Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] wymiana przełacz zesp.z B4 a swiatła awaryjne

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

[B3] wymiana przełacz zesp.z B4 a swiatła awaryjne

Post autor: irecki76 » 17 gru 2008, 21:57

Panowie jestem zmuszony wymienic pajaka przy kierownicy, dorwałem takiego z B4 bez swiatełek awaryjnych niestety i mam pytanie czy moze mi ktoś naswietlić jak podłaczyć awaryjne w deske tak jak to jest w B4 które przewody powinienem wypiac z kostki przy kierownicy i jak je podpiac w ten przełacznik na desce ?

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 17 gru 2008, 22:00

chyba co przy pająku był podłączony kabel musisz przeciągnąć tam gdzie chcesz


aby nie było wiem że do pająka nie dochodzą kable ale powinny być po deską

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: irecki76 » 18 gru 2008, 12:41

Gdybym wiedział które to przewody nie zadawałbym głupich pytan, kostki pasują bez problemu do dwóch przełaczników kwestia teraz które styki odpowiadają za awaryjne i jak to wszystko połaczyć do przełącnika w deske ?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 gru 2008, 13:20

A napisz najpierw który rok masz auta, bo nie sa zamienne wszystkie przełączniki.

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: irecki76 » 18 gru 2008, 13:58

Rocznik samochodu to 88 ale nie wiem czy to ma coś wpólnego z rocznikiem kostki mam takie prostokatne dwu kolorowe niewazne, wypiąłem stary przełacznik wpiąłem nowy ten z B4 i wszystko działa oprócz własnie awaryjnych (brak tej wajchy która była w starym pajaku ) ale mam taki przełacznik w deske od b4 i chciałem go zaaplikowac u siebie kwestia tylko które przewody

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 18 gru 2008, 14:17

jak to wszystko połaczyć do przełącnika w deske ?
Podłączenie jest dość proste jeżeli masz odrobinę wiedzy o prądzie powinieneś przerobić to bez problemu, ja przerabiałem wg tych schematów i jest ok.
Teraz oznaczenia schematu
M7 - prawy kierunek
M5 - lewy kierunek
J2 - przerywacz
E2 - przełącznik kierunków
E3 - przełązcnik awaryjnych
Kolory kabli:
ro/sw - różowo-biały
ro/bl - różowo-błękitny
sw/gn - czarno-zielony
sw/ws - czarno-biały
br - brązowy
sw/ws/gn - czarno-biało-zielony
Cała operacja polega na poprzekładaniu przewodów z kostki przełącznika pod kierownicą do podłączeniu ich do przełącznika w konsoli, po przeanalizowaniu schematów będzesz wiedział który gdzie podłączyć. Gdybym czegoś nie zrozumiał lub nie wiedział to napisz i rozwieję wątpliwości.

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: irecki76 » 22 gru 2008, 21:19

Dzieki Mobilek za schematy i konkretne wyjasnienie, dopiero dzisiaj ogarnąłem wszystko (brak czasu) ale wazne ze działa jak nalezy :-> dzieki raz jeszcze

nightwish
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 gru 2008, 23:08
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: nightwish » 05 sty 2009, 23:12

Panowie co to za kable są podpięte pod zacisk (3) przełącznika świateł awaryjnych wersji od B4 i czy zacisk 4/31 to masa. Bo mam taki problem że zgineły mi kierunki.Proszę o porade zgóry dziękuje.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 06 sty 2009, 11:44

nightwish pisze:co to za kable są podpięte pod zacisk (3)
Pod zacisk (3) przełącznika jest podpięty przewód błękitno-różowy (plus po zapłonie, dalej podłączony jest do przełącznika wycieraczek do styku 53a)
nightwish pisze:czy zacisk 4/31 to masa.
Zgadza się to jest przewód podłączony do masy, tylko że masa w tym przewodzie zasila tylko kontrolki podświetlania przycisku.

nightwish
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 gru 2008, 23:08
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: nightwish » 06 sty 2009, 23:06

Witam mam kolejne pytania w starym włączniku świateł awaryjnych był przewód niebiesko-zielony o oznaczeniu ''K". W nowym nie ma takiego oznaczenia, co mam uczynic z tym przewodem??? Następne moje pytanie to: zdublowałem przewody do włącznika awaryjnych i do włącznika kierunków o oznaczeniach "L" (czarno-biały) i "R" (czarno-zielony) czy to mogło spowodowac brak możliwości włączenia kierunków ( Włącznik awaryjnych działa )Zgóry dziękuje.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 07 sty 2009, 08:53

nightwish pisze:przewód niebiesko-zielony o oznaczeniu ''K". W nowym nie ma takiego oznaczenia, co mam uczynic z tym przewodem?
Ten przewód w starym przełączniku był podłączony do kontrolki awaryjnych w liczniku, nowy przełącznik posiada kontrolkę wewnątrz, więc przewód pozostaje wolny.
nightwish pisze:czy to mogło spowodowac brak możliwości włączenia kierunków
Jeżeli podłączyłeś przewód pomiędzy stykami 5/L a L i 6/R a R to żadnego znaczenia nie miało. Skoro masz awaryjne a nie masz kierunków to sprawdź połączenie pomiędzy stykiem 49a przerywacza i przełącznika kierunków. Dodam tylko że zaznaczone w kółeczkach A5 i A6 oznacza połączenie wszystkich trzech przewodów.

nightwish
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 gru 2008, 23:08
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: nightwish » 07 sty 2009, 18:33

Nie połączyłm zacisku 53a z zaciskiem włacznika 3 tylko zamiast niego wpiolem nieszczęśliwy przewód z zacisku "K" I to był błąd. Mam jeszcze jedno pytanie gdzie naj bliżej znajdę + przy włączonym zapłonie aby podłączy drugi z przewodów dochodzących do zacisku 3 włącznika awaryjnych. Z góry dziękuje

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 08 sty 2009, 20:38

nightwish pisze:drugi z przewodów dochodzących do zacisku 3 włącznika awaryjnych.
Wystarczy jak poprowadzisz zasilanie ze styku 53a przełącznika wycieraczek do przełącznika awaryjnych styk 3 i będzie ok. Wydaje mi się że tak jest najmniej roboty, wystarczy dolutować lub zacisnąć przewód do tej końcówki, puścić go ori wiązką do przełącznika i po kłopocie.

nightwish
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 gru 2008, 23:08
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: nightwish » 09 sty 2009, 00:08

Właśnie tak zrobiłem i jest OK dzięki serdeczne za twoje cenne rady naprawdę się przydały <piwo>

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 09 sty 2009, 10:48

Cieszę się że mogłem pomóc ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga