[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku
ostatnimi czasy nie wiedziałem co się dzieje u mnie z samochodem, temperatura wiecznie stała w granicach 80stopni C a czasami nawet mniej, dodatkowo zaczął szaleć wskaźnik paliwa, pokazywał jak chciał a często zgrywał się ze wskaźnikiem temperatury, on w dół to i paliwo w dół. poczytałem pogmerałem i było w miarę ok, ale ponownie zaczęły się problemy, zakupiłem nowy regulator napięcia (zamiennik) i podłączyłem, zdziwieniem moim było że poprawy żadnej, zabrałem się więc za kombinowanie. Nóżki starego regulatora zostały odpowiednio podgięte, tak aby nie latały w swoich gniazdach. Poprawa był, przynajmniej nie szalał wskaźnik paliwa, wiadomo jak mało ropy w zbiorniku to na przechyłach auta wskazówka troszkę latała, ale to delikatnie, czyli norma. Nieszczęsna temperatura jak stała tak i stała dalej, ciężko było się przebić ponad 80stopni. Dobrze że chociaż wentylatory się włączały co było dla mnie sygnałem osiągnięcia odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej. Zacząłem szukać dalej i postanowiłem przeczyścić wszystkie styki od czujników temperatury cieczy chłodzącej, jest ich chyba trzy z tego co widziałem, po czyszczeniu wskazówka poszła ponad kreskę oznaczającą 80stopni i powędrowała nawet dalej, zatrzymała się na wskazaniach ok 88-89stopni a wentylatory włączają się przy temperaturze ok 90-92 stopnie i wskazówka opada ponownie do temperatury ok 88-89stopni. - chyba jest ok, czy może ja się mylę?
Reasumując, najpierw posprawdzajmy styki czujniki itp. a później kupujmy nowy regulator napięcia.
Reasumując, najpierw posprawdzajmy styki czujniki itp. a później kupujmy nowy regulator napięcia.
Jakby ktoś potrzebował tej części, to mam jeszcze kilka ori sztuk... odbiór osobisty (lubelskie). Montaż gratis. Koszt... kilkaadam_72 pisze:wyjąłem ten trójnożny układ
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.
PieterB, mowisz o tym czujniku na kroccu od wody co wychodzi z glowicy? Kupiles ori? Ile za niego dales?
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to też wymieniałem nie pamiętam jakiej firmy ale w moim przypadku to nic nie dało, zapłaciłem ok 70zł.monkahead pisze:PieterB, mowisz o tym czujniku na kroccu od wody co wychodzi z glowicy?
Wymieniłem także stabilizator napięcia fotka poniżej czarne zaznaczenie i to też niewiele dało pomogło dopiero polutowanie gdzie zaznaczyłem na zielono dało pozytywny efekt.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
PiterB a co tam polutowales? Ja ogladalem cala plyte PCB od licznika i jest OK, wymienilem stabilizator napiecia, w weekend podpialem nowy szary 3 PINowy czujnik temp a wskazowka dalej pokazuje 50C, sprawdzalem VAGiem i temp jest OK, okolo 87-90C. Zlutowales na stale te srubki do otworow w plytce PCB? Dobija mnie juz powoli ten wskaznik temperatury ale jednak chcialbym rozgryzc temat
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm
Nawet na zimnym pokazuje 50, czy po rozgrzaniu dochodzi do 50?monkahead pisze:wskazowka dalej pokazuje 50C
Jeżeli po rozgrzaniu... to możesz wskaźnik w prosty sposób skalibrować.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.
andi77, plyn ma 90C a wskaznik pokazuje 50C jak jade, chyba ze stoje w korku wtedy po 10 minutach oba wskazania sie pokrywaja.
Podasz ten prosty sposob na kalibracje wskaznika?
Podasz ten prosty sposob na kalibracje wskaznika?
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to trzeba oglądać pod dobrą lupą i sprawdzać po kolei każdy lut.monkahead pisze:Ja ogladalem cala plyte PCB od licznika i jest OK,
nie po prostu nalutowałem cyny od wewnętrznej strony bo pod lupką było widać mikro pęknięcia a od tej co idą śrubki przeczyściłem spirytem i narazie jest git.monkahead pisze:Zlutowales na stale te srubki do otworow w plytce PCB?
Co do regulacji to tam z tyłu jest śrubka którą można podregulować niestety nie mam fotki aby Ci pokazać dokładnie.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
wiem o co chodzi znalazlem juz fotke na forum. Jutro zapinam VAGa i w trase A4 do pracy, wszystko wyjdzie przy pomiarach na zywym organizmie.PieterB pisze:Co do regulacji to tam z tyłu jest śrubka którą można podregulować niestety nie mam fotki aby Ci pokazać dokładnie.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm
i już ręce opadają
pod koniec sierpnia wszystko było ok, ale na krótko. Już zaczynają się problemy...
wcześniej wymiana regulatora napięcia nic nie dała, więc zostawiłem stary - oryginalny, później przeczyściłem wszystkie czujniki jakie były możliwe i była poprawa, wskazania normalne 90stopniC i tak się trzymało, a od ok dwóch tygodni znowu wszystko szaleje, już nie wiem co wymienić, może czujnik temperatury który wskazuje na liczniki...
tylko też pytanie jakie to się ma do wskazań paliwa? czy uszkodzony czujnik temperatury może mieć na to wpływ??
pod koniec sierpnia wszystko było ok, ale na krótko. Już zaczynają się problemy...
wcześniej wymiana regulatora napięcia nic nie dała, więc zostawiłem stary - oryginalny, później przeczyściłem wszystkie czujniki jakie były możliwe i była poprawa, wskazania normalne 90stopniC i tak się trzymało, a od ok dwóch tygodni znowu wszystko szaleje, już nie wiem co wymienić, może czujnik temperatury który wskazuje na liczniki...
tylko też pytanie jakie to się ma do wskazań paliwa? czy uszkodzony czujnik temperatury może mieć na to wpływ??
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
sprawdź luty w miejscu gdzie podłącza się wskaźnik temperatury, przeczytaj mój post jak dobrze policzyłem to 7 jest tam fotka i zaznaczone na zielono te miejsca. Ja walczyłem z rok i dopiero pomogło poprawienie lutów +odtłuszczenie od strony śrubek.obcy21 pisze:i już ręce opadają
pod koniec sierpnia wszystko było ok, ale na krótko. Już zaczynają się problemy...
wcześniej wymiana regulatora napięcia nic nie dała, więc zostawiłem stary - oryginalny, później przeczyściłem wszystkie czujniki jakie były możliwe i była poprawa, wskazania normalne 90stopniC i tak się trzymało, a od ok dwóch tygodni znowu wszystko szaleje, już nie wiem co wymienić, może czujnik temperatury który wskazuje na liczniki...
tylko też pytanie jakie to się ma do wskazań paliwa? czy uszkodzony czujnik temperatury może mieć na to wpływ??
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
U mnie wszystko jest tip-top odkad po sprawdzeniu temp. na silniku podczas jazdy VAGiem wyszlo ze padl termostat. Wymienilem juz na Verneta i dziala, wskazowka na 87C <ok>
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga