Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Zegary diesel vs benzyna

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

[B4 1.9 1Z] Zegary diesel vs benzyna

Post autor: antares2000 » 17 lut 2019, 22:08

Witam,
Mam pytanie odnośnie zegarów. W moim aucie jak domniemywam powinny być zamontowane zegary do 1.9 tdi. A oto co spostrzegłem przypadkowo podczas wymiany żaróweczek - spójrzcie:

Obrazek
Obrazek

Z informacji z obudowy wynika że dla diesla nie powinna być widoczna w okienku żadna "zworka" a u mnie jest jedna jak dla beznyny.

W zwizku z tym mam pytanie, czy te oznaczenia nie mają żadnego znaczenia i wszystko jedno jaki licznik zamontuję czy to od benzyny czy od diesla, czy może jednak ma to jakieś znaczenie?
Będę wdzięczny za pomoc w rozkminieniu tego, o co chodzi z tymi zworkami? :)

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 lut 2019, 23:12

Ciekawe czy ta opcja do diesla nie jest do silników z mechaniczną pompą wtryskową, gdzie sygnał obrotów idzie z alternatora. A TDI ma sygnał obrotów jak 4 cylindrowe benzyny. Chyba że dla diesla inaczej działa dynamiczna kontrola ciśnienia oleju bo ktoś coś wspominał o tym na forum.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2019, 06:22

Nie ma zły Mc założony to kodowanie do dynamicznej kontroli oleju bawiąc się AC tdi ma inaczej niż Pb

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 18 lut 2019, 11:35

Jarewa pisze:Nie ma zły Mc założony to kodowanie do dynamicznej kontroli oleju bawiąc się AC tdi ma inaczej niż Pb
Jarewa, trochę nie zrozumiałe jest dla mnie co napisałeś mysli_ ... czy mógłbyś trochę bardziej gramatycznie i po polsku napisać bez używania języka potocznego i samochodowego slangu? Wiesz ja starej daty jestem więc mi trochę łopatologicznie trzeba :-D
Jedyne co zrozumiałem to że tdi ma inaczej niż Pb :(

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lut 2019, 18:00

Patrząc się na zdjęcie masz kodowanie Pb, raczej nie sądzę że tak ma być w przypadku TDi, są inne numery części serwisowe tez w katalogu części.

xxxxxxxxxxAP- Pb
xxxxxxxxxxBK- diesel
xxxxxxxxxxBM- V6


Bawiąc sie AutoChek tam dynamiczna kontrola dla TDi jest około 1tyś obrotów a AC są tylko dwa typy r4/5 i V6 i nie sądzę że między MC a AC była różnica co do TDi, bo miedzy r4/5 V6
MC/AC nie ma i jest to samo.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 20 lut 2019, 00:12

Jarewa to czy:
1. to kodowanie Pb, które mam ma jakiś negatywny wpływ na pracę moich zegarów lub mojego silnika?
2. mam wymienić licznik czy może zostać?
3. mam wymienić ten czarny moduł na właściwy dla diesla a zegary zostawić?

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 20 lut 2019, 06:15

A do tej pory licznik działał poprawnie ? Jeśli masz tdi to tak naprawdę impulsy na licznik masz takie same jak w benzynie. Gdyby to było zwykłe td to wtedy obrotomierz brałby sygnał z alternatora. Zostaw jak masz i nie kąbinuj .
Krzysiek
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .


Coupe czerwony bocian Krisa

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 20 lut 2019, 09:15

krzysaudi pisze:A do tej pory licznik działał poprawnie ? Jeśli masz tdi to tak naprawdę impulsy na licznik masz takie same jak w benzynie. Gdyby to było zwykłe td to wtedy obrotomierz brałby sygnał z alternatora. Zostaw jak masz i nie kąbinuj .
Krzysiek
Jedyny problem z licznikiem jaki do tej pory miałem to, to źle pokazuje prędkościomierz przekłamuje - zaniża o 5 km.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 12:16 przez antares2000, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lut 2019, 09:17

Jak się martwisz o silnik to przekoduj niestety średnia obrotów tdi to nie to samo co średnia obrotów Pb oczywiście można to też olać bo jedyny wpływ to zle poinformowanie w przypadku złego ciśnienia oleju

Przekodowanie to przeciąć zworke lub wylutowac.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 20 lut 2019, 12:15

Jarewa pisze:niestety średnia obrotów tdi to nie to samo co średnia obrotów Pb
a o co chodzi z tą średnią obrotów, czyli że obrotomierz będzie przekłamywał?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lut 2019, 13:53

Średnia Pb to ponad 2500obr. Średnia tdi to poniżej 2200. Skoro dynamiczna kontrola to 2400 na Pb to teraz skumaj o co chodzi..

Po prostu przy takim kodowaniu to tak jak byś jej nie miał..Chyba że masz kurtka skrzynie i niżej niż 3000obr nie schodzisz.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 20 lut 2019, 16:04

Jarewa pisze:Skoro dynamiczna kontrola to 2400 na Pb to teraz skumaj o co chodzi..
niestety nie rozumiem, nie wiem co to jest dynamiczna kontrola i do czego słuzy
Jarewa pisze:Po prostu przy takim kodowaniu to tak jak byś jej nie miał
skoro przy kodowaniu Pb nie mam tej kontroli dynamicznej to co się zmieni gdy ją będę miał?

Sorki Jarewa, że sie tak dopytuję.. jestem elektrykiem i na kabelkach oraz przewodach się znam, na mechanice pobieżnie natomiast jeśli już chodzi o sterownie pracą silnika to "nicht verstehen" mysli_

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lut 2019, 16:30

Z tą dynamiczną kontrolą chodzi o to że masz dwa czujniki ciśnienia oleju jeden 0,3 bara drugi chyba 1,8 bara (przynajmniej dla benzynowych są takie wartości).

Zmieniając tą zworkę zmieniasz przy jakich obrotach będzie brany pod uwagę odczyt z tego czujnika wyższego ciśnienia.

Co lepsze w A4kach B5 i dalej zostawali tylko czujnik 1.8 bara poniżej tych 2000-2500 obr można jeździć bez ciśnienia oleju i kontrolka się nie zapali.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lut 2019, 19:39

Skoro jest elektrykiem to mu wytłumacz tak:

Masz obwód elektryczny 2x0.5 z biezpiecznikiem 5A i odbiornik pobór prądu odbiornika 2A , wiec co to za róznica czy ja będe miał bezpiecznik 5A czy 30A ?? oczywiście 5A szybciej zadziała a przy 30A moze byc już po ptakach..

To samo jest tu z dynamiczną kontrole masz szybsze poinformowanie gdy zaczynają się problemy z ciśnieniem poniżej krytycznego...

Orginalny dla 1Z to jest czujnik szary 0,9BAR

A to o czym pisze to sobie sprawdź jakie przeważnie masz obroty przy spokojnej jeździe.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 21 lut 2019, 19:04

maciek889 pisze:Zmieniając tą zworkę zmieniasz przy jakich obrotach będzie brany pod uwagę odczyt z tego czujnika wyższego ciśnienia.
- tzn teraz jak mam kodowanie na Pb to odczyt (sygnalizacja) ciśnienia na czujniku tym wyższym jest przy jakich obrotach?
- a gdy zmienię na diesel to będzie odczytywał przy jakich obrotach?

[ Dodano: 2019-02-21, 19:04 ]
Jarewa pisze:To samo jest tu z dynamiczną kontrole masz szybsze poinformowanie gdy zaczynają się problemy z ciśnieniem poniżej krytycznego...

Orginalny dla 1Z to jest czujnik szary 0,9BAR
- czyli po pierwsze powinienem zmienić kodowanie na diesel przecinając zworkę albo ewentualnie wymieniając cały licznik na ten dla diesla
-a po drugie powinienem sprawdzić czy mam szary czujnik, tak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga