[80 B3 1.8] Świeci mi pomarańczowa kontrolka
[80 B3 1.8] Świeci mi pomarańczowa kontrolka
Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu świeci mi się pomarańczowa kontrolka (z takim silniczkiem w środku) pod odpaleniu samochodu nie włącza się tylko jak przygazuje ponad 2,5 tyś obrotów to dopiero się włącza...możecie wyjaśnić o co chodzi dodam że mam GAZ. Odpalam na benzynie a od 2tyś przełącza mi na GAZ (chyba II generacja). na gazie i benzynie to samo...dodam też że mam problem z odpaleniem samochodu...( wyminiałem jakiś czas pompe paliwa i chyba od tego momentu tak zaczeło się dziać) musze długo kręcić na zimnym jak i ciepłym silniku. no i temperature mam ok 95stopni,wiatrak się włącza ale chyba coś jest nie tak bo za dużo prawda?
Następnym problemem są falujące obroty na benzynie i gazie (powietrze raczej nigdzie nie ucieka) czasem są momenty że go przydławi i nie mogę jechać... po rozgrzaniu silnika strasznie kopci
Będę wdzięczny za wszelkie szczegółowe informacje.
Dodam to że jestem młody, i nie mam pieniędzy aby oddawać samochód do mechnika i płacić duże pieniądze...pragne tylko pomocy w której razem z ojcem mielibyśmy sprostać.
Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu świeci mi się pomarańczowa kontrolka (z takim silniczkiem w środku) pod odpaleniu samochodu nie włącza się tylko jak przygazuje ponad 2,5 tyś obrotów to dopiero się włącza...możecie wyjaśnić o co chodzi dodam że mam GAZ. Odpalam na benzynie a od 2tyś przełącza mi na GAZ (chyba II generacja). na gazie i benzynie to samo...dodam też że mam problem z odpaleniem samochodu...( wyminiałem jakiś czas pompe paliwa i chyba od tego momentu tak zaczeło się dziać) musze długo kręcić na zimnym jak i ciepłym silniku. no i temperature mam ok 95stopni,wiatrak się włącza ale chyba coś jest nie tak bo za dużo prawda?
Następnym problemem są falujące obroty na benzynie i gazie (powietrze raczej nigdzie nie ucieka) czasem są momenty że go przydławi i nie mogę jechać... po rozgrzaniu silnika strasznie kopci
Będę wdzięczny za wszelkie szczegółowe informacje.
Dodam to że jestem młody, i nie mam pieniędzy aby oddawać samochód do mechnika i płacić duże pieniądze...pragne tylko pomocy w której razem z ojcem mielibyśmy sprostać.
Pozdrawiam
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No i napisz dokładnie jaki to silnik (podaj kod silnika) bo 1,8 to było bodaj 4 typy, które dość znacznie różnią się między sobą układem zasilania w paliwo i sterowaniem.
Ta kontrolka nazywa się check engine i informuje o zarejestrowaniu przez układ sterujący silnikiem jakiegoś błędu. Przyczyn jej zapalenia się, jak już pisał Wojtek, może być wiele. Najczęściej jest to zły skład mieszanki (bardzo możliwe, że taki błąd występuje właśnie u Ciebie - kopcenie po rozgrzaniu). Najpierw odczytaj błędy i podaj na forum to będziemy dumać .
Moraj w Oplu to najczęściej brak emulacji wtryskiwacza i/lub zła emulacja sondy wywala błąd. ECU w Oplu nie sprawdza pompki (przynajmniej nic mi na ten temat się o uszy nie obiło).
Ta kontrolka nazywa się check engine i informuje o zarejestrowaniu przez układ sterujący silnikiem jakiegoś błędu. Przyczyn jej zapalenia się, jak już pisał Wojtek, może być wiele. Najczęściej jest to zły skład mieszanki (bardzo możliwe, że taki błąd występuje właśnie u Ciebie - kopcenie po rozgrzaniu). Najpierw odczytaj błędy i podaj na forum to będziemy dumać .
Moraj w Oplu to najczęściej brak emulacji wtryskiwacza i/lub zła emulacja sondy wywala błąd. ECU w Oplu nie sprawdza pompki (przynajmniej nic mi na ten temat się o uszy nie obiło).
Nie bo ja tak od początku nie miałem więc to nie jest ten sam przypadek co w oplach.MorajB4 pisze:z tą kontrolką co ci świeci to przypadkiem nie włacza sie jak przełacza sie na gaz ?? bo wiem ze w Oplu jest tak (2.0i) ze jak sie przełaczy na gaz to sie włacza ta pomarańczowa kontrolka z silniczkiem, informuje nas o tym ze pompka paliwa nie działa
Danek: Co do typu silnika to nie wiem jaki jest...moje Audi to składak nadwozie 96 rocznik dziwne bo to B3 ;]
Silnik 1.8 rocznik 91 ale nie wiem jaki konkretny model bo w dowodzie nie pisze...
ile kosztuje zczytanie tych błędów? chyba że sam jestem w stanie zczytać jeśli tak to prosze napisać jak ?;]
Jak sprawdzić czy sprawna sonda lambda i gdzie ona się znajduje?
