[B4 2.0 ABK] /ABT/NG i inne - cieknący uszczelniacz wału kor
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
[B4 2.0 ABK] /ABT/NG i inne - cieknący uszczelniacz wału kor
Witam wszystkich Od początku zakupu tej B4 z ABK (25 tysięcy km temu) borykam się z problemem tylnego uszczelniacza wału korbowego. Mianowicie wczoraj zamontowałem już trzeci. Tak, trzeci, bo pozostałe dwa wystarczyły na około 500km po czym problem powracał. Ciśnienie w silniku jest prawidłowe, a oleje były wymieniane od 15W40, na 10 i obecnie 5W40 Na łączeniu ze skrzynią wiecznie, ale to wiecznie jest zapaćkane olejem i po demontażu skrzyni widać, że puszcza ewidentnie uszczelniacz na wale korbowym a nie uszczelka misy czy też ramki uszczelniacza.
Spotkał się ktoś z Was z tym problemem? powierzchnia wału korbowego, po której pracuje uszczelniacz jest raczej fabryczna i wolna od jakichkolwiek skaz poza miejscem, gdzie jest warga uszczelniacza - tam jest jedynie czystmetaliczny kolor. Czy możliwe jest, że wał w tym miejscu jest już wytarty? Silnik ma na moje oko tylko 400tys. km.
Spotkał się ktoś z Was z tym problemem? powierzchnia wału korbowego, po której pracuje uszczelniacz jest raczej fabryczna i wolna od jakichkolwiek skaz poza miejscem, gdzie jest warga uszczelniacza - tam jest jedynie czystmetaliczny kolor. Czy możliwe jest, że wał w tym miejscu jest już wytarty? Silnik ma na moje oko tylko 400tys. km.
Miałem raz taki przypadek co prawda w Honda accord ale problem ten sam, wina leżała po stronie wału korbowego w miejscu, w którym współgra uszczelniacz z wałem był wytarty minimalny rowek, oczywiście nie widzialny dla gołego oka, dopiero wyniki pomiarów pokazały prawdę. Problem rozwiązałem poprzez wyjęcie sprężynki z wnętrza uszczelniacza. Jak się zaprzyjaznimy ze sprężynka to znajdziemy jej łączenie, odpinamy poprzez przekrecenie w lewo i skracamy spreżynkę o 2 zwoje i montujemy.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
ja rowniez wymieniałem dwa razy tylni uszczelniacz - za pierwszym mialem mokry wieniec od koła zamachowego, wymieniłem drugi i jest OK. prawdopodobnie cos bylo z uszczelniaczem nie tak bo warsztat ten sam dosc profesjonalny. po tylu nie udanych probach moze bym zalozyl ten z PTFE tylko tu wymagany jest odpowiedni montaz (odczekanie itp). Na wałku rozrzadu takze dwa razy wymienialem bo ciekl po nie duzym przebiegu- moze te uszczelniacze sa jakies felerne jak cos mam taki uszczelniacz z PTFE do ABT gdyz moj mechanik bal sie go zalozyc i tylko renomowani producenci z corteco, erling, reinz, payen. UWAGA - pamietajcie o klubie i jak mozecie wspierajcie Go w zakupie wszelkiego rodzaju okolicznosciowych gadzetow jakie beda proponowane
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
guraf, dziwna sprawa, Elring, Coreteco i Victor Reinz nie dali rady Ale ja się nie poddam, kolejna wymiana będzie ze skróceniem sprężynki
[ Dodano: 2017-11-19, 11:17 ]
Panowie zupełnie przypadkowo natknąłem się na pewną przesłankę - kierunkowość uszczelniaczy. Na starym z silnika innego mojego audi zauważyłem strzałkę - kierunek pracy uszczelniacza. I faktycznie ma on pomiędzy wargą uszczalniającą a wargą przeciwpyłową rowki odprowadzające olej spowrotem do kadłuba silnika. Naszło mnie teraz pytanie: co jeśli ktoś, kto wpisywał te zaminniki w katalogi nie sprawdził tego małego szczegółu i uszczelniacz w zamiennikach jest bezkierunkowy albo co gorsza ma odwrotny kierunek pracy? Na dniach postaram się znaleźć stary uszczelniacz z zamiennika i Was poinformować
[ Dodano: 2017-11-19, 11:17 ]
Panowie zupełnie przypadkowo natknąłem się na pewną przesłankę - kierunkowość uszczelniaczy. Na starym z silnika innego mojego audi zauważyłem strzałkę - kierunek pracy uszczelniacza. I faktycznie ma on pomiędzy wargą uszczalniającą a wargą przeciwpyłową rowki odprowadzające olej spowrotem do kadłuba silnika. Naszło mnie teraz pytanie: co jeśli ktoś, kto wpisywał te zaminniki w katalogi nie sprawdził tego małego szczegółu i uszczelniacz w zamiennikach jest bezkierunkowy albo co gorsza ma odwrotny kierunek pracy? Na dniach postaram się znaleźć stary uszczelniacz z zamiennika i Was poinformować
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg