[B4 2.0 ABT] ABT lpg, uszkodzony potencjometr ? (Film)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 07 sty 2017, 21:01
[B4 2.0 ABT] ABT lpg, uszkodzony potencjometr ? (Film)
Witam, od pewnego czasu borykam sie z wysokim spalaniem oraz praca silnika
Pare rzeczy wymienilem I brak efektu, doczytalem sie na forum o " przetartej scieżce"
Gdy wciskalem pedal na sucho wartosci plynnie sie zmieniały
Lecz po odpaleniu w pewnym momencie wszedzie widac same zera.
Dodam ze silnik na Pb przy okolo 4500rpm zaczyna buczec I nie generuje mocy.
Czy przyczyna problemu jest potencjometr ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Piotrku sterownik 8bit jest taki słaby że zrywa komunikację przy wyższych obrotach bo ma coś innego do roboty a nie trzymać komunikacjęPieterB pisze: moim zdaniem to coś nie halo z samym sterownikiem
Na pewno sterownik jest w trybie awaryjnym bo stabilizacja biegu jałowego nie działa bo nie działa sonda. Co w pierwszym okienku widać silnik zimny albo sond odłaczona bo w piatym 255 czyli tryb awaryjny. Na pewno nie czepiał bym się tps.
Po drugie wejdź w bloki pomiarowe a nie w bloki uczenia się.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 07 sty 2017, 21:01
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ja ciągle to widzę może nie gazowałeś powyżej 3tyś albo to był nowszy sterownik bo na starym na 100% zrywa połączenie a na nowym nigdy nie sprawdzałem z przyzwyczajenia że na starym zrywa.
Na logach nic się więcej nie zobaczy bo silnik w porządku, jego głównym problemem jest LPG 1 lub 2 gen. Było omawiane milion razy że tych dwóch paliw nie da rady pogodzić skoro ma LPG niech sie skupi na gazie żeby chodziło dobrze bo pb służy tylko do odpalenia.
No i druga sprawa to wolnossący powyżej 3,5tyś obr moc leci w dół.
Na logach nic się więcej nie zobaczy bo silnik w porządku, jego głównym problemem jest LPG 1 lub 2 gen. Było omawiane milion razy że tych dwóch paliw nie da rady pogodzić skoro ma LPG niech sie skupi na gazie żeby chodziło dobrze bo pb służy tylko do odpalenia.
No i druga sprawa to wolnossący powyżej 3,5tyś obr moc leci w dół.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wiesz Piotrku ludziom ciężko zrozumieć ze mając LPG nie powinni jeździć na Pb , paliwo płynne służy tylko do odpalania chwilowego rozgrzania. Instalacja 1,2gen. dyskwalifikuje prawidłowa prace na paliwie płynnym na sterowniku tego się nigdy nie pogodzi chyba żeby miał powyżej 4gen. Siedzisz sam w abk to wiesz jak sie zachowa jak by miał 2gen lpg. Nawet autor nie wie że posiada mieszalnik który dławi oryginalny dolot. Biorąc pod uwagę ten temat i
kamell0408 pisze:itam, od pewnego czasu borykam sie z wysokim spalaniem oraz praca silnika
To jest normalny objaw , zalewanego silnika spowodowane złymi mapamikamell0408 pisze:dodam ze na biegu jalowym (Pb) silnik dziwnie pracuje (drży) I smierdzi jak by spalinami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ostatnio wymyśliłem metodę na ABT z gazem (której wykonanie to byłby przerost formy nad treścią).
Otóż jakby tak wsadzić drugie ECU, jedno by pracowało tylko na benzynie a po przełączeniu na lpg pierwsze by miało odcinane zasilanie (plus po zapłonie) a do akcji wchodziło by drugie.
W ten sposób ECU nr. 1 zawsze by pracowało na benzynie i się do niej adaptowało.
Tylko pewnie trzeba by przełączać kilkunastoma przekaźnikami sygnały wyjścia i wyjścia pomiędzy obydwoma komputerami, bo te z odłączonego ECU wpływałby na drugie ECU.
Otóż jakby tak wsadzić drugie ECU, jedno by pracowało tylko na benzynie a po przełączeniu na lpg pierwsze by miało odcinane zasilanie (plus po zapłonie) a do akcji wchodziło by drugie.
W ten sposób ECU nr. 1 zawsze by pracowało na benzynie i się do niej adaptowało.
Tylko pewnie trzeba by przełączać kilkunastoma przekaźnikami sygnały wyjścia i wyjścia pomiędzy obydwoma komputerami, bo te z odłączonego ECU wpływałby na drugie ECU.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
maciek889, jest to jakiś pomysł tylko nie wiem czy nie jest to przerost formy na treścią moim zdaniem dużo lepsze jest to z tym przekaźnikiem resetującym, to o czym często tu piszemy nowym użytkownikom.
Ja nie miałem za dużo do czynienia z ABT ale w tych 3 przypadkach baaardzo dużo pomogła dobra regulacja lpg czego gazownikom pewnie nie chce się robić lub ludzie sami zaniedbują przez brak dobrego serwisowania lpg. I po jakimś czasie wychodzą takie kwiatki.
Ja nie miałem za dużo do czynienia z ABT ale w tych 3 przypadkach baaardzo dużo pomogła dobra regulacja lpg czego gazownikom pewnie nie chce się robić lub ludzie sami zaniedbują przez brak dobrego serwisowania lpg. I po jakimś czasie wychodzą takie kwiatki.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
temat był gdzieś na forum z dokładnym opisem np tu https://audi80.pl/topics80/b4-abt-l ... t41152.htmkeyser2 pisze:Cytat:
przekaźnikiem resetującym
Może ktoś przybliżyć?