czujniki temp silnika kupie nowy bo to niewielki koszt
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Blackx1, użyj proszę funkcji szukaj search.php o odczytywaniu kodów błędów było sporo na forum. Poza tym na stronie Centrum w dziale download jest książka o B3 Dietera Korpa. Zarejestruj się na stronie i uzyskasz dostęp do downloads. Sprawdź na bloku silnika czy jest numer silnika, jego pierwsze litery to kod silnika. Ostatecznie zrób fotki i wrzuć to polukamy. Lambda w zależności od typu silnika jest wkręcona albo w kolektor wydechowy albo w rurę przed katalizatorem. Sondę sprawdzić z niemal 100% pewnością można tylko za pomocą oscyloskopu. Każdy inny test jest tylko orientacyjny.
heh nie wiem co jest grane ale pomarańczowa kontrolka zgasła...z niewiadomych przyczyn niestety falowanie obrotów występuje nadal, oraz problemy z rozruchem też są nadal. Co do odpalania to mogą być problemy z kablami wysokiego napięcia? problem z rozruchem może też być związany z brakiem płynu chłodniczego w chłodnicy?
Przełożyłem czujnik temperatury silnika od kolegi z Audi niestety kłopoty są nadal takie jakie były..
Przełożyłem czujnik temperatury silnika od kolegi z Audi niestety kłopoty są nadal takie jakie były..
Witam,z tymi falującymi obrotami to różnie bywa.U mnie od jakiegoś czasu też falowały obroty i na chybił trafił wymyśliłem sobie że zmienię świece na nowe - NGK i zobaczę.O dziwo po zmianie falowanie i nie równa praca silnika oraz lekkie szarpnięcia w trakcie jazdy które doprowadzały mnie do flustracji zniknęły kompletnie.Sprawdź świece,pozdrawiam <cieszy>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nadal aktualne jest pytanie. Jaki to jest silnik? Po drugie pompka ktora wlozyles tez moze byc niesprawna, po trzecie w b3 nie widziałem jeszcze check engine. Moze sie myle, a zgasnac mogła z prostego powodu: spaliła sie:) najwazniejsze to zebys sprawdził numer silnika jest umieszczony na bloku pod łaczeniem z głowica, po stronie swiec zapłonowych. Jesli nie widzisz numerow to oczysc sobie to miejsce papierem sciernym i dopiero wtedy mozemy dalej myslec.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
początek numeru silnika to SD czyli to silnik 1.8 113KM. Pompa raczej na pewno sprawna.
Kontrolka na 100% się nie spaliła bo już kiedyś też mi zgasło i po tygodniu zaś się zaświeciło. co do świec to raczej odpada wyglądają dobrze (czyściłem beznyną) oprócz tego suszyłem kable wysokiego napięcia -efekty nadal takie same... w przyszłym tygodnuiu wybiore się na ustawienie zapłonu zobaczymy co będzie ;] Jeśli macie jakieś rady chcętnie posłucham. hmm jeszcze mam pytanie może problem z opaleniem jest przez niewymieniony
filtr paliwa? pompę wymieniłem filtr niestety nie może to być to?
Kontrolka na 100% się nie spaliła bo już kiedyś też mi zgasło i po tygodniu zaś się zaświeciło. co do świec to raczej odpada wyglądają dobrze (czyściłem beznyną) oprócz tego suszyłem kable wysokiego napięcia -efekty nadal takie same... w przyszłym tygodnuiu wybiore się na ustawienie zapłonu zobaczymy co będzie ;] Jeśli macie jakieś rady chcętnie posłucham. hmm jeszcze mam pytanie może problem z opaleniem jest przez niewymieniony
filtr paliwa? pompę wymieniłem filtr niestety nie może to być to?
włóż bezpiecznik w gniazdo w przekaźniku pompy paliwa (pod maską tam gdzie bezpieczniki) na 4 sekundy , kontrolka zacznie migać , zapamiętaj kod i napisz .
jeżeli to silnik SD produkowany 86- 88 to sondę masz w katalizatorze , ale ona nie ma wpływu na zapalanie ,bardziej na kopcenie , zacznij od czujnika temp. zmierz na nim opór przy 90 stopniach na silniku ( tym wkręconym od dołu )
jeżeli to silnik SD produkowany 86- 88 to sondę masz w katalizatorze , ale ona nie ma wpływu na zapalanie ,bardziej na kopcenie , zacznij od czujnika temp. zmierz na nim opór przy 90 stopniach na silniku ( tym wkręconym od dołu )
ta pomarańczowa kontrolka z tym silniczkiem zacznie mrugać? mam policzyć ile razy i będę wiedział w czym tkwi problem ?
jutro zabieram się do roboty ile ma mieć przy jakiej temperaturze OM ten dolny czujnik ?
jutro zabieram się do roboty ile ma mieć przy jakiej temperaturze OM ten dolny czujnik ?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2007, 16:50 przez Blackx1, łącznie zmieniany 1 raz.