Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE/JV] AUDI 80 B3 1.8 S Traci obroty, nie trzyma obr

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
KVBoss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 2014, 23:05
Lokalizacja: Polska

[B3 1.8 NE/JV] AUDI 80 B3 1.8 S Traci obroty, nie trzyma obr

Post autor: KVBoss » 29 lip 2014, 13:21

Witam serdecznie.
Chciałbym się poradzić forumowiczów o sposób rozwiązania nurtującego mnie od jakiegoś czasu problemu. Najogólniej chodzi o obroty, a raczej ich brak.
W mojej Audiówce występuje kłopot z wolnymi obrotami, żeby auto odpalić muszę docisnąć pedał gazu. Po odpaleniu silnika cały czas trzeba dozować gaz, ponieważ bez tego obroty wahają się w granicach 400-500, aż w końcu silnik zgaśnie. Gdy silnik się nagrzeje jest już trochę lepiej, chociaż obroty lubią sobie spaść także po przejechaniu pewnej ilości kilometrów (np. przejechane 10 km, nagle postój na światłach i wciśnięcie sprzęgła, bądź wrzucenia biegu neutralnego i obroty zaczynają lecieć). Normalnie w czasie jazdy - bez żadnych postojów - auto jedzie normalnie, normalnie przyspiesza, nie czuć żadnego braku mocy.

Silnik mam 1.8 S, 90 Km, zagazowany najzwyklejszą instalacją.
Opisane problemy z obrotami występują także na benzynie, nie ma to większego znaczenia.

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
Rogosi3k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 24 lut 2013, 20:14

Post autor: Rogosi3k » 29 lip 2014, 13:57

Moze masz jakies przebicie. Sprawdz kopułke, palec, świece i kable wysokiego napiecia moze tutaj tkwi problem :)

Awatar użytkownika
KVBoss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 2014, 23:05
Lokalizacja: Polska

Post autor: KVBoss » 29 lip 2014, 19:24

Dzięki za szybką odpowiedź, jednak to raczej nic z wymienionych rzeczy.
Na początku roku wymieniałem kompletny zapłon.
Zaglądałem pod maskę i te rzeczy które wymieniłeś wydają się być w porządku.

Awatar użytkownika
Rogosi3k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 24 lut 2013, 20:14

Post autor: Rogosi3k » 29 lip 2014, 22:54

Właśnie mi się przypomniało że miałem podobny problem ale w swojej pierwszej B2. Musiałem pulsacyjnie dodawać gazu żeby mi nie zgasł. Problemem okazała się pęknięta podstawa gaźnika. Dostawał za dużo powietrza i gasł :) Najlepiej sprawdzić we dwie osoby :) Jedna osoba odpala autko a druga lekko dociska gaźnik :) Przynajmniej ja tak sprawdzałem :) Jak kolega go docisnął to nie gasł, a jak puscił to automatycznie się dławił :)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 lip 2014, 07:35

Czy po odpaleniu zimnego silnika używasz ssania ? Silnik NE ma manualne ssanie manetka lekko w dół od stacyjki.
Mógł się rozszczelnić układ podciśnieniowy - steruje gaźnikiem i podciśnieniowym przyspieszaczem zapłonu.

Awatar użytkownika
KVBoss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 2014, 23:05
Lokalizacja: Polska

Post autor: KVBoss » 30 lip 2014, 15:38

Dzięki za pomysł, będzie trzeba sprawdzić gaźnik, może o to chodzi.
Co do ssania - zgadza się, w tej wersji jest manualne.
Z wyciągniętym ssaniem jest lepiej to fakt. Lubię go używać ale gdy jest zimno, w taką pogodę jaką mamy teraz nigdy ssania nie używałem. Zastanawia mnie dalej fakt dlaczego obroty lecą na ciepłym silniku. Np. dziś - robiłem trasę 40 km i gdy dojechałem na miejsce i zaparkowałem, obroty sobie spadły i silnik zgasł. Raczej nie powinno tak być przy gorącym motorze.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 01 sie 2014, 07:06

Ssania używam do rozruchu niezależnie czy mamy lato czy zimę . Wyłączam je gdy silnik ma około 60 stopni.
Sprawdziłeś podciśnienia - gumowe rurki łączące z czasem parcieją i pękają , zdarza się , że rurka plastikowa wyjdzie z gumowej .

Awatar użytkownika
KVBoss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 2014, 23:05
Lokalizacja: Polska

Post autor: KVBoss » 09 wrz 2014, 21:26

Z tym ssaniem to dobra rada, tak należy robić.
A co do obrotów, wymieniłem świece bo już swoje przeszły, zrobiłem przegląd przewodów - wszystko wydaje się być w porządku.
Przy okazji pokręciłem tą śrubą pod gażnikem, wydaje mi się że była rozregulowana - obroty nie lecą już tak jak wcześniej.
Oczywiście na zimnym silniku, gdy palę na gazie, szału nie ma, ale na rozgrzanym motorze wszystko jest już jak należy.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl