprawdzać po kolei każdy lut.
monkahead pisze:Zlutowales na stale te srubki do otworow w plytce PCB?
nie po prostu nalutowałem cyny od wewnętrznej strony bo pod lupką było widać mikro pęknięcia a od tej co idą śrubki przeczyściłem spirytem i narazie jest git.
Co do regulacji to tam z tyłu jest śrubka którą można podregulować niestety nie mam fotki aby Ci pokazać dokładnie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 gru 2011, 18:43

PieterB pisze:Co do regulacji to tam z tyłu jest śrubka którą można podregulować niestety nie mam fotki aby Ci pokazać dokładnie.
wiem o co chodzi znalazlem juz fotke na forum. Jutro zapinam VAGa i w trase A4 do pracy, wszystko wyjdzie przy pomiarach na zywym organizmie.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
obcy21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 18 sty 2010, 18:13
Lokalizacja: Legionowo/k Warszawy

Post autor: obcy21 » 28 gru 2011, 10:11

i już ręce opadają :(
pod koniec sierpnia wszystko było ok, ale na krótko. Już zaczynają się problemy...
wcześniej wymiana regulatora napięcia nic nie dała, więc zostawiłem stary - oryginalny, później przeczyściłem wszystkie czujniki jakie były możliwe i była poprawa, wskazania normalne 90stopniC i tak się trzymało, a od ok dwóch tygodni znowu wszystko szaleje, już nie wiem co wymienić, może czujnik temperatury który wskazuje na liczniki...
tylko też pytanie jakie to się ma do wskazań paliwa? czy uszkodzony czujnik temperatury może mieć na to wpływ??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2011, 11:02

obcy21 pisze:i już ręce opadają :(
pod koniec sierpnia wszystko było ok, ale na krótko. Już zaczynają się problemy...
wcześniej wymiana regulatora napięcia nic nie dała, więc zostawiłem stary - oryginalny, później przeczyściłem wszystkie czujniki jakie były możliwe i była poprawa, wskazania normalne 90stopniC i tak się trzymało, a od ok dwóch tygodni znowu wszystko szaleje, już nie wiem co wymienić, może czujnik temperatury który wskazuje na liczniki...
tylko też pytanie jakie to się ma do wskazań paliwa? czy uszkodzony czujnik temperatury może mieć na to wpływ??
sprawdź luty w miejscu gdzie podłącza się wskaźnik temperatury, przeczytaj mój post jak dobrze policzyłem to 7 jest tam fotka i zaznaczone na zielono te miejsca. Ja walczyłem z rok i dopiero pomogło poprawienie lutów +odtłuszczenie od strony śrubek.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 28 gru 2011, 19:17

U mnie wszystko jest tip-top odkad po sprawdzeniu temp. na silniku podczas jazdy VAGiem wyszlo ze padl termostat. Wymienilem juz na Verneta i dziala, wskazowka na 87C <ok>
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga