Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B3 1.8PM 1991r.] Nierówna praca na jałowym/telepie budą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Śląskie

[B3 1.8PM 1991r.] Nierówna praca na jałowym/telepie budą

Post autor: litlesnek » 20 gru 2024, 23:31

Hejo
Tak jak w temacie,

Wczoraj podczas wycieczki samochodem nagle na postoju zaczęło trząś całym samochodem jakby chodził na 3 cylindry.
Dzisiaj sprawdzam jak już było jasno po kolei, i...
-Po odłączeniu cewki z cylindra nr 4 samochód chodzi tak samo.
No to prosta diagnoza co nie? Biorę podmieniam kabel który działa w samochodzie do testu, zmieniam odpalam a tu nadal to samo...
Biorę nową świece starą odkręcam wkręcam nową i dalej to samo...
Kopułka i palec OK
rozrząd na swoim miejscu znaki sprawdzone (rozrząd swoją drogą robiony 1500km temu).
Nie mam już żadnych pomysłów co to może być, sprawdzałem TPS to pomiar skacze sobie 0.20/0.21/0.22/0.23 i spada do 0.20 i znów do 0.23 a podczas gwałtownego puszczenia przepustnicy potrafi zejść do 0.10v czy może to być to? Silnik krokowy nie zacięty chodzi normalnie. I jeśli ktoś mógłby podać mi pod jakie styki podłaczą sie omomierz do "testu tej przerwy 0.5mm gdzie 0.4mm nic nie robi"

SAMOCHÓD PODCZAS JAZDY PRACUJE NORMALNIE
JAKBY KTOŚ MÓGŁ DORADZIĆ TO DZIĘKI WARIATY! <spoko>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3838
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B3 1.8PM 1991r.] Nierówna praca na jałowym/telepie budą

Post autor: Leo » 21 gru 2024, 10:25

napisałeś tak, jakby to auto miało 4 cewki ?

Awatar użytkownika
litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Śląskie

Re: [B3 1.8PM 1991r.] Nierówna praca na jałowym/telepie budą

Post autor: litlesnek » 21 gru 2024, 10:47

Pardon
Kabel WN cylindra nr 4

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3838
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B3 1.8PM 1991r.] Nierówna praca na jałowym/telepie budą

Post autor: Leo » 21 gru 2024, 11:07

rozgrzej silnik i sprawdź kompresję.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4785
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.8PM 1991r.] Nierówna praca na jałowym/telepie budą

Post autor: maciek889 » 21 gru 2024, 11:46

Zobacz czy wężyk łączący rurkę serwa z kolektorem ssącym nie jest pęknięty. Bo on wchodzi w kanał 4tego cylindra.

Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Ewentualnie odłącz całkiem i zaślep kolektor bo może serwo puszcza powietrze (tylko nie jeździj tak bo nie będziesz miał wspomagania hamulców i możesz w coś wjechać przy pierwszej próbie hamowania). Zobacz też czy nie spadł albo urwał się cieniutki wężyk, który odchodzi od zaworka na tej rurce serwa.

Awatar użytkownika
litlesnek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
Imię: Jarosław
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Śląskie

Re: [B3 1.8PM 1991r.] Nierówna praca na jałowym/telepie budą

Post autor: litlesnek » 21 gru 2024, 12:22

Dzięki Maciek
Mam cały spękany zawór zwrotny od rurki serwa przy kolektorze
Przytykam go palcem i silnik pracuje równo

Problem rozwiązany <spoko>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl