Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 sty 2011, 14:54

Panowie ja mam takie pytanie odnośnie czujników ciśnienia i temperatury oleju. W moim 1Z na podstawie filtra oleju nie ma żadnej zaślepki aby wkręcić czujnik. Mam tam natomiast wkręcone 2 czujniki, do jednego idzie kabel niebiesko-czarny a do drugiego biało-czarny. Czy zamiast jednego z nich mogę wkręcić trójnik i wtedy założyć brakujące czujniki?? Zrobiłem fotki jak to wygląda...

Obrazek Obrazek

Od czego są obydwa czujniki? Jeden od ciśnienia a drugi??

dodo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 sty 2011, 01:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dodo » 08 sty 2011, 00:43

Zamiast jednego wkręcasz bańkę i tam podłączasz kabel od cisnienia 0,3 a do drugiego pinu na zegar.

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 08 sty 2011, 00:51

Niki z tego czujnika kabelek przepinasz na bańke, tylko ze sama bańka sie tam nie zmiesci :-/

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 08 sty 2011, 07:32

Ten czujnik co jest za rurką od turbo :?: Tam chcę ten trójnik wkręcić i wtedy na nim dam bańkę i ten od temperatury/ Dobrze myślę??

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 sty 2011, 12:44

Przeczytałem cały temat i widzę, że z montażem tych zegarków nie jest łatwo, a planuje założyć dodatkowe zegary nowszego typu i moduł Auto Check. O ile dobrze rozumiem, to do montażu zegarków potrzebne są mi dwa czujniki, jeden to ta bańka od ciśnienia oleju, a drugi to czujnik temperatury oleju i obydwa muszą być dobrane odpowiednio do wersji posiadanych zegarów. Czy te numery które podał Solskier to są numery czujników do zegarów nowszego typu ? Ja mam silnik 1,6 Turbo D o oznaczeniu SB, czy u mnie przy montażu zegarków muszę wywalić czujnik 0,3 bar i w jego miejsce wkręcić bańkę a potem do niej podpiąć zarówno zegarki jak i kontrolkę ? Czy muszę znaleźć/dorezać osobne, nowe miejsce dla bańki i do niej wpiąć tylko zegarki ? Aha i czy do zamontowania modułu Auto Check w SBku też potrzebne są jakieś dodatkowe czujniki, czy Auto Check zakłada się bez montażu dodatkowych czujników ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 sty 2011, 14:43

Do Autochecka potrzebujesz czujników bo niby skąd on ma brać wszystkie informacje?

Ja do dodatkowych zegarów użyłem dowolnej bańki VDO, której zakres pracy pokrywał się z ciśnieniami zegara, a więc 0-5 bar. Łatwiej i taniej znaleźć.
W podstawie filtra oleju masz jedną zaślepkę, kręć do niej bankę od ciśnienia oleju, do niej podłącz zegar i czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar.
W miejsce ori czujnika ciśnienia oleju wkręć czujnik temp (z jego zakupem pójdzie Ci dużo łatwiej, bo jest tego dużo na allegro po kilka zł sztuka).
Taką zamianę warto zrobić z racji miejsca, jakie zajmuje bańka.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 sty 2011, 14:59

Ja wiem, że AC do kontroli płynu do spryskiwaczy i żarówek potrzebuje dodatkowe czujniki/moduły, ale miałem na myśli to, czy do kontroli oleju AC wymaga instalacji dodatkowych czujników.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 sty 2011, 18:20

pawelrybak15 pisze:czy do kontroli oleju AC wymaga instalacji dodatkowych czujników.
Czujniki potrzebne dla AC pewnie masz fabrycznie ale możesz mieć problem bo potrzebujesz sygnału obrotów takich w benzynowych silnikach bo chyba nie było AC do silników z pompą na linkę.
Chyba że uda się przerobić aby moduł trawił sygnał z alternatora. Chyba że zrezygnować z dynamicznej kontroli ciśnienia oleju, tylko ciekawe czy wtedy nie będzie zgłaszał błędu bez sygnału obrotów.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 sty 2011, 19:26

Na obudowie modułu AC jest przełącznik Diesel-Benzin zatem chyba powinno to działać z sygnałem z alternatora :-) Najlepiej niech wypowie się ktoś, kto zamontował AC do Diesla tak, że działa bez najmniejszego problemu :-)

dodo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 sty 2011, 01:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dodo » 15 sty 2011, 00:03

Ja mam pytanie z innej beczki. Rezam te zegary do Corolli i czy moę pociąć wiązkę w celu pozbycia się regulatora napięcia bo u mnie tam gdzie podepnę zasilanie żarówek nie ma reulacji. Jak ją potnę to łatwiej mi będzie to wszystko podpiąć. Nie ma przeciwskazań?

[ Dodano: 2011-01-15, 00:30 ]
I jescze jedno, czy masę na czujniki można brać z minusa żarówki oświetlenia czy lepiej pociągnać od aku?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sty 2011, 00:31

Możesz go wyrzucić bo on jest po to aby nie obciążać dodatkowo potencjometru od regulacji jasności wnętrza. A jak u ciebie będzie zawsze świecić na 100% to nie będzie problemu.

Chyba jesteś już drugą osobą która zakłada te zegary do innego auta niż audi i tu się wpisała.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 sty 2011, 09:14

Ja mam podłączone zegary bez tego regulatora i wszystko mi działa :-P

dodo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 sty 2011, 01:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dodo » 15 sty 2011, 11:44

aldi pisze:Chyba jesteś już drugą osobą która zakłada te zegary do innego auta niż audi i tu się wpisała.
Montuje je do Corolli E11 98r z silnikiem 1.6 16v 4AFE 110km. Szału nie ma ale fajny bajer i bardzo mi się podobają te zegarki. Co prawda życie sobie utrudniłem bo mogłem wybrać zegarki i czujniki AG na podstawce pod filtr i bym miał wszystko p&p. TU jednak najważniejszą żeczą jest pasowalnność czujnika VDO z wintem M10x1 do otworu w podstawce AG z gwintem 10x1 ale 1/8 NPT czyli lekki stożek. Jak się zrobi na siłe i nie bedzie się pocic to będzie sukces...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 sty 2011, 17:54

Szukam schematu do zegarków nowszego typu i nie mogę znaleźć :-(
Ktoś ma może taki schemat ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 sty 2011, 22:53


ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl