Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

80 B4 Coupe 2.0 ABK wysokie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dawidd990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 08 kwie 2011, 18:47

80 B4 Coupe 2.0 ABK wysokie obroty

Post autor: dawidd990 » 05 gru 2011, 22:44

Witam mam Audi z 1990 roku i mam problem z obrotami dzisiaj włożyłem nowy silniczek korkowy i nadal tak samo a chodzi o to ze jak go oddpale na zimnym to ma 1100 obr a po chwili jak pochodzi to ma odrazu 1800 obr dodam mu gazu tak do 3500 tys obr to spadna do 1100 i zaraz wracaja na 1800 a w czasie jazdy jak jade to przy zmiane biegu obroty wzrosna o 200 i spadaja. i co mam z tym zrobic dalej?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 gru 2011, 12:26

Nowy znaczy nowy całkiem czy inny stary używany?
Sprawdź jeszcze powietrze czy nie zasysa gdzieś lewego powietrza. Może ten drugi silniczek też był walnięty.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 07 gru 2011, 15:40

Należałoby sprawdzić też potencjometr przepustnicy, skoro na dwóch silniczkach obroty były podobne to "kłamać" może potencjometr o położeniu przepustnicy. <ok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 gru 2011, 16:01

Warto sprawdzić też banalną rzecz ale mogącą mieć na to wpływ. W przepustnicy masz regulację jej wychylenia. Śrubka od regulacji powinna mieć sprężynkę która utrzymuje ją w odpowiedniej pozycji. Może być taka sytuacja iż śrubka ma ruchy poziome przez co przepustnica wariuje. Taki problem mnie spotkał w 7A co prawda - wymiana sprężynki przy śrubce spowodowała iż obroty się ustabilizowały.

Również sprawdź czy nie masz uszkodzonego czujnika wtrysku rozruchowego - masz zwiększone spalanie?

dawidd990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 08 kwie 2011, 18:47

Post autor: dawidd990 » 07 gru 2011, 16:12

spalanie mozna powiedziec ze w normie 10l sie mieszcze na 100km
a silniczek korkowy używany ale dawał mi gwarancje rozruchowa sprawdzę jutro przepustnice
a potencjometr jak moge sprawdzić czy jest dobry?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 07 gru 2011, 16:54

Z potencjometrem poczekaj, jeśli masz miernik to sprawdź rezystancję niebieskiego czujnika w króćcu przy głowicy (2 piny). Przy 90st powinno być ok 250-300Ohm a przy zimnym silniku od 2700-3500Ohm zależy od temp zewn.

dawidd990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 08 kwie 2011, 18:47

Post autor: dawidd990 » 07 gru 2011, 17:25

własnie wczoraj mierzyłem w wtyczce i miał na zimnym silniku 1225ohm ale sprawdze jeszcze raz jutro jak bedzie stał przez noc bedzie ok i wtedy sprawdze. bo to we wtyce sie mierzy czy na czujniku bo juz sie pogubiłem?

[ Dodano: 2011-12-07, 18:00 ]
teraz sprawdzałem tamten czujnik co wtedy miałem bo go wymieniałem na inny i jak podłacze to zaczyna miezyc od 1200ohm i rosnie do gory do 1900 i zwalnia wyszło ze tak ma 1956ohm ten stary

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 gru 2011, 22:59

Taki mój pomiar pomiędzy pierwszym i środkowym pinem. Pierwszym znaczy tym od strony błotnika.

http://www.youtube.com/user/francis1982 ... vhVMJkFeXc

dawidd990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 08 kwie 2011, 18:47

Post autor: dawidd990 » 07 gru 2011, 23:08

jutro z rana sprawdzę jak u mnie bedzie

[ Dodano: 2011-12-08, 21:32 ]
sprawdzałem ten czujnik na ciepłym silniku miał gdzies 90stopni było 198ohm dobrze czy zle?

[ Dodano: 2011-12-15, 23:19 ]
sprawdzałem ten czujnik i jak ma sie otworzyć 2 przepustnica to z miernika wszystko znika wiec zamowiłem nowy i to samo sie dzieje :-( co to moze byc nadal ten czujnik?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl