Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 29 gru 2012, 15:15

Sam obrotomierz ale będę musiał 6 pinów wlutować tak?

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 29 gru 2012, 16:09

i kabelek do podswietlenia zegara el.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 29 gru 2012, 16:15

To lepiej prędkościomierz przełożyć chyba do zegarów z obrotkiem :-)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 gru 2012, 22:31

bozmek pisze:To lepiej prędkościomierz przełożyć chyba do zegarów z obrotkiem :-)
Heh... myślisz bardzo logicznie <piwo>

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 29 gru 2012, 22:48

A źle myślę kolego..... <ok>

Pote
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2013, 08:11

B4 1Z problemy z montarzem obrotomierza

Post autor: Pote » 11 cze 2013, 10:02

Witam wszystkich, jestem tu nowy i jeśli taki temat już był to przepraszam za powtórzenie ale to co tutaj znalazłem nie pomogło w moim przypadku a mianowicie w B4 TDI mojego taty był Big Ben w miejscu obrotomierza, chcieliśmy to zmienić i kupiliśmy całe zegary z obrotomierzem od diesla (facet zarzekał się że jest to od TDI a jak się później zorientowałem były to zegary od TD) po podłączeniu obrotomierz na maksymalnych obrotach wskazywał 1000 obr/min jeździłem po różnych "specach" i nie mogli tego zrobić a jeszcze wtedy nie wiedziałem, że to od TD, po podłączeniu starych zegarów zaczęła się palić kontrolka od oleju (któryś spec zrobił chyba gdzieś zwarcie), po sprawdzeniu na komputerze wyszło, że winny jest czujnik, wymienione zostały dwa czujniki i kontrolka dalej świeci, tylko teraz po jakichś 10 minutach pracy silnika gaśnie. Tamte zegary odsprzedałem koledze do B4 TD i u niego śmigają więc postanowiłem kupić drugie zegary od TDI od anglika. Po podłączeniu tych zegarów obrotomierz w ogóle nie reaguje a u kolegi w TD na wolnych obrotach wskazuje 5000 obr/min więc jest dobry. Znalazłem temat gdzie po zaświeceniu kontrolki od oleju obrotomierz przestał wskazywać obroty (wskazówka opadła na 0) ale nie było tam konkretnych odpowiedzi które by mi pomogły. Moje pytania są następujące:

Jaka może być przyczyna świecenia kontrolki od oleju i czy ma to związek z obrotomierzem? (Ciśnienie oleju jest prawidłowe, ponieważ zrobiliśmy tak 20 tyś km i z silnikiem nic się nie stało i śmiga dalej)

I drugie: Gdzie szukać przyczyny niedziałającego obrotomierza? ( zegary są na 100% od TDI i są sprawne)

Z góry dziękuję za pomoc bo już nie mam siły do tych zegarów :cry:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 11 cze 2013, 10:45

Pote pisze:Jaka może być przyczyna świecenia kontrolki od oleju i czy ma to związek z obrotomierzem?
Pote pisze:Gdzie szukać przyczyny niedziałającego obrotomierza?
podejrzewam czujnik polozenia walu korbowego, on podaje sygnal na obrotek w dieslu, znajduje sie za filtrem oleju w bloku silnika, oczywiscie zakladam ze licznik jest w 100% sprawny i niema zimnych lutow

Pote
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2013, 08:11

Post autor: Pote » 11 cze 2013, 12:54

oczywiscie zakladam ze licznik jest w 100% sprawny i niema zimnych lutow
U kolegi w TD obrotomierz reagował na gaz więc raczej jest dobry.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2013, 13:11 przez Pote, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 11 cze 2013, 12:57

ty sie zajmij tym "czujnik polozenia walu korbowego"

Pote
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2013, 08:11

Post autor: Pote » 11 cze 2013, 13:05

Szara80tkaTdi pisze:ty sie zajmij tym "czujnik polozenia walu korbowego"
Ok skoro tak mówisz to zobaczę jak się sprawa ma z tym czujnikiem. Ale jeśli chodzi o czujnik położenia wału korbowego to podobno objawia się to tym, że samochód po nagrzaniu (dojściu do temp. roboczej) nie pali, odpala dopiero jak ostygnie a u mnie pali jak należy bez względu na temperaturę. :-|

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 13 paź 2015, 18:16

witam

mam mały problem bo dostałem zegary z obrotomierzem do diesla, założyłem je ale po pierwsze nie działa prędkościomierz, licznik z przebiegiem i podświetlenie po drugie w czasie testów i jazdy nagle coś się zapaliło przy wskazówce ilości paliwa jakby jakieś zwarcie no i wcześnie jak i po zapaleniu się wskazówka poziomu paliwa raz wskazuje a raz opada i tak co jakiś czas i moje pytanie brzmi co zrobić? naprawić ten licznik z obrotomierzem czy może przełożyć obrotomierz do moich zegarów? i jeśli tak będzie trzeba przełożyć to jest kombinowania jakieś lutowanie itp czy p&p? bo niestety na forum nie działa opis ze zdjęciami jak przełożyć

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 paź 2015, 18:37

Jak chcesz przełożyć obrotomierz zamiast zegarka to będziesz musiał przelutować złącza obrotomierza i cyforowego zegarka. Oraz kilka elementów od podświetlania zegarka w obrotomierzu. Oczywiście części między licznikami UN4 i VDO jest ciężko zmienne więc jak dwóch różnych firm to może być trudno. Te z zegarem na pewno masz VDO bo chyba nie było UN4 bez obrotomierza.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 14 paź 2015, 12:10

a naprawić jakoś?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 paź 2015, 13:06

enzoo pisze:a naprawić jakoś?
Jak pytasz o takie rzeczy to raczej nie naprawisz sam.
Jedynie co możesz próbować robić to poprawiać luty oraz posprawdzać ciągłość ścieżek na płycie licznika.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 09 lis 2015, 09:50

ten zegar z obrotomierzem też na nim pisze vdo, możliwe? a i jak sprawdzałem pływak to te zegary co są bez obrotka to paliwo wskazywały na 3/4 przy pełnym pływaku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl