Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lut 2015, 21:29

aldi pisze:Poprawka, spojrzałem w schemat i do ecu nie ma żadnego bezpiecznika.
Jest i to aż dwa w tym jeden pompa sonda wtrysk drugi cewka, a samo zasilanie ecu nie pamiętam ale będzie w szeregu z pozostałymi.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2015, 21:40 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 lut 2015, 21:40

Rzeczywiście, wcześniej patrzyłem w schemat z programu tolerance data są wyszczególnione tylko bezpieczniki od pompy, sondy, nastawnika przepustnicy a zasilanie cewki i ecu jest bez. W schematach z niebieskiej książki jest bezpiecznik nr. 27 dla plusa po zapłonie ECU i zasilania cewki (dla ABT ze sterownikiem 35 pinów).
Te schematy elektryczne z uniwersalnych programów czasem można o kont d potłuc. W BMW sekwencyjny gaz jak podłączę wtryskiwacze benzynowe wg. kolejności z programu to w rzeczywistości wychodzi miks.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lut 2015, 21:42

Dla tego niech powie która wersje posiada nastawnik 6 pin czy 4?
measure1983 pisze:tak by wygladało ze pompa paliwa chodzi bo podczas krecenia silnikiemn czuć paliwo
Do puki sterownik nie dostanie sygnał z czujnika hala nie załączy pompki jak i wtryskiwacza dotyczy wszystkich wersji monotronika.

measure1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2015, 14:56

Post autor: measure1983 » 09 lut 2015, 14:51

panowie te trzy rzeczy co na zdjęciu tykają po włączeniu zapłonu wczesniej tego nie było moze to ma cos wspólnego z brakiem zasilania na tym jednym przewodzie.
panowie ojciec podłaczył cewke na krutko i jak dotykał mionusa to iskra pojawiała sie na świecy ale robione to było impulsowo czyli cos przed cewką poszło czy mozliwe ze moduł?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lut 2015, 16:40

Jeśli twój silnik wygląda tak na zdjęciu to masz silnik ABK nie ABT jak masz wpisane w profilu. Do tego piszesz w temacie i silniku 3A z B3ki.

W ABK awari może ulec także przekaźnik nr. 30: https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-prz ... t39094.htm

measure1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2015, 14:56

Post autor: measure1983 » 13 lut 2015, 21:27

panowie otoż w chwili obecnej problem wyglada nastepująco ze z komputera z pinu nr 6 nie wychodzi zasilanie na środkowy prtzewód cewki zapłonowej mamoze ktos pomysł w czym moze byc broblem.
perzepraszam za pomyłke jezeli chodzi o silnik ale to nie moje autko

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lut 2015, 21:59

Skoro miałeś na wierzchu ciężko było sprawdzić plusy na ecu? A po drugie skąd wiesz ze z 6? ABK były dwa sterowniki i w zależności od roku produkcji się różniły.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lut 2015, 08:44

measure1983, napisz o jaki konkretnie silnik chodzi :!: bo tak to powstanie parę stron a do niczego Cię nie naprowadzi, ten który jest na fotce :?:

measure1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2015, 14:56

Post autor: measure1983 » 14 lut 2015, 10:54

Jarewa pisze:Skoro miałeś na wierzchu ciężko było sprawdzić plusy na ecu? A po drugie skąd wiesz ze z 6? ABK były dwa sterowniki i w zależności od roku produkcji się różniły.
komputer jest cały czas na wierzchu a pin nr 6 idzie do cewki zapłonowej na środek i jest odpowiedzialny za podanie przerywanego impulsu który daje iskrę ( sprawdzaliśmy na krótko pulsacyjnie podłączając tam prąd i wtedy samochód próbuje zagadać) mogę zrobić foto kompa i wrzucić . właśnie a gdzie tego ecu szukać bo niby powinien być pod schowkiem a tam jest tylko główny komp z szeroką wtyczką

