[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Panowie ja mam takie pytanie odnośnie czujników ciśnienia i temperatury oleju. W moim 1Z na podstawie filtra oleju nie ma żadnej zaślepki aby wkręcić czujnik. Mam tam natomiast wkręcone 2 czujniki, do jednego idzie kabel niebiesko-czarny a do drugiego biało-czarny. Czy zamiast jednego z nich mogę wkręcić trójnik i wtedy założyć brakujące czujniki?? Zrobiłem fotki jak to wygląda...
Od czego są obydwa czujniki? Jeden od ciśnienia a drugi??
Od czego są obydwa czujniki? Jeden od ciśnienia a drugi??
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Przeczytałem cały temat i widzę, że z montażem tych zegarków nie jest łatwo, a planuje założyć dodatkowe zegary nowszego typu i moduł Auto Check. O ile dobrze rozumiem, to do montażu zegarków potrzebne są mi dwa czujniki, jeden to ta bańka od ciśnienia oleju, a drugi to czujnik temperatury oleju i obydwa muszą być dobrane odpowiednio do wersji posiadanych zegarów. Czy te numery które podał Solskier to są numery czujników do zegarów nowszego typu ? Ja mam silnik 1,6 Turbo D o oznaczeniu SB, czy u mnie przy montażu zegarków muszę wywalić czujnik 0,3 bar i w jego miejsce wkręcić bańkę a potem do niej podpiąć zarówno zegarki jak i kontrolkę ? Czy muszę znaleźć/dorezać osobne, nowe miejsce dla bańki i do niej wpiąć tylko zegarki ? Aha i czy do zamontowania modułu Auto Check w SBku też potrzebne są jakieś dodatkowe czujniki, czy Auto Check zakłada się bez montażu dodatkowych czujników ?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Do Autochecka potrzebujesz czujników bo niby skąd on ma brać wszystkie informacje?
Ja do dodatkowych zegarów użyłem dowolnej bańki VDO, której zakres pracy pokrywał się z ciśnieniami zegara, a więc 0-5 bar. Łatwiej i taniej znaleźć.
W podstawie filtra oleju masz jedną zaślepkę, kręć do niej bankę od ciśnienia oleju, do niej podłącz zegar i czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar.
W miejsce ori czujnika ciśnienia oleju wkręć czujnik temp (z jego zakupem pójdzie Ci dużo łatwiej, bo jest tego dużo na allegro po kilka zł sztuka).
Taką zamianę warto zrobić z racji miejsca, jakie zajmuje bańka.
Ja do dodatkowych zegarów użyłem dowolnej bańki VDO, której zakres pracy pokrywał się z ciśnieniami zegara, a więc 0-5 bar. Łatwiej i taniej znaleźć.
W podstawie filtra oleju masz jedną zaślepkę, kręć do niej bankę od ciśnienia oleju, do niej podłącz zegar i czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar.
W miejsce ori czujnika ciśnienia oleju wkręć czujnik temp (z jego zakupem pójdzie Ci dużo łatwiej, bo jest tego dużo na allegro po kilka zł sztuka).
Taką zamianę warto zrobić z racji miejsca, jakie zajmuje bańka.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czujniki potrzebne dla AC pewnie masz fabrycznie ale możesz mieć problem bo potrzebujesz sygnału obrotów takich w benzynowych silnikach bo chyba nie było AC do silników z pompą na linkę.pawelrybak15 pisze:czy do kontroli oleju AC wymaga instalacji dodatkowych czujników.
Chyba że uda się przerobić aby moduł trawił sygnał z alternatora. Chyba że zrezygnować z dynamicznej kontroli ciśnienia oleju, tylko ciekawe czy wtedy nie będzie zgłaszał błędu bez sygnału obrotów.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ja mam pytanie z innej beczki. Rezam te zegary do Corolli i czy moę pociąć wiązkę w celu pozbycia się regulatora napięcia bo u mnie tam gdzie podepnę zasilanie żarówek nie ma reulacji. Jak ją potnę to łatwiej mi będzie to wszystko podpiąć. Nie ma przeciwskazań?
[ Dodano: 2011-01-15, 00:30 ]
I jescze jedno, czy masę na czujniki można brać z minusa żarówki oświetlenia czy lepiej pociągnać od aku?
[ Dodano: 2011-01-15, 00:30 ]
I jescze jedno, czy masę na czujniki można brać z minusa żarówki oświetlenia czy lepiej pociągnać od aku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Montuje je do Corolli E11 98r z silnikiem 1.6 16v 4AFE 110km. Szału nie ma ale fajny bajer i bardzo mi się podobają te zegarki. Co prawda życie sobie utrudniłem bo mogłem wybrać zegarki i czujniki AG na podstawce pod filtr i bym miał wszystko p&p. TU jednak najważniejszą żeczą jest pasowalnność czujnika VDO z wintem M10x1 do otworu w podstawce AG z gwintem 10x1 ale 1/8 NPT czyli lekki stożek. Jak się zrobi na siłe i nie bedzie się pocic to będzie sukces...aldi pisze:Chyba jesteś już drugą osobą która zakłada te zegary do innego auta niż audi i tu się wpisała.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków