Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3NG] Zapalające się kontrolki brzęczący przekaźnik

ODPOWIEDZ
Ardsheal

[B3 2.3NG] Zapalające się kontrolki brzęczący przekaźnik

Post autor: Ardsheal » 08 wrz 2009, 19:35

Witam,
Ostatnio coś mi się zadziało z elektryką, ale zanim zacznę wszystko rozbierać i szukać przyczyny wolę się dowiedzieć czy ktoś nie miał podobnego problemu.
Objawy są takie:
Po przekręceniu kluczyka pali się tylko kontrolka oleju. Po chwili odzywa się brzęczący dźwięk- ale nie jest to ten brzęczyk od świateł tylko przekaźnik od poziomu oleju o oznaczeniu 433 919 082.
Samochód odpala i jeździ, tyle że podczas jazdy w losowych momentach zapalają się wszystkie kontrolki które powinny były się palić przed uruchomieniem samochodu (nadrabiają sobie wcześniejszą opieszałość ;p). ładowanie dobre, temperatura 90+ stopni, płyny są.
ABS i tak odłączam więc nie miga.
Zapala się poziom płynu hamulcowego równocześnie z alternatorem.
Jeszcze jedna ważna rzecz którą zauważyłem: elektryczne szyby od strony kierowcy, gdy zapłon był włączony- domykały się automatycznie, a gdy zaczynają się palić kontrolki to nie działa automat.

Jakieś diagnozy? Ta wspaniała kostka za kluczykiem? Czy we wszystkich silnikach były montowane takie same? Kolega ma rozbite audi więc może pożyczę od niego tą kostkę...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 wrz 2009, 19:44

Po przekręceniu kluczyka powinna się też swiecić kontrolka ładowania. Sprawdź czy masz ładowanie na zapalonym silniku. Może kabel przy alternatorze jest luźny i nie ma wzbudzenia ładowania.

Ardsheal

Post autor: Ardsheal » 11 wrz 2009, 19:19

Przy uruchomionym silniku i włączonych światłach mam około 14.3V ładowania więc jest ok. Przejechałem tak z 200km więc cośtam musi ładować. Kontrolka akumulatora miga jednocześnie z przegrzaniem i płynem hamulcowym... no i abs-em.
Sądzę, że gdzieś + może się gubić, albo jakiś przekaźnik wysiadł.
Wygląda to jakby sygnał że kluczyk jest przekręcony uciekał gdzieś co chwila. Chociażby automtyczne domukanie szyb - słychać przekaźnik, który po sekundzie się odłącza jak tylo migną te kontroli.
Stacyjka nie jest problemem, wziąłem od kolegi i nie pomogło, jest identycznie :/
Jakieś pomysły?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 wrz 2009, 20:15

Ja miałem podobnie gdy siadał regulator ładownia albo szczotki dokładnie nie wiem bo te elementy są zintegrowane ale szczotek było mało. Czasami piszczało gdy nie zaświecały się kontrolki od ładowania, wody i układu hamulcowego po włączeniu zapłonu, innym razem świeciły się podczas pracy silnika i nie było ładowania, dopiero po przegazowaniu pojawiało się ładowanie 13,5V. ABS wyłącza się prawdopodobnie jak ginie ładowanie albo zapala się kontrolka ładowania, ma takie zabezpieczanie w razie spadku napięcia bo jest strasznie prądożerny.
Jak radzi kolega spiczi sprawdź kabel wzbudzenia (ten cienki), jeszcze mógł zaśniedzieć styk regulatora napięcia łączący go resztą alternatora.
Dało się z tym spokojnie jeździć bo przez większość czasu było jakieś ładowanie.

Ardsheal

Post autor: Ardsheal » 12 wrz 2009, 13:54

Odkręciłem osłony i faktycznie, poprzedni właściciel przymocował ten kabel izolacją do węża wodnego- kabelek pracował i ukręcił się przy oczku do alternatora. Poprawiłem tą dziwaczną konstrukcję i wygląda na to że pomogło :)

Dzięki :D Teraz amortyzatory :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl