[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI
B4 1Z problemy z montarzem obrotomierza
Witam wszystkich, jestem tu nowy i jeśli taki temat już był to przepraszam za powtórzenie ale to co tutaj znalazłem nie pomogło w moim przypadku a mianowicie w B4 TDI mojego taty był Big Ben w miejscu obrotomierza, chcieliśmy to zmienić i kupiliśmy całe zegary z obrotomierzem od diesla (facet zarzekał się że jest to od TDI a jak się później zorientowałem były to zegary od TD) po podłączeniu obrotomierz na maksymalnych obrotach wskazywał 1000 obr/min jeździłem po różnych "specach" i nie mogli tego zrobić a jeszcze wtedy nie wiedziałem, że to od TD, po podłączeniu starych zegarów zaczęła się palić kontrolka od oleju (któryś spec zrobił chyba gdzieś zwarcie), po sprawdzeniu na komputerze wyszło, że winny jest czujnik, wymienione zostały dwa czujniki i kontrolka dalej świeci, tylko teraz po jakichś 10 minutach pracy silnika gaśnie. Tamte zegary odsprzedałem koledze do B4 TD i u niego śmigają więc postanowiłem kupić drugie zegary od TDI od anglika. Po podłączeniu tych zegarów obrotomierz w ogóle nie reaguje a u kolegi w TD na wolnych obrotach wskazuje 5000 obr/min więc jest dobry. Znalazłem temat gdzie po zaświeceniu kontrolki od oleju obrotomierz przestał wskazywać obroty (wskazówka opadła na 0) ale nie było tam konkretnych odpowiedzi które by mi pomogły. Moje pytania są następujące:
Jaka może być przyczyna świecenia kontrolki od oleju i czy ma to związek z obrotomierzem? (Ciśnienie oleju jest prawidłowe, ponieważ zrobiliśmy tak 20 tyś km i z silnikiem nic się nie stało i śmiga dalej)
I drugie: Gdzie szukać przyczyny niedziałającego obrotomierza? ( zegary są na 100% od TDI i są sprawne)
Z góry dziękuję za pomoc bo już nie mam siły do tych zegarów :cry:
Jaka może być przyczyna świecenia kontrolki od oleju i czy ma to związek z obrotomierzem? (Ciśnienie oleju jest prawidłowe, ponieważ zrobiliśmy tak 20 tyś km i z silnikiem nic się nie stało i śmiga dalej)
I drugie: Gdzie szukać przyczyny niedziałającego obrotomierza? ( zegary są na 100% od TDI i są sprawne)
Z góry dziękuję za pomoc bo już nie mam siły do tych zegarów :cry:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Pote pisze:Jaka może być przyczyna świecenia kontrolki od oleju i czy ma to związek z obrotomierzem?
podejrzewam czujnik polozenia walu korbowego, on podaje sygnal na obrotek w dieslu, znajduje sie za filtrem oleju w bloku silnika, oczywiscie zakladam ze licznik jest w 100% sprawny i niema zimnych lutowPote pisze:Gdzie szukać przyczyny niedziałającego obrotomierza?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Ok skoro tak mówisz to zobaczę jak się sprawa ma z tym czujnikiem. Ale jeśli chodzi o czujnik położenia wału korbowego to podobno objawia się to tym, że samochód po nagrzaniu (dojściu do temp. roboczej) nie pali, odpala dopiero jak ostygnie a u mnie pali jak należy bez względu na temperaturę. :-|Szara80tkaTdi pisze:ty sie zajmij tym "czujnik polozenia walu korbowego"
- enzoo
- Audi 80 Klub
- Posty: 974
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
- Imię: Mirosław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Legnica
witam
mam mały problem bo dostałem zegary z obrotomierzem do diesla, założyłem je ale po pierwsze nie działa prędkościomierz, licznik z przebiegiem i podświetlenie po drugie w czasie testów i jazdy nagle coś się zapaliło przy wskazówce ilości paliwa jakby jakieś zwarcie no i wcześnie jak i po zapaleniu się wskazówka poziomu paliwa raz wskazuje a raz opada i tak co jakiś czas i moje pytanie brzmi co zrobić? naprawić ten licznik z obrotomierzem czy może przełożyć obrotomierz do moich zegarów? i jeśli tak będzie trzeba przełożyć to jest kombinowania jakieś lutowanie itp czy p&p? bo niestety na forum nie działa opis ze zdjęciami jak przełożyć
mam mały problem bo dostałem zegary z obrotomierzem do diesla, założyłem je ale po pierwsze nie działa prędkościomierz, licznik z przebiegiem i podświetlenie po drugie w czasie testów i jazdy nagle coś się zapaliło przy wskazówce ilości paliwa jakby jakieś zwarcie no i wcześnie jak i po zapaleniu się wskazówka poziomu paliwa raz wskazuje a raz opada i tak co jakiś czas i moje pytanie brzmi co zrobić? naprawić ten licznik z obrotomierzem czy może przełożyć obrotomierz do moich zegarów? i jeśli tak będzie trzeba przełożyć to jest kombinowania jakieś lutowanie itp czy p&p? bo niestety na forum nie działa opis ze zdjęciami jak przełożyć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak chcesz przełożyć obrotomierz zamiast zegarka to będziesz musiał przelutować złącza obrotomierza i cyforowego zegarka. Oraz kilka elementów od podświetlania zegarka w obrotomierzu. Oczywiście części między licznikami UN4 i VDO jest ciężko zmienne więc jak dwóch różnych firm to może być trudno. Te z zegarem na pewno masz VDO bo chyba nie było UN4 bez obrotomierza.