[ Dodano: 2015-02-14, 10:56 ]
PieterB pisze:measure1983, napisz o jaki konkretnie silnik chodzi :!: bo tak to powstanie parę stron a do niczego Cię nie naprowadzi, ten który jest na fotce :?:
tak kolego chodzi o silnik ktory jest na foto. Sprawdzałem przekaźnik nr 30 polutowaliśmy go na nowo przy wkładaniu przekażnika styki się załączają czyli chyba ok

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lut 2015, 19:51

measure1983 pisze:właśnie a gdzie tego ecu szukać bo niby powinien być pod schowkiem a tam jest tylko główny komp z szeroką wtyczką
tu masz wyjaśnienie co to jest ecu http://www.autocentrum.pl/motoslownik/e ... trol-unit/
measure1983 pisze:panowie te trzy rzeczy co na zdjęciu tykają po włączeniu zapłonu wczesniej tego nie było
nie, nie tykają no przynajmniej u mnie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lut 2015, 21:08

Pin 19, 7 masz tam plusy?
Pin 35, 1 masz masy?

Oczywiście nie sprawdzając miernikiem tylko żarówką i co najmniej 21W. Tylko przy pin 7 mniejsza żarówka poniżej 21W

Awatar użytkownika
Cocobongo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2013, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cocobongo » 08 kwie 2015, 12:02

Pozwolę się zapytać. U mnie było zwarcie w gniazdku zapalniczki. Zanim wywaliło bezpiecznik (nr4 15A) musiało coś się spalić, nie ma iskry na świecach - nie ma plusa na aparacie. Dodam, że w momencie zwarcia gniazdka, deska wydała trzy podwójne krótkie dźwięki. Wymieniłem bezpiecznik - sprawdziłem kable. Żaden nie jest "przypadkiem" oberwany. Po podaniu plusa na krótko wszystko działa. Czy są jakieś dodatkowe zabezpieczenia między stacyjką i aparatem? Bo to na tym odcinku coś musiało walnąć.

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 22 lip 2015, 23:16

Panowie mam nieciekawą sytuację. Jestem w pracy na noc i mam problem z odpaleniem auta. Przekręcam kluczyk, zapalają się kontrolki chcę odpalić, ale rozrusznik nawet nie zakręci,a z okolic stacyjki wydobywa się takie jakby buczenie. O co może chodzić? Stacyjka się kończy :?: Mam wersję chyba z immo, ponieważ mam fabryczny alarm. Co mogę zrobić na szybko :?:

Teraz za 15 razem zagadał i normalnie chodzi, ale wcześniej za każdą próbą taka sama sytuacja. Zero reakcji, a kontrolki się świecą.

Awatar użytkownika
Cocobongo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2013, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cocobongo » 23 lip 2015, 08:35

Zdarza mi się ostatnio podobna sytuacja, choć za drugim, trzecim razem odpala normalnie. Prawdopodobnie styki rozrusznika, w każdym razie od tego bym zaczął dochodzenie :). A generalnie CZYŚCIĆ wszelkie dostępne styki, głównie MASY. Źle przewodzące masy przyczyną większości problemów w autach. Nieraz pewnie widzieliście, (przykład) jak ktoś skręca w lewo i lewy kierunek miga, przy okazji zapala się stop, który przygasa w rytm kierunku, a prawej pozycji nie ma wtedy wcale. BRUDNE MASY, pordzewiałe kable, skorodowane styki. Druciana szczota i towot załatwia większość problemów.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lip 2015, 11:46

Ramzeso pisze: Co mogę zrobić na szybko :?:
Jak znów tak się stanie to weź kawałek kabla i puść plus z akumulatora na tak blaszkę w lewym dolnym rogu skrzynki bezpieczników (siedzi w miejscu na przekaźnik). Oczywiście samochód na luzie bo wtedy powinien wystartować rozrusznik. Jak będzie tak odpalać to znaczy że coś z kostką stacyjki jest nie tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl