Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)

ODPOWIEDZ
Pan Misza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Małopolska

[B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)

Post autor: Pan Misza » 30 maja 2022, 11:23

Tak jak w temacie, który był zapewne wielokrotnie wałkowany, ale z moich poszukiwań nie mam jakichś jednoznacznych wniosków i chciałbym dopytać. Padł mi legendarny Big Ben, a jak już zdejmować licznik, to wstawiłbym taki z obrotomierzem.

1. Jak to jest: czy w ABT (bieda edition) z zegarkiem są wszystkie potrzebne piny i tym podobne, żeby podłączyć kompletne zegary VDO z obrotomierzem. Nie mam umiejętności ani możliwości, żeby babrać się z jakimś lutowaniem czy innymi przeróbkami. Interesuje mnie, czy da się to zrobić na zasadzie plug n play. :-)
2. Jakie w zasadzie trzeba znaleźć zegary do ABT, żeby głupot nie wskazywały i j/w dało się podłączyć? Słyszałem coś o tym, że musi być od 4-cylindrowego silnika i koniecznie benzyna, bo diesel wiadomo inaczej wyskalowany. Byłbym super wdzięczny, jakby ktoś znał ich kody OE.
3. Teraz pytanie trochę po bandzie, ale zastanawiam się czy da się jakoś prosto i bez uszkadzania niczego cofnąć licznik, żeby stan zgadzał mi się z aktualnym. Na aukcjach zazwyczaj są takie z dużo wyższym przebiegiem, a ja wolałbym jednak mieć zgodny.
4. Jakby się teoretycznie trafił taki z wiarygodnie wyższym przebiegiem, to czy w ogóle jest sens to legalizować? Można przyjąć, że te 20k w roku samochód zrobi.
5. Ostatnia rzecz taka ciekawostkowa... możliwe, że coś było kiedyś kombinowane z autem, jeżeli zegary świecą na pomarańczowo, a oświetlenie przycisków jest czerwone? Słyszałem taką anegdotę gdzieś na forum którymś, że w niektórych wersjach były pomarańczowe lub czerwone oświetlenia, ale jak jedne do drugich nie pasują, no to być może coś jest nie tego? Czy to po prostu projektanci auta popatrzyli na jedne i drugie i stwierdzili "dobra, bedzie, kto to zauważy"? XD

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8376
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)

Post autor: Jarewa » 30 maja 2022, 19:53

1- jeżeli kompletny licznik wymieniasz to nic nie trzeba robić prócz wymiany.
2-każde do R4/R5 praktycznie omijaj te z prędkościomierzem do 280km/h do 260km/h jest ok bo to do R5 który też bedzie działał prawidłowo
3- podejrzewam że z twoją wiedzą nie da się prędzej uszkodzisz niż cofniesz
4-tak 20tyś to nie przebieg i jest realny do zrobienia w rok.
5- oryginalne wszystkie podświetlenia audi 80 miało bursztynowe.

Pan Misza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Małopolska

Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)

Post autor: Pan Misza » 01 cze 2022, 01:01

Tak patrzę na alledrogo i zastanawia mnie, czemu na jednych są trzy kostki, a na innych tylko dwie. Ktoś wie z czego wynika ta różnica i jak to wpłynęłoby na montaż i działanie? Domyślam się, że może to mieć coś wspólnego z wyposażeniem i kontrolkami, ale to tylko moje zgadywanie.

Dodam, że moje bieda ABT jest z 1994, jeżeli to ma jakieś znaczenie.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8376
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)

Post autor: Jarewa » 01 cze 2022, 06:15

Te na dwie są z B3 a te na trzy z B4 to środkowe można przekładać nawet że swojego gdybyś kupił zegary z B3. Bo to środkowe musi być prawidłowe bo to dynamiczna kontrola ciśnienia oleju a B3 tego w zegarach nie miały...

Pan Misza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Małopolska

Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)

Post autor: Pan Misza » 08 cze 2022, 19:07

To teraz mam zagwozdkę po wymontowaniu starego licznika. Od czego ta żarówka jest?

Jestem pewien, że jest ona połączona z moim niegdysiejszym tematem o check engine, który tak niemrawo się tlił (a tak naprawdę to jest puste miejsce, nawet zaślepki nie ma, bo już ze starości pewnie te papierki poodpadały gdzieniegdzie).

Albo odpadła z licznika (pytanie dlaczego ona jedyna byłaby po kablu), albo nie mam pojęcia, od czego toto.

Dodam, że po przekręceniu kluczyka mruga, a po odpaleniu auta pali się ciągle. Jeśli to z licznika, to pozostaje chyba tylko CAT albo AIR BAG.

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)

Post autor: Pieterb » 08 cze 2022, 19:41

To raczej airbag kolego z tego co pamiętam.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Pan Misza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 07 wrz 2021, 11:09
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Małopolska

Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)

Post autor: Pan Misza » 08 cze 2022, 19:42

Też mi się coś tak wydaje, bo ta czerwona wiązka idzie gdzieś w stronę kierownicy. Nic, spróbuję pod VAG-a podłączyć i zobaczymy, czy wywali jakieś błędy poduszki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABT] Wymiana zegarów VDO (Big Ben na obrotomierz)

Post autor: Pieterb » 08 cze 2022, 19:44

Pan Misza pisze:
08 cze 2022, 19:42
Też mi się coś tak wydaje, bo ta czerwona wiązka idzie gdzieś w stronę kierownicy. Nic, spróbuję pod VAG-a podłączyć i zobaczymy, czy wywali jakieś błędy poduszki.
Pewnie taśma padła, co po tylu latach już się zdarza
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga