Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABK] brak mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bigkamil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:31
Lokalizacja: Rzemienowice

[80 b4 2.0 ABK] brak mocy

Post autor: bigkamil » 06 sty 2008, 14:39

Witam
Mam problem z Audi 80 B4 silnik 2.0 115 KM (kod silnika ABK) rok 1994. Chodzi o to że samochód jest mułowaty to znaczy trochę słaby nie ma tej mocy co powinien mieć. Auto sprowadzone jest z Niemiec . podłączałem go do komputera i nie ma w pamięci zapisanych żadnych błędów, wymieniłem filtr paliwa też nic nie pomogło, filtr powietrza też jest nowy. Kopułka i kable wysokiego napięcia są w porządku zauważyłem że świece ni e są brązowe tylko okopcone na czarno. Auto zachowuje się normalnie po za tym że jest słabe zapala normalnie obroty są równe nie przerywa nie ma problemów z zapalaniem. Nie wiem już co robić co mi doradzicie?
Pozdrawiam

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 06 sty 2008, 15:31

hej, moim zdaniem moga byc tego dwie przyczyny a mianowicie :
1. To ze w aucie jest liche paliwo.

2. To jest to ze ktos ustawiaja rozrzad w Twoim aucie zle go ustawil, mogl przesunac o jeden lub dwa zabki i takie sa objawy. Moj mechanik jakis czas temu robil Tigre takiemu kolesiowi z motorem 1.4 16v. Po zakupie koles nie byl zbytnio zadowolony bo byl bardzo slaby a jak sie potem okazalo to rozrzad byl zle ustawiony i stad bral sie spadek mocy. Po prawidlowym ustawieniu auto mu tak wymiata ze ho ho ho. Daj znac co bylo ale sprawdz ten rozrzad!!!!

bigkamil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:31
Lokalizacja: Rzemienowice

Post autor: bigkamil » 06 sty 2008, 15:50

oki. sprawdze rozrząd. mam jeszcze jedno pytanie gdy auto chodzi na wolnych obrotac i odkręce korek wlewu oleju to spada silnik z obrotów i głupieja obroty czy tak powinno być??

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 06 sty 2008, 16:07

Hej, jak Ja kupowalem moje auto to tak samo bylo. Przy odkręceniu korka wlewu oleju byl odczowalny spadek obrotow samochodu i to mnie wystraszylo. Ale byl wtedy moj mechanik i powiedzial ze to jest zalezne od tego jak w aucie jest rozwiazany sposob podawania powietrza. W naszych autach seria ABK jest tak iżżżżż część powietrza podawana do motora pochodzi z odpowietrzenia komory wału korbowego i tak ponoc ma byc, wiec luss, poza tym sprawdz ten rozrząd bo kto wie co z nim jest.
Poza tym jest do niego na dyle dobre dojscie ze mechanik po rozebraniu obudowy moze ci zaraz powiedziec po tzw. "znakach" czy jest dobrze ustawiony czy nie, pozdro

bigkamil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:31
Lokalizacja: Rzemienowice

Post autor: bigkamil » 06 sty 2008, 16:16

ok. sprawdze ten rozrząd tylko szczeże mówiąc wolałby to zrobić samemu bez warszatatu. mugłby mi ktoś napisać jak ma być ustawiony ten rozrząd jak to jest z tymi znakami. moze jakiś opis jezeli to mozliwe. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 sty 2008, 16:26

Kolego użyj szukajki bo na temat ABK to na tym forum książkę już napisano.

bigkamil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:31
Lokalizacja: Rzemienowice

Post autor: bigkamil » 06 sty 2008, 16:41

szukałem i nieznalazlem nic konkretnego o ustawieniu rozrządu w tym silniku. jest jeden temat o tym ale nikt tam nic nie odpowiedzial
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 sty 2008, 17:12

Wejdź tutaj i sobie ściąg tylko się najpierw zarejestruj. http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,62/ Obrazek

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 07 sty 2008, 11:09

bigkamil, a napisz jeszcze czy czasem Ci za duzo nie pali. Okopcone swiece moga wskazywac na problemy z za poznym zaplonem lub ze zbyt bogata mieszanka. Sprawdz ten rozrzad a poza tym napisz jak podlaczales sie do vaga? silnik musi byc rozgrzany i lambda musi pracowac zeby komputer zarejestrowal blad mieszanki (np za bogata).

bigkamil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:31
Lokalizacja: Rzemienowice

Post autor: bigkamil » 07 sty 2008, 17:06

jutro sprawdze ten rozrzą. wydaje mi sie że spalanie jest wmiare wporządku ale tak dokładnie to ciężko mi powiedzieć. do podpięcia vag-a pojechałem do warsztatu i tam gościu mi sprawdził i nie było żadnych błędów do warsztatu mam 30 km więc w czasie sprawdzania auto było rozgrzane
pozdrawiam

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 18 sty 2008, 11:32

No i jak auto juz dobrze chodzi czy nadal slabe i co bylo ?

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 18 sty 2008, 11:42

Żeby wymienić pasek rozrządu to na kole pasowym wału korbowego trzeba odkręcać tą centralną śrube czy te cztery mniejsze?? Pytam bo będe sie brał niedługo za wymiene rozrządu. Silnik ACE.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 sty 2008, 13:38

Na poczatek do sprawdzenia jest cisnienie paliwa w listwie wtryskowej i sonda Lambda, jeżeli sonda bedzie podawać zły pomiar to komp tego nie wykryje tylko bedzie korygował do sygnału z sondy. Poza tym sprawdź też Lmm czy sie nie przycina i czy podaje włąściwe rezystancje przy otwieraniu.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 26 maja 2013, 00:53

Chłopaki dzisiaj coś mi się popsuło w moim ABK. Brak mocy na 1,2,3 biegu, na wyższych idzie juz normalnie. Temperatura tak samo niższa czy wyzsza, to samo. Na niższych gaz w podloge i idzie albo bardzo powoli albo wcale... na benzynie i na gazie (sekwencja) tak samo. Jeśli stane i przygazuje na biegu jałowym samochod wszystko wraca do normy i jedzie normalnie. Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 26 maja 2013, 09:30

Ja bym stawiał na sondę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl