Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Stała temperatura płynu 70 stopni

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Stała temperatura płynu 70 stopni

Post autor: cezars » 15 mar 2018, 19:47

Cześć

Po wymianie czujnika temperatury płynu chłodniczego nowy czujnik taki:

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... acego.html

pokazuje na wskaźniku max 72 stopnie. Stary czujnik z kolei pokazywał cały czas 100 stopni. Termostat sprawny. Silnik 1.9 TDI 90KM 1Z.

Dziś założyłem nowy drugi czujnik taki:

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... Items.html

I niestety teraz stała pokazywana temperatura to 70 stopni maksymalnie.

Czy ktoś może mi poradzić gdzie może tkwić problem? Bo już z sił opadam, a przecież nie będę co chwilę nowych czujników kupował.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 mar 2018, 19:59

112 zł za EPS :?:

Vagiem sprawdzałeś też temperaturę płynu :?:

Jak wygląda sprawa z dolnym wężem chłodnicy , Stabilizator napięcia zegarów.

Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cezars » 15 mar 2018, 20:37

Krzysiek 84 pisze:112 zł za EPS :?:

Vagiem sprawdzałeś też temperaturę płynu :?:

Jak wygląda sprawa z dolnym wężem chłodnicy , Stabilizator napięcia zegarów.
Za EPS za zamówienie w Legnicy zapłaciłem 95zł w lokalnym sklepiku. Jutro chcę podłączyć VAGa i zobaczę co pokaże.

Odnośnie dolnego węża to jest nieco chłodniejszy od górnego ale nie zimny tylko delikatnie ciepły.

A odnośnie stabilizatora to, która to część? Domyślam się, że przy liczniku tak? Jest możliwość jego ewentualnego zakupu?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 mar 2018, 21:01

cezars pisze:A odnośnie stabilizatora to, która to część? Domyślam się, że przy liczniku tak? Jest możliwość jego ewentualnego zakupu?
Jak stabilizator napięcia zegarów szwankuje , to zawsze w parze paliwo i temperatura wskazują różne wartości.
Stabilizator znajduje się z tyłu licznika i ma oznaczenia TCA 700 Y

Zamienniki to L7810 , LM 7810.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 18 mar 2018, 20:36

Wskaźnik temp. ma regulację z tyłu. Ustaw go pod VAG'a i po kłopocie. Im dokładniej to zrobisz tym lepiej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 mar 2018, 23:14

Tego z tyłu się nie rusza, bo to rozwiązanie problemu czasowe i tak powiem naprawa skutku a nie przyczyny i rozkalibrowanie wskaźnika.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 mar 2018, 21:59

porównaj z wskazaniem do ecu ale i fajnie jak byś sprawdził jakimś niezależnym miernikiem.

Awatar użytkownika
cezars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 16 paź 2015, 08:09
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cezars » 20 mar 2018, 05:06

Dziś zabiorę się za sprawdzenie parametrów za pomocą VAG'a i ewentualnie nawet poprzez najzwyklejsze sprawdzenie temperatury węży termometrem na podczerwień.

Od siebie dodam tylko, że dziś po przejechaniu około 120 kilometrów z włączonym ogrzewaniem na 3/4 mocy temperatura na wskaźniku nieznacznie przekroczyła 60 stopni. Dopiero po wyłączeniu ogrzewania temperatura podniosła się na około 70 stopni. Zobaczę co pokażą dzisiejsze wyniki.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 20 mar 2018, 11:16

Jak wskazują prawdę to termostat do wymiany. W swojej przed zimą wymieniłem termostat i nagrzewnice i ciepło fakt że przy wentylatorze na 2 biegu jadąc spokojnie po ok 12 km mam z 75st ale ciepło czuć od 50 . Oczywiście butujac w tej samej odległości mam 90. Co do termostatu to poprzedni teoretycznie działał bo niby dolny wąż był zimny ale do 90 to latem dochodził. Co do nagrzewnicy to w benzynie mam nową i stąd wiem jak grzeje przy 50st a jak moja grzałka na 70 pozdrawiam

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 20 mar 2018, 14:27

Mi latem pod górki lub przy większym bucie to ponad 90 idzie. A dolny waz masz zimny?

[ Dodano: 2018-03-20, 14:27 ]
Przy obecnych temp to termostat żeby się otworzył to trochę trzeba
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 mar 2018, 16:17

W naszych tdi ,nawet przy sprawnym termostacie temp. 90 stopni zimą to rzadki widok .Taką wartosć można zobaczyć po dłuższej jezdzie w trasie ...po kilku czy kilkunastu km ,nie ma opcji zeby zobaczyć 90 stopni...takie rzeczy to w benzynkach ,albo w silniku TD ;-) .80 stopni to też dobrze rozgrzany silnik i nie ma się co produkować ze musi mieć 90
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 mar 2018, 23:56

Jadąc spokojnie tak jakby był włączony tempomat i trzymając te 2 000 obr , w mrozy , a ogrzewanie w aucie na max , to nawet po 15 km ciężko jest złapać 90 stopni , ale jak wyprzedzisz po drodze ze 2-3 auta , to temperatura zaraz trochę wyżej podskoczy.
Dobrze mieć założoną osłonę na silnik i pod nim , zawsze to trochę pomaga , oraz jak ktoś ma to atrapę montowaną za grillem , ewentualnie trochę kartonu za chłodnicę , bo pęd powietrza wychładza trochę silnik , ale to dla osób które pokonują 15-20 km.
Podgrzewacz płynu tez dobra sprawa , bo o wiele szybciej mamy ciepłe powietrze z nawiewu , to i silnik trochę szybciej łapie temperaturę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga